Výchovné zaměstnání v období batolecím

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předškolní období (3 – 6 let).
Advertisements

Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
PROJEKT EU „Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 03 ČLOVĚK A PŘÍRODA.
Bílé plemeno Člověk se mění
Vývoj uchopování a manipulace
ÚRAZY V DĚTSTVÍ.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE BATOLECÍ OBDOBÍ
Zpracovala: Erika Vash Jarmila Strachoňová Lenka Russwurmová
Psychomotorický vývoj dětí se sluchovým postižením
Výchovné zaměstnání v období kojeneckém
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Ukázky z PP prezentací vytvářených pro řečovou výchovu Prezentace jsou zaměřeny zejména na : Vyvozování řeči – P1/x Pojmenování předmětů – P1/x Pojmy.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
BATOLE Adéla Sůvová C3B. ◦ (1 – 3 roky) ◦ intenzivní rozvoj motoriky, myšlení a řeči ◦ začíná kontrolovat své pohyby ◦ průzkum okolí, hry, zvědavost ◦
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Hračky Zbožíznalství 3. ročník Hračky - slouží ke hře dětí i dospělých - mají za úkol u dítěte: a) upoutat jeho pozornost b) zabavit jej c) rozvíjet.
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY 2. část Mgr. Irena Kudláčková.
,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“
Motorické schopnosti.
O KOHOUTKOVI A SLEPIČCE Práce s pohádkou. Realizace –
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
Ontogeneze motoriky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
Legenda o Karlových Varech JAZYK, ŘEČ, VNÍMÁNÍ. Král Karel IV., král český, císař římský, vládl českým zemím roku
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
Výuka čtení a psaní analyticko-syntetickou metodou
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rodina, zdraví a prevence
Rozvoj řeči u dítěte z hlediska morfologicko-syntaktické roviny
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
POSLOUPNOST OBLÉKÁNÍ od spodků ke svrškům….
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Vývoj člověka Ontogeneze.
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
4.ROČNÍK PŘEDMĚTY, KTERÉ SE VYUČUJÍ VE 4.ROČNÍKU, JSOU ROZDÍLNÉ OD 1. – 3. ROČNÍKU JEJICH NÁZVY JSOU – ČESKÝ JAZYK MATEMATIKA VÝPOČETNÍ TECH-
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
HYGIENA sebeobsluha.
Ochrana životního prostředí
Obrázkové čtení Jazyk a řeč, poznávací schopnosti, myšlenkové operace, jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Vývoj dítěte od narození do 6 let
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
Transkript prezentace:

Výchovné zaměstnání v období batolecím

Batolecí období (od 1 do 3 let) Osamostatňování Negativizmus Rychlý rozvoj řeči - krátké říkanky či písničky Rozvoj motoriky – začíná chodit, běhat, schody Rozvoj hygienických návyků, sebeobsluhy při jídle a při oblékání Hra kooperativní

Vypiš samostatně do sešitu, který typ výchovného zaměstnání uplatníš u: KOJENCE: BATOLETE: ? ? ?

Vypiš samostatně do sešitu, který typ výchovného zaměstnání uplatníš u: KOJENCE: BATOLETE: ? Mravní výchova Rozumová výchova Tělesná výchova Výtvarná výchova Pracovní výchova Hudební výchova Didaktické hry s pohybem Mravní výchova Tělesná výchova Hudební výchova

Ad) MRAVNÍ VÝCHOVA UPEVNĚNÍ HYGIENICKÝCH NÁVYKŮ VÝCHOVA ZDRAVÉHO SEBEVĚDOMÍ VÝCHOVA KE SPOLEČENSKÉMU STYKU S DOSPĚLÝMI A VRSTEVNÍKY Kolektivní hra Ukázněnost Sebekontrola Cit pro spravedlnost Př. Krátká forma s maňáskem a dítětem vyvolávající sociální cítění Maňáskové scénky - ,,O zajíčkovi s bolestí ušek“ Vyprávění či dramatizace pohádky - ,,O veliké řepě“

Ad) ROZUMOVÁ VÝCHOVA Mladší batole: Starší batole: Orientace v prostředí Základní části těla Běžné předměty Vyjádření přání gesty, slůvky Pojmenování osob, předmětů, zvířat, denních činností Starší batole: Znalost jména svého a kamarádů Pojmenování jídel Rozlišení přírodních materiálů, ročních období Pojmenovat ovoce, zeleninu Rozeznávat domácí zvířata a jejich mláďata Poznání základních barev, tvarů, velikosti Reprodukce říkanek Přiřazování co k čemu patří

Příklady: Slepička a poznávání vajíčka Přiřazování oblečení k ročnímu období Skládání jednotlivých druhů ovoce a zeleniny s komentářem dítěte Oblékání papírové panenky dle situací a ročních období Přiřazování mláďat ke zvířecím partnerům Skládání tvarů dle barev a seřazení dle velikostí Hra s přírodními materiály, kde je nalezneme

Ad) TĚLESNÁ VÝCHOVA Druhy cviků: Přirozené – běh, chůze, skok, lezení, chytání, házení Zdravotní – posilování břicha, šíje Dechové – nácvik správného dýchání, prodýchnutí Rovnovážné – po lavičce, lezení a plazení, skoky na měkký povrch Pohybové hry – s hudbou, zpěvem, říkankou, nástrojem Metodika: Rozcvička – motivace maňáskem, říkankou, rozhovorem Vlastní cvičení – napodobení zvířat, činností lidí, Zklidnění – dechové, úklid pomůcek

Ad) VÝTVARNÁ VÝCHOVA Starší batole: Špejlí a tuší Mladší batole: Na papír upevněný na zemi Křídou na chodník Otisk rukou a nohou Starší batole: Špejlí a tuší Rozmazky Foukání Přírodní materiály Modelování

Ad) PRACOVÍ VÝCHOVA ROZVOJ POHYBU RUKY – umývání, stolování, zapínání MANIPULAČNÍ HRY – překládání, přesypávání, vkládání KONSTRUKTIVNÍ HRY – stavba do výšky, do délky, ohraničení prostoru, nakloněné roviny

Ad) HUDEBNÍ VÝCHOVA VOKÁLNÍ ČINNOST – rytmizace a melodizace, hlasové cvičení, zpěv písní INSTRUMENTÁLNÍ ČINNOST – na hudební nástroje SLUCHOVÁ VÝCHOVA – poslech a rozlišování zvuků HUDEBNĚ-POHYBOVÁ A TANEČNÍ ČINNOST – vyjádření pohybem

Ad) DIDAKTICKÉ HRY S POHYBEM Hledej barvy – na sobě, v okolí Trhání květin – sběr papírových květin do košíčků Vyhledávání doplňků – dle ukázání hlavního předmětu Poznej co se změnilo Hledej obrázky v herně Kdo nám chybí Čáp ztratil čepičku… Rozhlas – kdo s ztratil dle popisu oblečení

Domácí úkol! Písemná příprava a realizace ve vyučování výchovného zaměstnání u předškolních či školních dětí do formuláře.