Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Michal Broža, iCentrum OSN v Praze,
 Fond soudržnosti  Evropský fond pro regionální rozvoj  EU a životní prostředí  Operační program Životní prostředí  Prioritní osy OP Životní prostředí.
Lidský faktor v dopravě!
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Dopady CR na rezidenty, případová studie Lipno nad Vltavou Pavlína Kubů 1.
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
Dopad daňových reforem na trh bydlení ing. Tomáš Prouza, MBA, ředitel péče o klienty a ombudsman Stavební fórum, Praha, 22. května 2007.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Předpokládaný vývoj počtu osob v produktivním a důchodovém věku
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Vliv dopravy na životní prostředí
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
Presentation Title. Pracovní skupina Czech BCSD pro energetiku Josef Votruba ENVIROS, s.r.o Pracovní skupina Czech BCSD pro energetiku.
Šetření energie Martin, Houska, Michal, Dann. Voda je stále vzácnější a dražší vodovodní baterie-umožňují jednoduché a rychlé nastavení potřebného průtoku.
VÝSLEDKY INDIKÁTORŮ V PRAZE - LIBUŠI
Vnější dimenze energetické politiky EU
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Vliv zvýšení SD na chování dopravců Vladimír Starosta prezident Sdružení autodopravců ČESMAD BOHEMIA.
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
© 2010 IBM Corporation Chytré řešení pro úspory při poskytování veřejných služeb Ivo Kramoliš – ředitel IBM Global Business Services Česká republika 03/12/2010.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Silnice nebo železnice
MARKETINGOVÝ MIX.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Dopravní kampaň pro základní školy „Oblékáme hada edu“
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Systémy veřejných kol „Bikesharing“ Eva Štěrbová, Ing. Cyklokonference 09 v Královéhradeckém kraji, Krkonoše –
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
1 Praha 11 a fondy Evropské unie KC Zahrada, Praha 17. května 2011 Úřad městské části Praha 11, Ocelíkova 672/1, Praha 415 This project is implemented.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
1 © 2015 Ipsos. 1 ZKUŠENOSTI VÝZKUMNÉ AGENTURY V ČR I ZAHRANIČÍ JITKA ANDERSSONOVÁ MICHAL STRAKA Smart cities a udržitelný rozvoj 2016.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Firemní plány udržitelné mobility
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Informace o projektech v IDS JMK
EVROPSKÝ TÝDEN MOBILITY
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Transkript prezentace:

Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv využití hromadné dopravy roste, mnoho lidí si stále neuvědomuje, jak bezpečné, komfortní, tiché a k životnímu prostředí ohleduplné autobusy jsou.

Smart Move Autobusy a autokary tvoří klíčový element trvale udržitelné mobility tím, že poskytují bezpečnou, sociálně přístupnou a životnímu prostředí přátelskou službu, která je přístupná všem občanům

Smart Move Smart Move je dlouhodobá kampaň, kterou iniciovaly Unie silničních dopravců IRU a organizace Busworld s cílem upozornit na to, že autobusová doprava je optimálním řešením k dosažení udržitelné mobility a cestou k naplnění ambiciózních cílů v oblasti zlepšení životního prostředí a zvýšení bezpečnosti silničního provozu

Co je Smart Move? Smart Move je globální kampaň s cílem podpořit a obhájit vyšší využívání hromadné autobusové dopravy. Kampaň byla oficiálně zahájena během Busworld Kortrijk Smart Move je podporovaná dopravci, výrobci vozidel, dodavateli i jednotlivými profesionály v oblasti dopravy.

Podíly druhů dopravy EU-27

Bezpečnost Autobusy a autokary jsou 86 krát bezpečnější než osobní auta, která jsou odpovědná za téměř 50% mrtvých na silnicích EU mezi roky 2007 a 2008.

Počty mrtvých EU-27

Dostupnost V Evropě 50% starých lidí nevlastní auto a nemůže řídit a spoléhá na autobusovou dopravu pro běžné denní dojíždění i při cestách za kulturou atd.

Produkce CO2 Autobus 0.03 kg CO2 na os/km Vlak 0.06 kg CO2 na os/km Osobní auta 0.11 kg CO2 na os/km Letadla 0.18 kg CO2 na os/km

Efektivita Přeprava jedné osoby na 100 km: Autobus 0.6 až 0.9 litrů nafty Osobní auto5.9 litrů nafty (7.6 litrů plynu) Letadlo6.6 litrů Vlak2.6 litrů

Smart Move Zdvojnásobení využití autobusové dopravy je realistický cíl. Autobusy společně s taxi jsou jediný druh dopravy, který může úspěšně konkurovat osobním autům nabídkou udržitelné alternativy při zachování vysoké úrovně flexibility. Politická podpora užívání autobusů je proto nejmoudřejší cesta k dosažení udržitelné mobility pro všechny obyvatele EU.

Smart Move Dopravci i řidiči jsou prostřednictvím této iniciativy podporováni k přejímání osvědčených postupů s využitím kvalitnějšího vzdělávání řidičů k zajištění vysoké a stále se zlepšující kvality, bezpečnosti, efektivnosti provozu, který je současně přátelský k uživatelům i k životnímu prostředí

Proč kampaň? Autobusy a autokary jsou k životnímu prostředí nejšetrnějším a přitom bezpečným, flexibilním a široce dostupným druhem dopravy, který nabízí optimální odpověď na takové výzvy, jako jsou změny klimatu, bezpečnost provozu, kongesce, sociální inkluze a mobilita.

Cíl kampaně Zvýšit pozornost, kterou autobusové dopravě věnují politici a média a zdvojnásobení využívání autobusové dopravy ve státech EU. Jen v Evropě dosažení tohoto cíle přinese: snížení emisí CO2 nejméně o 50 milionů tun ročně snížení počtu mrtvých na silnicích a v ulicích v EU o více jak 3000 osob ročně výrazný pokles kongescí ve městech při nulových nákladech pro daňové poplatníky vlivem očekávaného snížení individuální dopravy o 10 – 15% vytvoření až 4 milionů nových pracovních míst.

Partneři Smart Move sdružuje v současné době 82 partnerů po celém světě, kteří si vyměňují osvědčené zkušenosti a společně obhajují cíle kampaně

Partneři

Cíl kampaně Dosažení cílů kampaně je možné jen prostřednictvím spolupráce dopravců a veřejné správy, společnou podporou vyššího využívání autobusové dopravy, zaváděním vyhrazených pruhů pro autobusy, předností na křižovatkách, a budováním dostatečných parkovacích kapacit blízko center měst a turistických cílů.

Cíl kampaně „Chytřejší mobilitě“ a možnosti výběru dopravy mohou politici pomoci podporou společných odbavovacích systémů pro zajištění rychlých a příjemných přestupů mezi jednotlivými druhy dopravy a podporou spolupráce mezi druhy doprav při zajištění stejných finančních podmínek (spotřební daně, DPH atd.) všech druhů dopravy.

Děkuji za pozornost!