P-SCALES Kritéria úspěšnosti pro děti se SVP „SAFE - Special Accreditation for Europe“ Projekt programu celoživotního vzdělávání Leonardo Da Vinci, přenos.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MLÁDEŽ V AKCI Cíle programu  Podpora aktivního občanství mladých lidí  Rozvoj solidarity a tolerance mezi mladými lidmi  Posílení vzájemného.
Advertisements

INOVAČNÍ VZDĚLÁVACÍ NÁSTROJE V MECHATRONICE A BIOMECHATRONICE
Středisko podpory poradenských služeb
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
VOICE of European TeacherS (VOICES) je partnerská síť, která spojuje akademické pracovníky, učitele z praxe, studenty učitelských oborů a instituce, které.
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
ECVET v Programu celoživotního učení
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Národní centrum Europass ČR | Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
1 Evropská asociace pro testování a hodnocení jazykových dovedností
PREZENČNÍ INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCE.
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
Mládež v akci Neformální volnočasové vzdělávání pro všechny mladé lidi.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Cesta k modernímu vzdělávání
THE GARDEN A PLACE FOR LIFELONG LEARNING Projekt partnerství Grundtvig.
1 CELOŽIVOTNÍ UČENÍ − KROMĚŘÍŽ 2010 PŘÍKLADY INSTITUCIONÁLNÍ PODPORY ROZVOJE CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ V KRAJI Výměna zkušeností z rozvoje a podpory celoživotního.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Program celoživotního učení Ústí nad Labem
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
Projekt je finančně podpořen v rámci programu EK pro Prevenci a boji proti kriminalitě Číslo projektu: HOME/2010/ISEC/FP/C2/ PROJEKT„ÚSPĚŠNÁ.
Mentoring a Magistrát HR Know - How & Fórum personalistů Ing. Libor Peprný
NaturNet Plus Počítačem podporované vzdělávání na ochranu životního prostředí O projektu.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
1 Konference ZASTUPOVÁNÍ ZÁJMŮ V EU Senát Parlamentu České republiky Praha, 11. listopadu 2008 Ing. Roman Línek Člen Výboru regionů EU vicehejtman Pardubického.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti aktivity.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
EU - V PRAXI Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Organizační struktura
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy (NAEP) Tomáš Bort,
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Program: Erasmus+ Klíčová akce: KA1 Název organizace: Základní škola M. Choceňského, Choceň Název projektu: Další vzdělávání učitelů cizích jazyků Číslo.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Bohemia EU Planners, s.r.o. PhDr. Vendulka Raymová
Tisková konference
Organizační struktura
Transkript prezentace:

P-SCALES Kritéria úspěšnosti pro děti se SVP „SAFE - Special Accreditation for Europe“ Projekt programu celoživotního vzdělávání Leonardo Da Vinci, přenos inovací Partner projektu v ČR: Euroface Consulting s.r.o. Zodpovědná osoba/ kontakt: Kateřina Nevřalová Tel.: P-SCALES

2 Přehled I.Počátek projektu SAFE II.Co jsou P-SCALES III.Metodologie P-SCALES IV.Čím se v projektu zabýváme P-SCALES

3 I.Počátek projektu SAFE I.Projekt SAFE SAFE („SAFE - Speciální akreditace pro Evropu“) je evropský vzdělávací projekt, který je spolufinancován v programu celoživotního vzdělávání Leonardo da Vinci. Realizace projektu byla zahájena v říjnu 2010 a projekt umožní všem partnerům šířit pojetí a principy P- SCALES v rozmezí 24 měsíců. SAFE se skládá z jednotlivých klíčových aktivit, jejichž realizace je spolufinancována EU:  Překlad a adaptace kritérií P-SCALES v partnerských zemích  Lokální aktivity k šíření idejí P-SCALES  Účast na výstavách a konferencích zaměřených na speciální vzdělávací potřeby  Vytváření vhodných podpůrných materiálů  Kontaktování zainteresovaných stran, např. školské správy, učitelů, členů Evropského parlamentu, apod. se zaměřením na speciální vzdělávací potřeby Zúčastněné země: Velká Británie, Nizozemsko, Německo, Španělsko, Rumunsko, Bulharsko, Česká republika Manažer projektu: Ian Lynch, TLM (The Learning Machine)

