Analýza vnějšího trhu práce V našich podmínkách jsou organizace v rozhodující míře závislé na zdrojích pracovních sil nacházejících se na území, z něhož.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh práce v Jihomoravském kraji – dosavadní vývoj
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Hodnocení ekonomické úrovně mikroregionů v Jihomoravském kraji ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Brno, listopad 2007 Ing. Ludmila Rohrerová RNDr. Vladimíra Labounková.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Analýza vnitropodnikového trhu práce
Ing. David Slavata, Ph.D. Trh nemovitostí
Datum: Zpracovali: Tomáš Hirt, Daniel Hůle, Ladislav Toušek Analýza potřebnosti služeb sociální prevence v Plzeňském kraji Zadavatel:
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
1 Pro koho je venkovská turistika a agroturistika největší příležitostí ? Ing. Marie Stříbrná.
D OPRAVNÍ DOSTUPNOST Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Seminář z geografie dopravy Mgr. Jan Hercik
ZÁKLADNÍ SOUBOR Základní soubor (populace) je většinou myšlenková konstrukce, která obsahuje veškerá data, se kterými pracujeme a není vždy snadné jej.
Zadání případové studie
Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Provozní a přepravní ukazatele městské dopravy
VYHODNOCENÍ VYVÁŽENOSTI PILÍŘŮ ROZBORU UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ Ostrava Ing. Jiří Hon.
Marketingové prostředí obce
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Diplomová práce Dopravní dostupnost zaměstnavatelů v okrese Jeseník ve vztahu k demografickým ukazatelům Vedoucí práce: Dr.Ing. Bronislava Horáková Zpracovatel:
Analýza dojížďky studentů na VŠB – TU Ostrava
- bezprostřední souvislost se změnami po roce 1989, - rok 1992
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
( vzdělanostní struktura obyvatel )
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
REGIONALIZMUS A REGIONY
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Pořízení železničních vozidel elektrické trakce.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k Zpracovatel: Centrum pro regionální rozvoj Geografický ústav Přírodovědecká fakulta Masarykova.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Vlajka Jihomoravského kraje Čtvrcený list. Horní žerďové pole modré s moravskou orlicí. Dolní žerďové pole červené se žlutým vinným hroznem s listem.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Populační vývoj Dobříšska
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Občanská výchova – 6. ročník, Obec, kraj
Sídla.
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
osobní doprava patří do sféry služeb
Strategie regionu, obce
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Evidence závazných stanovisek – webová aplikace
VENKOV SPOV ČR
Územně analytické podklady
Transkript prezentace:

Analýza vnějšího trhu práce V našich podmínkách jsou organizace v rozhodující míře závislé na zdrojích pracovních sil nacházejících se na území, z něhož je možná ještě racionální denní dojížďka za prací do organizace.

Spádové území organizace Spádové území organizace se vymezuje na základě: a) analýzy geografické a dopravní situace a dopravních podmínek v širším okolí sídla organizace b) analýzy stávající a retrospektivní dojížďky pracovníků za prací do organizace, především pak dojížďky denní c) analýza dat sčítání lidu, domů a bytů, o vyjížďce a dojížďce do zaměstnání v širším okolí organizace a zvláště pak do sídla organizace d) analýza konkurenční nabídky pracovních příležitostí v širším okolí organizace, zejména pak těch pracovních příležitostí, které se orientují na stejný typ, povolání a kvalifikaci pracovníků

Dopravní dostupnost I dopravní dostupnost je důležitým faktorem ovlivňujícím kvalitu života v daném regionu ovlivňuje mi také rozvojový potenciál kraje, dále má vliv na rozvoj velké části hospodářských aktivit i cestovního ruchu dělení dopravní dostupnosti (možní podle několika hledisek): 1. podle dopravního prostředku IAD veřejnou hromadnou dopravou vlak bus mhd

Dopravní dostupnost II 2. podle cílového místa hlavního města krajského města ORP (lékařské centrum) centra města významných dopravní bodů, resp. uzlů dálnice, železnice, … různých úřadů, nemocnic zaměstnavatele, atd.

