CESTOVNÍ RUCH MŮŽETE PODLE POKYNŮ KLIKAT SAMOSTATNĚ POKUD SE OBJEVÍ ČERVENÝ TEXT – JEDNÁ SE O ÚKOL, OTÁZKU. PŘED DALŠÍM KLIKNUTÍM JE TŘEBA ÚKOLY SPLNIT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Advertisements

Druhy, formy a typy cestovního ruchu, historie CR na území ČR
Sopečná činnost a sopky v ČR
CZ 1. kolo 6.ročník KVÍZ.
Autor výukového materiálu:
INDIE.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H3A, 3.ročník
Finsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97.
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
TERCIÁRNÍ SFÉRA Obslužná sféra.
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
SLOVENSKO Martin Schwarz.
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
MÍSTO,KDE ŽIJI JE VSETÍN
Management cestovního ruchu
LETEM SVĚTEM Psaní velkých písmen.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Funkce měst Jméno: Petra Příjmení: Havlíčková Třída: IX.
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
MÍSTO, KDE ŽIJI - BOBRKY Bobrky jsou část města Vsetína
CESTOVNÍ RUCH Předpoklady cestovního ruchu Rozmístění cestovního ruchu
CESTOVNÍ RUCH.
Cestovní ruch a rekreace – Česká republika. Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR
Česká republika.
Prvouka pro 3. třídu NAŠE VLAST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_87.
CESTOVNÍ RUCH.
Polská republika je stát ležící ve střední Evropě.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Cestovní ruch.  Vnitropolitická stabilita  Charakter politického systému  Státní hranice: Schengenský prostor Vízová povinnost.
Geografie cestovního ruchu
RISKUJ!.
Naše vlast - ČESKÁ REPUBLIKA
SLOVENSKO SLOVENSKO Krásná země Geografická poloha Slovenská republika je vnitrozemský stát nacházející se ve střední Evropě Slovenská republika je vnitrozemský.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie ČR Datum vytvoření21.9.
Česko – cestovní ruch VY_32_Inovace_18KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník9. Vzdělávacíoblastobor tematický okruh Člověk a příroda Zeměpis Hospodářský potenciál.
Praha – hl- město ČR Praha je největší a nejvíce obydlené město České republiky Patří mezi nekrásnější města světa Je sídlem prezidenta, vlády a parlamentu.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS Téma: Hlavní město Praha Ročník:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-10 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Cestovní ruch. Co to je? Všechny druhy činnosti člověka, za účelem rekreace, mimo jeho bydliště Významná složka ekonomiky Druhy cestovního ruchu: krátkodobý.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_08_20 Slovensko
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Česká republika.
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Postavení CR v hospodářství
Poloha České republiky
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_Fi_III_09 Název Cestovní ruch II.
Česká republika Cestovní ruch ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
Transkript prezentace:

CESTOVNÍ RUCH MŮŽETE PODLE POKYNŮ KLIKAT SAMOSTATNĚ POKUD SE OBJEVÍ ČERVENÝ TEXT – JEDNÁ SE O ÚKOL, OTÁZKU. PŘED DALŠÍM KLIKNUTÍM JE TŘEBA ÚKOLY SPLNIT MODŘE JE OZNAČEN TEXT, KTERÝ MÁTE MÍT JAKO ZÁPIS + ODPOVĚDI NA OTÁZKY U GRAFŮ