4 I.Počátek projektu SAFE SAFE je postaven na využití kritérií P SCALES

5 II.Co jsou P-SCALES? PSCALESPŘEDMĚTYPSCALESPŘEDMĚTY

6

7 P-SCALES jsou podrobně popsaná kritéria pro měření pokroku ve vzdělávání dětí, pro které není vhodné poměřovat jejich znalosti a dovednosti se standardními školními vzdělávacími plány. P-SCALES jsou rozděleny do osmi různých úrovních, od nejnižší P1 po nejvyšší P8. Úroveň P8 je vstupem do standardního školního vzdělávacího plánu. Úrovně P1 až P3 nejsou specifikovány podle předmětu, popisují rozvoj osobnosti v rané fázi učení. Představení P-SCALES: 1998 Revize: od roku 2006 P performance SEN Special Educational needs P1-P8 Performance level Assessement Moderating Reporting...pupils attainment

8 II.Co jsou P-SCALES? Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v národním hodnocení P SCALES jsou především nástrojem pro měření pokroku v učení žáků, pro které není vhodné používat standardní školní vzdělávací plány. V ČR je hodnocení SVP žáků řešeno pomocí individuálních vzdělávacích plánů, které tvoří učitel respektive škola. Při tvorbě plánů učitelé hledají zdroje, které by jim mohly jejich práci usnadnit. P SCALES poskytují rovněž užitečný nástroj pro organizační rozvoj školy. Škola může hodnotit a porovnávat svou vlastní situaci prostřednictvím hodnocení svých žáků prostřednictvím P SCALES.

9 II.Co jsou P-SCALES P- SCALES P-SCALES umožňují zaznamenávat pokrok žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří nedosahují nejnižší úrovně standardního školního vzdělávacího plánu. K dispozici je osm úrovní P- SCALES, od nejnižší P1 po nejvyšší P8. Žáci, kteří splňují úroveň P8 přechází na standardní školní vzdělávací plán. Important changes in 2011: SEN will be revised and re- organised P-SCALES slouží žákům se speciálními vzdělávacími potřebami.

10 II.Co jsou P-SCALES? Další úroveň je již standardní školní vzdělávací plán v ČR (v UK je to LEVEL 1 National Curriculum) Úroveň znalostí a dovedností Předměty Obsah vzdělávání, kritéria hodnocení

11 II.Co jsou P-SCALES? Kdo je cílová skupina? Kritéria P SCALES mohou využívat všichni žáci v průběhu povinné školní docházky (6-15 let), kteří mají problémy s učením. Nehrají tu roli faktory jako je jejich národnost, kultura, náboženství, rodinné zázemí či pohlaví, ani rozsah jejich dalších problémů.

12 Na koho se projekt zaměřuje? Kritéria P SCALES pomáhají při práci řadě profesí. Od učitelů, přes koordinátory pro speciální vzdělávací potřeby a pedagogické asistenty po vedoucí pracovníky škol a pracovníky v sociálních službách a neziskovém sektoru. Ve všech materiálech je termín "zaměstnanci" používán pro označení všech uvedených profesí zaměřených na vzdělávání těchto žáků. II.Co jsou P-SCALES?

13 Příklad: Výtvarná výchova První úroveň je P4 (P1 – P3: kritéria nejsou rozdělena podle předmětů) III.Metodologie P-SCALES

14 IV.Čím se v projektu zabýváme Doba trvání projektu: 24 měsíců, zahájen v říjnu Překlad a revize přeložených P-SCALES kritérií (do konce června 2011) 2. Setkání s místními orgány vzdělávacího sektoru pro žáky se SVP 2.1. s učiteli v SVP 2.2. s příslušným ministerstvem školství 2.3. s SVP akademickým světem 2.4. s žáky se SVP 3. Získávání informací o místní situaci a koordinace s ostatními partnerskými zeměmi 4. Šíření informací (P-SCALES prezentace v různých jazycích) 5. Revize P-SCALES terminologie, vývoj podpůrných materiálů, např. vzděl. her 6. Setkání s členy EU-parlamentu v Bruselu 7. Účast na specifických akcích pro SVP v partnerských zemích (např. Didacta 2012 v Německu )

15 IV.Čím se v projektu zabýváme Vývoj vzdělávacích her navazujících na jednotlivá P SCALES kritéria

16 Informační webové stránky: Záložka > Speciální vzdělávací potřeby Webová stránka P-SCALES (již brzy ) Více informací