Gottfried Wilhelm von Leibniz

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Advertisements

Zdravím ze školy v přírodě Nový Dvůr - Poustky
Vývoj matematiky Zuzana Kroupová.
Co je to logika ?. Logika Má více významů v češtině se běžně používá ve smyslu myšlenková cesta, která vedla k daným závěrům. Logika je také formální.
František Křižík.
Isaac Newton 1643 – 1727.
Historie Počítacích strojů
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
ÚVOD DO KYBERNETIKY Norbert Wiener ( )
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Vývoj počítačové grafiky
1. Fyzikální obraz světa.
T1 Východiska. Řízení širší pojem než management chápeme jako vztah mezi prvkem, který řídí (řídící subjekt) a prvkem, který je řízen (řízený objekt)
Historie matematiky Petr Földeš.
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
FILOZOFIE A VĚDA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Daniel Nevole IX.B ZŠ Velké Březno
Isaac Newton.
17. století = tzv. Velké století = Revoluce ve vědě
Petr Beremlijski a Marta Jarošová Projekt SPOMECH Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava září Základy matematického.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _721 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Historie počítačů.
SVĚTELNÉ JEVY.
KVARTÉR - VĚDA A VÝZKUM. Interaktivní graf výdajů na vědu a výzkum.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Baruch Spinoza, Gottfried Wilhelm Leibniz Autor: Mgr. Šárka.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
skotský mechanik, vynálezce a fyzik
SPINOZA A LEIBNIZ RACIONALISMUS.
Umělá inteligence Minského definice: UI je věda o vytváření strojů nebo systémů, které budou při řešení určitého úkolu užívat takového postupu, který –
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _732 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Isaac Newton Britský fyzik, matematik astronom.
James Watt Fyzik Matematik vynálezce.
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
VYBRANÉ FYZIKÁLNÍ OMYLY
Člověk a společnost Dějepis Světové války Isaac Newton VY_52_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Herbert Alexander Simon  Narozen 1916 v Milwaukee ve státě Wisconsin  Syn elektroinženýra (vynálezce a později patentový právník) a klavíristky  1937.
OSOBNOST František Křižík Vypracovaly: Kateřina Nováková
Úvod Co je to fyzika? Čím se tato věda zabývá?.
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
Veronika Zvoníčková 9.B. Životopis Vynálezy
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Dějiny logiky II. přednáška č. 3 a 4
Gottfried Wilhelm von Leibniz
Překonávání důsledků Aristotelovy fyziky geocentrismus geocentrismus geocentrismus kruhové dráhy kruhové dráhy kruhové dráhy kruhové dráhy pád předmětů.
Rozvoj vědy a techniky v 17. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3610_Rozvoj_vědy_a_techniky_v_17_století.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
 Autor: Eva Žárová  Datum vytvoření: říjen 2011  Ročník: 8.  Vzdělávací oblast: Člověk a společnost  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Osvícenský.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_09 TÉMA: VYNÁLEZY.
Filozofie mezi renesancí a osvícenstvím Střední škola pro knihkupce a nakladatelské pracovníky, o.p.s. Zuzana Landlová, 3.A
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
1. Fyzikální obraz světa.
ÚVOD DO FYZIKY.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_07
Toskánský astronom, matematik, filosof a fyzik
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_324.FIL.34 G. W. F. Hegel.
Šachový kroužek DDM Větrník
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Sada 3 Člověk a společnost ZŠ Pačejov
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_04
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_01
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_09
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_09
Novověká filozofie - Racionalismus
DUŠEVNÍ VLAStNICTVÍ Kateřina Dušáková.
Veronika Vargová Nikola Kanalošová 7.C
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_17
Transkript prezentace:

Gottfried Wilhelm von Leibniz Život a filozofie

Leibniz souhrnně Působil jako: Matematik Filozof Politik Geolog Vynálezce Literát

Leibnizův život * 1646, † 1715 V 7 nastupuje do školy, ve 14 na univerzitu a ve 21 získal doktorát

Leibnizova filozofie Nesouhlasí s Aristotelem → pokouší se o lepší matematicky podložený výklad světa Pokus rozložit myšlenky na symboly Spisy o „monádách“

Leibniz a svět Politický plán pro Ludvíka XIV. Geologické hypotézy Zakládání akademií věd Člen alchymistické společnosti

Gottfried Wilhelm von Leibniz Matematika a logika

Objevy a technické vynálezy Sestrojil počítací stroj pro čtyři základní úkony Zkonstruoval větrná čerpadla pro odvodnění těžních jam dolů

Leibnizova reforma logiky Zavést univerzální znakový systém Vytvořit logický kalkul Zavést rozhodovací proceduru

Nekonečné řady Kdybychom sečetli nekonečnou řadu a výsledek bychom násobili čtyřmi, dostali bychom Ludolfovo číslo

Derivace, integrování a algoritmus Nezávisle na prvním Newtonovi položil základy diferenciálního a integrálního počtu Také položil základ k teorii determinantů