Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Advertisements

Přiřaď k pomůcce povolání
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
příklady státních hranic
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘEKNI, KAM PATŘÍM Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Pojmenuj domácí zvířata
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE A VZNIK USAZENÝCH HORNIN
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Colour a picture Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Najdi podobu vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Poznej volně žijící zvířata
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VY_32_INOVACE_18_32_DEŠTNÉ LESY
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_13_Ekosystém_louka_rostliny.
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Transkript prezentace:

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci mají uhodnout dle popisu konkrétní pojmy, které jsou uschovány v otázkách. Řešení pojmů je v závěru hry. Vyučující k dosažení tohoto cíle použije soutěž (hru) v tomto případě nazvanou „ Hádej, kdo jsme?“ Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: květen 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: neživá příroda Učivo: typy ekosystémů Očekávaný výstup: rozpoznává dle popisu jednotlivé pojmy týkající se ekosystémů Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: ekosystém Druh učebního materiálu: prezentace, tematická soutěž (hra) Cílová skupina: žák II. stupně – 9. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková

HÁDEJ, KDO JSME? EKOSYSTÉMY Pravidla hry Vyučující rozdělí žáky na libovolný počet skupin (doporučuji skupin). Každá skupina pracuje jako tým.Tým má za úkol dle zadaných indicií uhodnout pojem. Časový limit pro každou otázku je 1 minuta. Za správně uhodnutý pojem získává skupina 1 bod. Vyhrává ta skupina, která získala nejvyšší počet bodů.

1. Vyskytujeme se jen na některých místech v Českém Středohoří a na jižní Moravě. Rostou na nás bohatá travní společenstva a nápadné jsme porosty KAVYLŮ. Hádej, kdo jsme?

2. Vyskytujeme se na strmých skalnatých stráních, rostou na nás různé byliny, které jsou velmi závislé na půdním podkladu. Některé rostou na vápencích a jiné na kyselých horninách. Hádej, kdo jsme?

3. My jsme uměle vytvořené člověkem a najdete nás většinou na suchých a slunných stráních. Hádej, kdo jsme?

4. Vyskytujeme se velmi vzácně na píscích navátých z říčních náplavů. Rostlinami jsme pokryty pouze z části a to ještě takovými, které jsou odolné proti suchu. Hádej, kdo jsme?

5. Vznikáme zarůstáním mrtvých ramen řek a některých mokrých prohlubní. Naše vegetace je podobná pobřežní zeleni rybníků. Hádej, kdo jsme?

6. Jsme velmi vzácný ekosystém. Vyskytujeme se tam, kde se na povrchu půdy vytvářejí solné povlaky, vytvořené z minerálních látek, které vynáší vzlínající voda. Je nás již opravdu velmi málo, téměř vymizíme. Najít nás ještě můžete na jižní Moravě a také v severozápadních Čechách. Hádej, kdo jsme?

Kontrola správnosti odpovědí. 1. Vyskytujeme se jen na některých místech v Českém Středohoří a na jižní Moravě. Rostou na nás bohatá travní společenstva a nápadné jsme porosty KAVYLŮ. Jsme ČERNOZEMNÍ STEPI.

Kontrola správnosti odpovědí. 2. Vyskytujeme se na strmých skalnatých stráních, rostou na nás různé byliny, které jsou velmi závislé na půdním podkladu. Některé rostou na vápencích a jiné na kyselých horninách. Jsme SKALNÍ STEPI.

Kontrola správnosti odpovědí. 3. My jsme uměle vytvořené člověkem a najdete nás většinou na suchých a slunných stráních. Jsme PASTVINY.

Kontrola správnosti odpovědí. 4. Vyskytujeme se velmi vzácně na píscích navátých z říčních náplavů. Rostlinami jsme pokryty pouze z části a to ještě takovými, které jsou odolné proti suchu. Jsme PÍSKOVÉ DUNY.

Kontrola správnosti odpovědí. 5. Vznikáme zarůstáním mrtvých ramen řek a některých mokrých prohlubní. Naše vegetace je podobná pobřežní zeleni rybníků. Jsme SLATINIŠTĚ, také se nám říká SLATINY, ČERNAVY nebo BLATA.

Kontrola správnosti odpovědí. 6. Jsme velmi vzácný ekosystém. Vyskytujeme se tam, kde se na povrchu půdy vytvářejí solné povlaky, vytvořené z minerálních látek, které vynáší vzlínající voda. Je nás již opravdu velmi málo, téměř vymizíme. Najít nás ještě můžete na jižní Moravě a také v severozápadních Čechách. Jsme SLANISKA.