Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu v obchodních centrech ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II Listopad 2012 / Dílčí zpráva z exkluzivního výzkumu pro Moravskoslezský kraj / Client Service Manager: Kateřina Tučková Listopad 2012 / Analytik: Jaroslav Ovesný / STEM/MARK, a. s.
OBSAH Hlavní zjištěnístrana 4 Detailní výsledky Hodnocení showstrana 6 Atraktivita MSK a účinek showstrana 11 Přílohystrana 18 Struktura vzorku respondentů Dotazník Realizátor projektu
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 3 Aktivita je spolufinancována Evropskou unií prostřednictvím Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko 2007 – 2013.
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 4 Hlavní zjištění: hodnocení show V průměru pouze 6 % respondentů vědělo o konání show předem. Informovanost byla významně vyšší ve Zlíně, naopak v Jihlavě o akci nevěděl nikdo. Lidé, kteří o prezentační akci věděli, se o ní nejčastěji dozvěděli z doslechu od lidí. Pouze 3 lidé z celkových téměř 400 si vzpomněli na plakáty a 1 člověk dostal leták od hostesky ve městě. Celkové hodnocení show je velmi pozitivní. 95 % dotázaných se domnívá, že povzbuzuje k návštěvě MSK. Nejlépe akci hodnotili návštěvníci v polských Katowicích (100 %). Nejhorší hodnocení show dostala od Jihlavanů, i zde ale plných 87 % respondentů hodnotilo kladně. Některé dílčí akce show měly výrazně nižší návštěvnost. Cca 1/3 respondentů neviděla taneční soubor, neochutnala štramberské uši ani frgály, nevšimla si simulátoru lyží či nedostala balónek pro děti. Částečně je to způsobeno rozdílným charakterem show v jednotlivých regionech. Nejlépe hodnocenými (v absolutních počtech) prezentačními akcemi jsou nabídka propagačních materiálů, map a suvenýrů (93 %) a ukázka lidových řemesel (89 %). Velký ohlas měla i soutěž o deskovou hru / puzzle. Nejhůře naopak kraj reprezentoval simulátor lyží.
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 5 Hlavní zjištění: atraktivita MSK a účinek show Jasným symbolem regionu zůstává Ostrava, následují Beskydy a Jeseníky. Podobně jako při dotazování v multikinech, i tentokrát o něco méně zaznívala hesla spojená s průmyslem a znečištěním ovzduší než během dotazování obecné populace. Zdá se, že návštěvníci propagačních akcí MSK na tento negativní aspekt regionu poněkud zapomínají, jsou-li jim prezentovány krásy zdejší přírody a turistické nebo sportovní příležitosti v kraji. V průměru 74 % respondentů nevylučuje možnost trávení dovolené v MSK. Toto číslo se nijak zásadně neliší napříč regiony. Nejvíce vyložených „odmítačů“ dovolené v MSK bylo v Jihlavě (16 %) a Katowicích (11 %). Celá akce velmi dobře plní svůj účel, 81 % dotázaných uvádí, že show zvýšila jejich ochotu strávit příští dovolenou v MSK. Pozitivní vliv show na jejich celkové smýšlení o regionu deklaruje 27 % návštěvníků. Největší dopad měla akce v Pardubicích (42 %), nejnižší v Jihlavě a Katowicích (shodně 16 %).
Hodnocení show
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 7 Téměř nikdo o show v OC nevěděl dopředu
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 8 O akci se lidé dozvěděli hlavně od přátel a rodiny
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 9 Show hodnocena velmi kladně, mnoho lidí ale nevidělo dílčí atrakce
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 10 Pozitivní hodnocení show: 95 %, nejlépe hodnotili Poláci
Atraktivita MSK a účinek show
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 12 Ostrava zůstává výrazným symbolem kraje Co si turista vybaví, když se řekne Moravskoslezský kraj? ZÁKLAD: Všichni respondenti, n=399 ZDROJ: STEM/MARK, MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 13 Přes 70 % nevylučuje možnost trávení dovolené v MSK
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 14 Dopad show na výběr MSK pro trávení dovolené je jedno- značně kladný
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 15 Show nikomu názor na MSK nezhoršila, její účinek je ale omezený
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 16 Show zvyšuje pravděpodobnost návštěvy MSK, nemá ale velký vliv na celkové smýšlení o regionu
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 17 Show jednoznačně zvyšuje atraktivitu kraje pro trávení volna
PŘÍLOHY
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 19 Struktura vzorku respondentů
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 20 Dotazník
STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 21 Realizátor projektu Společnost STEM/MARK Jsme společností zkušených odborníků v marketingovém výzkumu a řídíme se přesvědčením, že kvalitní výzkum musí být dialog. Dialog mezi námi a klientem a dialog s našimi respondenty otevírají cestu k dobrému výzkumu. Dobrý výzkum je předpokladem úspěšného dialogu našeho klienta s jeho zákazníky. Nejlepší služby se rodí z otevřeného dialogu lidí. Marketingový výzkum je dialog. Od vstupu na český trh v roce 1994 jsme se stali jednou z předních společností v oblasti marketingového výzkumu. Poskytujeme služby na vysoké profesionální úrovni, prověřené na několika úrovních společnosti nezávislými orgány české asociace agentur pro výzkum trhu SIMAR a odpovídající standardům světové profesní organizace ESOMAR. Výzkumné série, rozsáhlý archiv dat pořízených ve vlastní režii a znalost prostředí nám umožňují znát odpovědi na některé otázky ještě dříve, než nám je klienti položí. Pomáháme zákazníkům správně porozumět výsledkům výzkumu a zvolit optimální marketingovou strategii vedoucí k úspěchu a k dosažení jejich cílů. Tím podporujeme jejich růst a zlepšování pozice na trhu. Je pro nás radost spolupracovat s těmi, kteří své práci rozumí. Client Service Manager Kateřina Tučková Telefon: Mobil: Analytik Jaroslav Ovesný STEM/MARK, a.s. Chlumčanského 497/5, Praha 8 Telefon: Fax: Web: IČO: , DIČ: CZ Bankovní spojení: UniCredit Bank ČR, Praha 1 Číslo účtu: /2700