Pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova - Tvarosloví VY_32_INOVACE_139 květen 2011Mgr. Hana Patschová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Slovesa a mluvnické kategorie
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Přídavná jména přivlastňovací
Zájmena přivlastňovací a ukazovací
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1. Datum vytvoření: Téma: Slovesa Cíl prezentace: Rozlišování slovesných tvarů Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál je zaměřen.
SLOVESA Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SLOVESA Slovesný způsob a čas 6. ročník.
Rozkazovací způsob pro 5. ročník ZŠ
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
Pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova - Tvarosloví VY_32_INOVACE_138 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J20/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Slovesa – osoba, číslo, čas
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J19/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Přídavná jména - procvičování
Pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková výchova – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova – Tvarosloví VY_32_INOVACE_137 duben 2011 Mgr. Hana Patschová.
85.1 Slovesný způsob Mlč! mlčel bych….. Mlčme! mlčel bys… mlčím…
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
TVARY OZNAMOVACÍHO A ROZKAZOVACÍHO ZPŮSOBU
Z ÁJMENA pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova - Tvarosloví VY_32_INOVACE_131 únor 2011Mgr. Hana Patschová.
Podstatná jména rodu mužského - vzory
SLOVESA soutěž řad – 4. třída
Skloňování základních číslovek
Podstatná jména rodu středního
Za předpokladu použití psacích potřeb
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
37.1 Slovesa Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_520_Slovesa AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská ROČNÍK, DATUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
TVARY PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
53.1 Časování sloves - čas minulý
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
VY_32_INOVACE_03-11 Ročník: 6., 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Časování sloves Co je časování sloves ? čas přítomnýbýt 1. já jsem.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _Slovesa II. část - časování
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Základní škola Unhošť Jazyk a jazyková komunikace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
  Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor : Mgr. Jitka Kolářová
Skloňování přídavných jmen měkkých
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 10 – slovesa – slovesný čas
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SLOVESA Staň se kouzelníkem.
VY_32_INOVACE_ČJ.3.36 Anotace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_20
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 12 – slovesa – slovesný rod
VY_32_INOVACE_15_Slovesa-osoba, číslo, čas
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
Transkript prezentace:

pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova - Tvarosloví VY_32_INOVACE_139 květen 2011Mgr. Hana Patschová

Učební materiál lze využít k výkladu, shrnutí a v závěru k procvičení (popř. k evaluaci).

1. Složeným tvarem slovesa být (= pomocné sloveso) + infinitiv významového slovesa budu mluvit, budou sedět … 2. Jednoduchým tvarem slovesa promluvím, poběžíš …

čísloosobasložené tvaryjednoduché tvary jednotné 1.budu čístpřečtu 2.budeš čístpřečteš 3.bude čístpřečte množné 1.budeme čístpřečteme 2.budete čístpřečtete 3.budou čístpřečtou

Tvary složené = příčestí minulé významového slovesa + přítomný čas pomocného slovesa být utíkal jsem, pracovali jsme Zvratná slovesa ve 2.os.č.j. mají tvar smál ses, myslil sis

ČísloOsobaRod mužskýRod ženskýRod střední jednotn é 1.psal jsempsala jsempsalo jsem 2.psal jsi (psals) psala jsi (psalas) psalo jsi (psalos) 3.psalpsalapsalo množn é 1. psali jsme (životné) psaly jsmepsala jsme 2.psali jstepsaly jstepsala jste 3. psali (životný) stály (neživotný) psalypsala

Doplň tvary minulého času: Karkulka (jít) _________ za babičkou. Popelka (ztratit) ____________ střevíček. (Opakovat si) ________________ vyjmenovaná slova? Doplň tvary budoucího času: Děti (jít) _____________ na hřiště. Kdy (psát) ______________ úkoly? Maminka (smíchat) __________ mouku s cukrem.