Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Cena v pojetí marketingu
Význam informací v podnikání
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výrobek a jeho životní cyklus
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Rozvoj kvalifikované pracovní síly v ČR. Obsah prezentace Představení Agentury CzechInvest Regionální kanceláře Aktivity pro podporu rozvoje kvalifikované.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
Personální management
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
1.Obsah marketingového řízení
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
MARKETINGOVÝ MIX.
Lenka Zahradníčková
Organizace a organizování podniku
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Mikroprostředí firmy.
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Model strategie marketingového mixu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
MARKETING Přednáška P
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
Encián Petr Novák Enicán.
Marketingový systém řízení
Funkce organizace Formulace funkcí organizace
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Ekonomika malých a středních podniků
Podnikatelské koncepce
MARKETING Přednáška P
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí Obsah Mikroprostředí Složky mikroprostředí Charakteristika složek mikroprostředí Otázky pro žáky Zdroje

1. Mikroprostředí Mikroprostředí Vedení firmy - management Co znamená pojem Mikroprostředí? Mikroprostředí Vedení firmy - management Jednotlivá oddělení a jejich náplň práce. Firma si vytváří jednotlivá oddělení dle svých potřeb.

2. Složky Mikroprostředí Co tvoří Mikroprostředí? Podnik Vedení firmy - MANAGEMENT Jednotlivé oddělení Finanční oddělení Nákupní oddělení Personální oddělení Vývojové oddělení Výrobní oddělení Odbytové oddělení Finanční analýza Zásobování výroby Lidské zdroje Vývoj nových výrobků Výrobní činnost Organizace prodeje výrobků Marketingové oddělení Komunikace s trhem. Spolupráce s jednotlivými odděleními.

3. Charakteristika složek Mikroprostředí Co je předmětem činnosti finančního oddělení? Sleduje náklady a výnosy. Odhaduje zisk. Finanční oddělení Zajišťuje finanční zdroje. Plánuje investice na rozvoj firmy.

Jaké činnosti vykonává nákupní oddělení? Nese odpovědnost za zásobování. Nákupní oddělení Hledá vhodné dodavatele. Vede evidenci dodavatelů. Nakupuje materiál, suroviny.

Personální oddělení Čím se zabývá personální oddělení? Personální plánování. Vede databázi zaměstnanců. Eviduje žádosti o zaměstnání. Spolupracuje s úřadem práce, agenturami. Kariérní růst zaměstnanců.

Co je náplní práce marketingového oddělení? Marketingové oddělení Co je náplní práce marketingového oddělení? Sleduje trh. Marketingové průzkumy. Marketingové oddělení Propagace firmy. Tvorba Image. Řídí komunikaci uvnitř firmy.

Vývojové oddělení Čím se zabývá vývojové oddělení? Sleduje technologický pokrok. Zajišťuje nové náměty, nápady. Vyvíjí prototypy nových výrobků.

Výrobní oddělení Jaké jsou hlavní aktivity výrobního oddělení? Realizuje výrobní proces. Kontroluje kvalitu výrobků. Poskytuje služby spojené s výrobou.

Odbytové oddělení Odbytové oddělení Co je předmětem činnosti oddělení odbytu? Odbytové oddělení Organizuje distribuci. Realizuje prodeje výrobků. Komunikuje se zákazníky. Zprostředkovává zahraniční prodej.

Co je předmětem činnosti managementu? Plánování Organizování Rozhodování Management Personalistika Vedení Kontrola

4. Otázky pro žáky 1. Vyjmenujte složky Mikroprostředí Podnik Vedení firmy - MANAGEMENT Jednotlivé oddělení Finanční oddělení Nákupní oddělení Personální oddělení Vývojové oddělení Výrobní oddělení Odbytové oddělení Finanční analýza Zásobování výroby Lidské zdroje Vývoj nových výrobků Výrobní činnost Organizace prodeje výrobků Marketingové oddělení Komunikace s trhem. Spolupráce s jednotlivými odděleními.

2. Co má na starosti marketingové oddělení? Sleduje trh. Marketingové průzkumy. Marketingové oddělení Propagace firmy. Tvorba Image. Řídí komunikaci uvnitř firmy.