JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade DIREKTA GROUP s.r.o. Ing. Ada Zatloukalová mobil.tel.: ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1 Konkurenceschopnost
2 1 Zaměření projektu Popis záměru projektu Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství Problémy řešené projektem Podpora pražských firem, co se exportu týče, zvýšení zaměstnanosti.
3 1 Zaměření projektu Problémy řešené projektem Tuzemské podnikatelské subjekty bezprostředně po vstupu ČR do EU nemají dostatečné znalosti komplexních podmínek soutěže o tyto projekty. Proto potřebují pomoc, aby se mohly vypořádat se všemi podmínkami podání nabídky v rámci určitého výběrového řízení. Je zájmem České republiky podpořit efektivní účast firem na těchto programech.
4 1 Zaměření projektu - schéma Aktivita 1 - Řízení projektu
5 1 Zaměření projektu - schéma Aktivita 2 - Zmapování programů zahraniční rozvojové spolupráce ES pro období
6 1 Zaměření projektu - schéma Aktivita 3 – Vytvoření školicího programu pro podniky a jejich zaměstnance
7 1 Zaměření projektu - schéma Aktivita 4 – Vyškolení školitelů
8 1 Zaměření projektu - schéma Aktivita 5 - Realizace školení
9 1 Zaměření projektu - schéma Akt. 6 - Vytvoření systému indiv. poradenství
10 1 Zaměření projektu - schéma Akt. 7 – Vytvoření a provozování flexibilního a pravidelně aktualizovaného IS pro podniky
11 1 Zaměření projektu - schéma Akt. 8 - Vytvoření systému networkingu firem
12 2 Cílové skupiny Cílové skupiny Pražské výrobní firmy především malé a střední, zaměstnavatelé, zaměstnanci a profesní podnikatelská sdružení Poskytování podpory z rozpočtu projektu se bude řídit mechanismy podpory „de minimis„ Zapojení (motivace) Zvýšení exportních příležitostí Doprovodná opatření (pro cílové skupiny) Školení
13 3 Typy činností Typy činností realizované projektem Školení pro firmy bude vytvořen systém tří navazujících kurzů pro firmy a jejich zaměstnance, který pomůže vybudovat specializované dovednosti těchto firem potřebné k úspěšné účasti na výběrových řízeních ZRS ES Systém individuálního poradenství – v návaznosti na školení budou moci firmy využívat službu individuálního poradenství, která jim zajistí podrobnější informace, poskytne konkrétní analýzy, pomůže vyhledat partnera pro společnou nabídku nebo pomůže s přípravou konkrétní nabídky.
14 3 Typy činností Typy činností realizované projektem Informační systém pro firmy – bude vyvinut informační systém, který bude firmám aktivně zasílat informace potřebné k lepší účasti na výběrových řízeních ZRS ES, např. informace o vyhlášených výběrových řízeních, poptávky od partnerů, změny postupů, atd. Vytvoření systému síťování firem (networking) – bude vytvořen systém networkingu firem, v rámci kterého budou moci firmy vyhledat partnera pro účast na výběrových řízeních v rámci programů ZRS ES. Tento systém přinese velké výhody především méně zkušeným malým a středním firmám.
15 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Malý zájem o školení a další služby vyvíjené v rámci projektu Toto riziko bylo do značné míry eliminováno již ve fázi přípravy projektu, především proto, že návrh aktivit předkládaného projektu vychází z analýzy a dlouhodobé znalosti potřeb firem a zaměstnanců. Programy Z RS ES jsou dlouhodobě atraktivní příležitostí pro všechny evropské firmy, jak svědčí stále vzrůstající zájem o různé aktivity týkající se těchto programů. Složení realizačního týmu: příjemce – Česká agentura na podporu obchodu / CzechTrade partner – DIREKTA GROUP s.r.o.
16 5 Zajištění publicity Příklady zajištění publicity projektu Publicita projektu bude zajišťována v souladu s požadavky kladenými na projekty spolufinancované z prostředků strukturálních fondů EU. Konkrétně bude zajištěna těmito způsoby : -Oznámení o financování ze zdrojů EU na všech tištěných materiálech produkovaných v rámci projektu – jedná se o materiály pro školení firem a materiály pro účely pro účely networkingových seminářů -Umístění banneru s logem ESF a vlajkou ČR a EU v přednáškových místnostech -Na internetových stránkách žadatele i partnera bude uvedena informace o financování tohoto projektu z prostředků EU a bude umístěn odkaz na speciální stránku s informacemi o projektu, kde budou uvedeny obecné informace o cílech projektu i aktuální informace o aktivitách projektu ( pořádaná školení apod. )
17 6 Výstupy a výsledky V rámci projektu bude celkem 140 osob absolvovat 3 kurzy se specifickým zaměřením, dále 60 zástupců firem bude podpořeno v rámci individuálního poradenství a 160 osob bude podpořeno v rámci networkingu firem. Počet nově vytvořených či inovovaných produktů : školení pro firmy individuální poradenství informační systém pro firmy systém networkingu firem