Dopravní dostupnost III počítá se buď časová dostupnost (přepravní čas) či vzdálenost dle toho rozlišujeme dva druhy map znázorňujících dopravní dostupnost: 1. izochronické mapy dopravní dostupnosti ( stejný čas) 2. izochorické mapy dopravní dostupnosti (stejná vzdálenost) výsledkem zkoumání dopravní dostupnosti regionu, města atd. je mapa a (nebo) tabulka při konstruování mapy, resp. tabulky dopravní dostupnost je důležité si: určit místa, ke kterým budu dostupnost vztahovat přesně vymezit území a místa, jejichž dostupnost budu zkoumat druh dopravy zejména pro mapové vyjádření, ale i lepší tabulkové vyjádření je nutné si vhodně zvolit i intervaly (čas, resp. vzdálenost)

Izochronické mapy Jsou zde zaznamenávány délky dopravních linek (které vycházejí z určitého dopravního uzlu, a které jsou měřeny pomocí čar), spojující místa stejné časové dostupnosti. Těmto čarám říkáme izochrony. Zakreslujeme je obvykle pro osobní dopravu uskutečňovanou veřejnými hromadnými dopravní prostředky. Při konstrukci se berou v úvahu průměrné jízdní časy všech dopravních prostředků, které jsou v oblasti k dispozici.

Izochorické mapy Izochory jsou čáry, které spojují místa stejně vzdálená od nejbližší dopravní cesty nebo dopravního bodu. Obyčejně se vytvářejí pro jednotlivé druhy dopravních cest nebo dopravních bodů a to v nějakém délkovém intervalu (například 10 km)

Příklad I – dostupnost Brna po silnici vzdálenostní pásma z Brna po silnici ORPobec s pověřeným OÚ do 20 km včetněKuřim, Rosice, Šlapanice, Židlochovice Adamov 21 – 30 kmBlansko, Ivančice, Tišnov, Slavkov u Brna, Pohořelice Rousínov 31 – 40 kmVyškov, Bučovice, Moravský Krumlov, Hustopeče Klobouky u B. 41 – 50 kmBoskovice, MikulovLetovice, Hrušovany n. Jevišovkou, Miroslav, Ivanovice n. Hané, Ždánice 51 – 60 kmBřeclav, KyjovVelké Opatovice 61 – 70 kmZnojmo, HodonínBzenec 71 – 80 kmVeselí nad MoravouStrážnice 81 – 90 km-Velká n. V., Vranov n. Dyjí

Ukazatele dojížďky do zaměstnání a) počet osob vyjíždějících z lokality (obce) za prací do organizace b) podíl osob vyjíždějících z lokality za prací do organizace na celkovém počtu pracovníků organizace c) podíl osob vyjíždějících z lokality za prací do organizace na celkovém počtu ekonomicky aktivních osob bydlících v lokalitě d) podíl osob vyjíždějících z lokality za prací do organizace na celkovém počtu ekonomicky aktivních osob vyjíždějících z lokality za prací e) podíl osob vyjíždějících z lokality za prací do organizace na celkovém počtu ekonomicky aktivních osob vyjíždějících z lokality za prací do sídla organizace f) počet osob, vyjíždějících z lokality za prací do sídla organizace g) podíl osob vyjíždějících z lokality za prací do sídla organizace na celkovém počtu osob pracujících sídle organizace

Vymezení spádového území I Vlastní vymezení spádového území zahajujeme tím, že si pořídíme mapové schéma poměrně širokého okolí sídla organizace. Připravíme si údaje získané z podnikové evidence. Pak můžeme do mapového schématu vyznačit pásma geografické vzdálenosti či raději časové dostupnosti jednotlivých lokalit vzhledem k sídlu organizace.

Vymezení spádového území II Jednotlivým lokalitám následně přiřadit počty pracovníků dojíždějících z lokality do organizace. Přitom lokality podle počtu dojíždějících pracovníků můžeme zařadit do určitých intervalů a pomocí grafických nástrojů (různých typů rastrování) vyznačit do mapového schématu pásma určité velikosti dojížďky. Dostaneme tak sérii kartogramů dokumentujících pracovní vazby jednotlivých lokalit k organizaci či jejímu sídlu.

Počet pracovníků denně dojíždějících z lokality ( obce) za prací do organizace

Podíl pracovníků denně dojíždějících z lokality (obce)za prací do organizace z celkového počtu ekonomických aktivních obyvatelů trvale bydlících v lokalitě (obci)

Podíl pracovníků denně dojíždějících z lokality (obce) za prací do organizace z celkového počtu ekonomických aktivních obyvatelů trvale bydlících v lokalitě (obci) a vyjíždějících za prací mimo lokalitu (obce) svého trdliště bydliště