ČESKO? Česko je nepatrná země, ležící na kontinentu Evropa. Nachází se v prostoru mezi Německem a Ruskem. Kdysi byl tento stát zhruba dvakrát větší, ale v minulém století z něho začaly od východu jednotlivé kusy odpadávat. Je to významný člen světového společenství, i když ne tak významný, jak si myslí. Hraničí s Německem, Rakouskem a dalšími státy, které nejsou důležité a kde se špatně nakupuje. HISTORIE - Česko je velmi stará země s mnoha poklady, jako je Karlův most, Karlovo náměstí, Karlovy Vary a Karlštejn. Na západní civilizaci se podílí pivem a hokejem. I když si o sobě Češi myslí, že jsou moderní národ, téměř nepoužívají klimatizaci a Američan tam těžko narazí na slušnou mexickou kuchyni. K neustálému roztrpčení amerických návštěvníků mluví místní obyvatelé česky, i když je tam mnoho lidí, kteří promluví anglicky, jestliže z toho budou něco mít. LIDÉ - Česko má jen tolik obyvatel jako tři obvody New Yorku: City, Harlem a Brooklyn. Přesto je strašlivě přelidněné, minimálně každých sedm mil tam potkáte vesnici. Z deseti miliónů jich 9,5 miliónu pije nebo kouří. Všichni Češi řídí auta jako šílenci a nemají ponětí o disciplině. Většina věřících Čechů jsou křesťané, i když byste to podle jejich chování neřekli. V Česku je mnoho komunistů. BEZPEČNOST - Všeobecně se Česko považuje za bezpečnou zemi. Návštěvníci si ale musí být vědomi toho, že čas od času Česko někdo přepadne nebo obsadí (Němci nebo Rusové). Češi tradičně kapitulují bez průtahů. Nikdy si tam nesmíte přestat dávat pozor na své peníze. PŮVOD Čechů je nejasný. Někteří se považují za Slovany, jiní za potomky Keltů. Pak tam je skupina lidí, kteří mluví úplně jiným jazykem, ale tvrdí o sobě, že jsou Češi. Země také mnohokrát změnila své státní zřízení a jméno. Dnešní Česko si lidé pletou s Čečnou, ale ta je více na východě. Nejznámějšími Čechy byli internacionál DubCzech, Koudysh (tenis), Hashek (hokej) a Hejvl (prezident).

ČESKO? Myslíte, že je to výmysl a nebo se třeba takto prezentuje Česká republika v turistickém průvodci. Měli byste chuť navštívit takovouto zemi?

ČESKO? Česká republika se takto opravdu prezentuje Pokuste se přeformulovat tento text, tak aby byl pro českou republiku příznivý. Text přeformulujte a zašlete na do předmětu napište 8a/b zeměpis a především pod vámi opravený text napište vaše jména

CESTOVNÍ RUCH JAKÉ AKTIVITY SE POČÍTAJÍ DO CESTOVNÍHO RUCHU? je součástí služeb aktivity spojené s aktivním využíváním volného času, krátkodobé rekreace – pobytové zájezdy – velehorská turistika – návštěvy kulturních zařízení – sportovní události – cestování za obchodem

MÁME DOBRÉ PŘEDPOKLADY? napište několik příkladů toho, o čem si myslíte, že by mohlo lákat turisty a co nám naopak chybí? Rozmanité povrchové tvary, krasové jevy, pískovcová skalní města, vyhaslé sopky, národní parky, CHKO, památky, UNESCO, venkovská lidová architektura nemáme velehory a moře

DĚLĚNÍ CESTOVNÍCH CÍLŮ 1. REKREAČNÍ 2.POZNÁVACÍ 3. SPORTOVNÍ 4.TURISTICKÝ 5. LÉČEBNÝ 6.NÁBOŽENSKÝ

REALIZAČNÍ PŘEDPOKLADY dostatečně hustá síť zařízení umožňujících rekreaci kvalita u nás neodpovídá vždycky požadavkům

CESTOVNÍ RUCH AKTIVNÍ - návštěvy zahraničních turistů u nás Česko se každoročně zařazuje mezi 20 nejnavštěvovanějších zemí světa a mezi 10 prvních v Evropě PASIVNÍ – výjezdy našich občanů do zahraničí změna cílů na Itálii, Španělsko, Řecko

DOMÁCÍ CESTOVNÍ RUCH Charakteristické pro ČR chataření a chalupaření Pokuste se vymyslet důvod Důvod: uzavření hranic, znemožnění cestování

NEJVÝRAZNĚJŠÍ OBLASTI C.R. Krkonoše Šumava Jeseníky Beskydy s Valašskem Západočeská lázeňská oblast Praha

NAPIŠTE KRAJE, KDE MĚLI V ROCE 2004 NEJVÍCE ZAHRANIČNÍCH TURISTŮ. (5 KRAJŮ) NAPIŠTE, NÁRODNOSTI NÁVŠTVNÍKŮ OD NEJVYŠŠÍHO PO NEJNIŽŠÍ. KTERÝ KRAJ MÁ NEJMENŠÍ NÁVŠTĚVNOST. – ZAPIŠTE DO SEŠITU

Pokuste se charakterizovat trend ve vývoji zahraničních turistů v ČR. – zapište do sešitu