Práce s bodem a vektorem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. výsledek postup řešení.
VEKTOR A POČETNÍ OPERACE S VEKTORY
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Algoritmy I Cvičení č. 4.
Úpravy algebraických výrazů
ÚSEČKA. MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Rýsování – úsečka Radka Smetanová VY_32_INOVACE_rysovani-usecka_17.
 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Téma: Shodnosti a souměrnosti
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Konstrukce trojúhelníku
Geometrické značky a zápisy
Funkční hodnota a argument funkce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
 př. 1 Jsou dány body A[4;-1], B[-2;3], C[7;8]. Vypočítej souřadnice bodu D rovnoběžníku ABCD. výsledek postup řešení.
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
(snímek 5): Ujasněte si pojmy, které nejsou přesně definovány.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
polohový vektor, posunutí, rychlost
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Pravoúhlý trojúhelník
Diferenciální geometrie křivek
Parametrické vyjádření přímky v prostoru
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
př. 6 výsledek postup řešení
Škola Střední průmyslová škola Zlín
POLOPŘÍMKA.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Osová souměrnost.
VY_32_INOVACE_33-04 IV. Zobrazení úsečky.
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
Operace s vektory Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
25.
Vektor Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: odvození a procvičení pojmu vektor Datum vypracování: Datum pilotáže:.2013 Anotace: Interaktivní prezentace.
Parametrické vyjádření přímky v rovině
Skalární součin 2 vektorů
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Parametrická rovnice přímky
Konstrukce trojúhelníku Známe-li všechny 3 jeho strany. Konstrukce podle věty sss (strana, strana, strana)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
AutoCad 2012 Základy kreslení Kruhový oblouk
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
Konstrukce rovnoběžníku
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
ANALYTICKÁ GEOMETRIE Analytická geometrie je část geometrie, která v euklidovské geometrii zkoumá geometrické útvary pomocí algebraických a analytických.
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Práce s bodem a vektorem. Luštěnka 2 Práce s bodem a vektorem.

Quidquid discis, tibi discis. Jedna moudrost říká: Quidquid discis, tibi discis. Což znamená:.............(tajenka).

Zapište si výsledky následujících příkladů: 1. Určete střed úsečky AB, jestliže A=[2;1] a B =[8;3]. 2. Určete střed úsečky CD, jestliže C=[-4;2] a D =[6;4]. 3. Určete bod B úsečky AB, jestliže A=[2;5] a střed úsečky S =[3;9]. Nápověda 4. Určete bod D úsečky CD, jestliže C=[-2;0] a střed úsečky S =[2;4]. 5. Určete střed úsečky CD, jestliže C=[-5;4] a D =[1;0]. 6. Určete bod A úsečky AB, jestliže B=[5;9] a střed úsečky S =[4;7]. 7. Určete bod C úsečky CD, jestliže D=[3;3] a střed úsečky S =[0;1].

Nápověda Střed úsečky se vypočítá: Potom: Zpět

Nyní počítejte s vektory: 8. Určete souřadnice vektoru, který je určen body AB. A=[2;1] a B =[5;6]. 9. Určete souřadnice vektoru, který je určen body BA. A=[2;3] a B =[5;4]. 10. Určete souřadnice vektoru, který je určen body MN. M=[6;5] a N =[4;7]. 11. Určete velikost vektoru u=(8;15). 12. Určete velikost vektoru v=(6;8). 13. Určete velikost vektoru u=(12;5).

14. Určete souřadnice koncového bodu B vektoru uAB=(4;2), jestliže počáteční bod vektoru je A=[-6;0]. Nápověda 15. Určete souřadnice koncového bodu D vektoru uCD=(3;5), jestliže počáteční bod vektoru je C=[6;-3].

Nápověda Vektor se vypočítá: Potom: Zpět

Ke každému číslu nyní přiřaďte písmeno podle následujícího klíče: 1 2 3 4 5 6 7 8 M E U K Č L A I 9 10 13 17 -1 -2 -3 B R O P Š S Í

„Čemukoli se učíš, učíš se pro sebe.“ Tajenka „Čemukoli se učíš, učíš se pro sebe.“