Popularizace vědy a výzkumu – Svět vědy 22. 5. 2013, VŠB – TU Ostrava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Advertisements

Organizace řízení společnosti
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
Inovace, inovační projekty a úloha klastrů (obecný náhled) Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
Jak psát tiskovou zprávu?
Ekonomická krize, lidský a sociální kapitál Mgr. Ing. Petr Wawrosz.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Hodnocení škol a školských zařízení
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Tvorba snímků v PowerPointu
Pravidla publicity projektu
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
„Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Tvorba dokumentů – kritéria Obsah a forma –aktuálnost a správnost informací, variabilní data, –forma adekvátní příjemci, estetika, –účelná struktura, členění.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Bezpečnostní pravidla při používání internetu
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Praktické rady a zkušenosti jak vytvořit RP, jak připravit program RP Eva Bosáková Národní kancelář EQUAL.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Diplomový seminář 3. Company LOGO "Analýza problému" jako typ textu něco se tam venku děje nějaký pohyb(nebo ticho), trend, jev (fenomén)... my na to.
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Mediální monitoring, screening a audit
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Jméno Příjmení 2015 Název práce Gymnázium, Nový Bydžov, Komenského 77.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Téma 13: Finanční plánování
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
František Kroutil, starosta obce Telnice porotce – kategorie Dění v obci, komunikace Kategorie „obce“ …při hodnocení… …je třeba rozlišovat… …velikost.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Rozhodování jako manažerská funkce
Krizová komunikace a princip kontinuity
Jak na PR (absolutní základ)
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Sociologie pro SPP/SPR
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Média - jak s nimi a jak na ně?
Jak obstát na pracovním trhu aneb nalézt zaměstnání
Psychologické působení propagace
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Prezentační a komunikační dovednosti
Transkript prezentace:

Popularizace vědy a výzkumu – Svět vědy , VŠB – TU Ostrava

Obsah a cíle semináře Obsah: 1.Místo tiskové zprávy v komunikaci s médii a veřejností 2.Autoři vs. čtenáři tiskových zpráv 3.Co, kde, kdy a jak je zpráva?

Obsah a cíle semináře 4. Tvorba tiskové zprávy 5.Mýty a fakta 6. Co jiného, když ne tisková zpráva? 7.Zprávy v krizích a o krizích 8. Diskuze a vyhodnocení semináře

Obsah a cíle semináře Cíle: 1.Změna role z pisatele na autora tiskových zpráv 2.Osvojení tvorby a distribuce tiskových zpráv 3.Best practices pro tiskové zprávy popularizačních projektů

Místo tiskové zprávy v komunikaci  Elektronizace na všech frontách  Rychlost přenosu dat především  Tisková zpráva není odborný text  Inflace obrázků (i loga s mírou)  Napsat, vydat a…..utéct?

Autoři X čtenáři tiskových zpráv Kdo jsou ti, kteří píší tiskové zprávy? Kdo jsou ti, kteří čtou tiskové zprávy?

Co je zpráva?  Co? (Klíčové sdělení 1 větou)  Kde? (Na místě a zasazení do reálií záleží)  Kdy? (Aktuálně, nebo vůbec)  Jak? (Popis nutný) unikatni-operaci-pacient-zije-zcela-bez-srdce.html  Proč?(Bez souvislostí to nemá smysl)  S kým nebo proti komu? (Konflikt posiluje)

Tvorba tiskové zprávy Pohled médií - ČTK jako vzor? -stručně -jasně -bez příkras -s maximem faktů

Tvorba tiskové zprávy Pohled zadavatele – Ogilvy jako vzor? -kreativně -v superlativech -s důrazem na produkt David Mackenzie Ogilvy

Tvorba tiskové zprávy Pohled autora (PR) – Přežít! -stručně -věcně -s možným množství faktů a dat -s trochou hodnotících výrazů -s kontaktem na školenou osobu

Tvorba tiskové zprávy Struktura zprávy -titulek -čelo (1. odstavec) -tělo zprávy a citace -background (pozor na vlastní paměť!) -kontakty

Mýty a fakta  Svět čeká na naši zprávu  Ve zprávě musíme dát prostor všem a všemu  Citace šéfa především  Veřejnost je potřeba vzdělávat  Novináře je potřeba vychovávat (a volat jim)  Angličtina je světová

Mýty a fakta  Musíme se zeptat, proč nám to tam nedali  Vydáním zprávy to pro mě končí

Co jiného, když ne zpráva?  Stanoviska  Upozornění  Avíza  Pozvánka na TK  Vyjádření na web

Tiskové zprávy v krizích Rychlý a spolehlivý komunikační nástroj Umožňuje sebereflexi a kontrolu komunikace Pomáhá získávat čas Eliminuje rozdílné reakce, je „biblí“ komunikace Dobrý základ pro pozdější rozvíjení komunikace

Krize? Krize (obecně) = událost, která ohrožuje nejdůležitější hodnoty subjektu Krize (firma) = událost, která ohrožuje hodnotu značky, ekonomickou či personální stabilitu = má nebo může mít masivní dopad

Krize? Typy krizí z hlediska času a lhůty pro reakci: Náhlé = nečekané, 0 čas na přípravu Rozvíjející se (vynořující se) = impuls + další a další skutečnosti, čas na přípravu v řádu max. dní Vleklé (fatální) = trvale poškozující skutečnosti, relativně dlouhý čas, ale nejsložitější reakce

Krizové řízení – řízení krize Předpokladem úspěšného řízení a zvládání krizí je: 1.Koordinace 2.Určení kompetencí s „právem veta“ 3.Zajištění podmínek pro realizaci kroků a jejich finanční krytí 4. Zajistit zpětnou vazbu a příp. korekci postupu

Krizové řízení – řízení krize Co dělat v krizi? Analyzujte! 1.Co nebo kdo je původcem krize, kdo v souvislosti s tím může být naším spojencem nebo naopak škůdcem? 2.Komu nebo čemu může krize sloužit? 3. Jaké škody očekáváme, jaký je rozsah rizik? 4. Jaké je klíčové publikum (cílové skupiny)?

Krizové řízení – řízení krize Co dělat v krizi? Zodpovězte si 4 základní otázky! 1.Kdo? … Kdo bude krizi řešit 2.Co? … Co bude řešit 3.Kdy?… Kdy to bude řešit 4.Jak?… Jak to bude řešit

Strategie krizové komunikace Základní pravidla pro kontakt s médii: 1.Zachovejte klid a rozvahu 2.Nenechejte se vtáhnout do „tunelu příběhu“ a neuchylte se ke spekulacím 3.Nejste-li kompetentní osobou, zůstaňte stranou, ale předejte kontakty a informace

Krize a manuály  Úskalí krizových manuálů -nikdy nelze předvídat vše -snaha předvídat vše vede k zahlcení informacemi -i krizový manuál může vést ke krizi

 Právo veta – proč je důležité, aby bylo v krizi využíváno  Realita redakcí - proč není důležitý šéfredaktor Krize a manuály

Tisková zpráva je účinný komunikační nástroj Obsah zprávy předurčuje její úspěšnost Dobrá zpráva obsahuje novinky, data, fakta Dobrý autor zná téma, souvislosti, podrobnosti Pokud vím, co chci říct a proč, a stačí mi k tomu A 4, mám šanci uspět! Souhrn

Mgr. Eva Kijonková