Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Automobilový průmysl v České republice Souhrnné výsledky za rok 2012 Automobilový průmysl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Antonín Šípek. ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu „ Šrotovné“ = časově omezené opatření, motivující občany k vyřazování starých.
Advertisements

Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Regionální kancelář pro Ústecký kraj
Trendy finančních produktů ČLFA
Město Týniště nad Orlicí pro občany SNÍŽENÍ NÁKLADŮ PRO VAŠE DOMÁCNOSTI, FIRMY, OBČANSKÁ SDRUŽENÍ A BYTOVÁ DRUŽSTVA.
Hlavní činnosti Auto SAP (priority, aktivity, služby, informace) AutoSAP, prosinec 2013.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Festival Exportu Svaz průmyslu a dopravy ČR jako respektovaný, nezávislý a společensky zodpovědný sociální partner obhajuje zájmy zaměstnavatelů.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Automobilový průmysl v ČR
64. zasedání Rady ředitelů Sdružení automobilového průmyslu „Automobilový průmysl v ČR Základní údaje a fakta Aktualizace za rok 2006“ Aktualizace za rok.
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
Věda v Olomouci III. Agentura CzechInvest Lenka Gondová Olomouc
Podpora podnikání a investic a EU v následujícím období Ing. Ondřej Votruba | ředitel Divize Investic Brno, 24. duben 2013.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Legislativa a životní prostředí Předkládá: Řídící tým „Legislativa a životní prostředí“ ve složení:
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V PRAZE PROSTŘEDNICTVÍM STRUKTURÁLNÍCH FONDŮ EU PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI HOTEL MODRÁ RŮŽE, RYTÍŘSKÁ, PRAHA.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Hospodářská politika a zaměstnavatelské vztahy Průhonice, 1. března zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Řídící tým Představenstva „Hospodářská.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Technologické platformy a dopravní výzkum
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 7. prosince 2011, Praha Operační program Podnikání.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Význam agenturního zaměstnávání pro flexibilitu pracovního trhu
Projekt podpory technického vzdělávání B. Wojnar.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Obnova vozového parku v České republice
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE NA MPO Výzkum a vývoj na MPO.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Hospodářská politika a zaměstnavatelské vztahy“ ve složení: Ing.
Kontakt, dotazy Dovozy ojetých osobních automobilů do ČR v roce 2014 Dovozy ojetých osobních automobilů do ČR v roce počty osobních automobilů ve.
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP Brno, 3. června 2010 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO.
Martin Říman ministr průmyslu a obchodu 1. ročník konference STROJÍRENSTVÍ OSTRAVA 2007 VÝVOJ, LIDÉ, PŘÍLEŽITOSTI.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Automobilový průmysl v České republice Souhrnné výsledky za rok 2011 Automobilový průmysl.
Ruská federace x WTO a OECD
Operační program Podnikání a inovace (OPPI) Vladimír Kebo, Sněm RVŠ 22.listopadu 2007.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Brno, 2. června Sdružení automobilového průmyslu Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ Strategická.
81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
Společné zasedání Rad ředitelů ZAP SR a Sdružení AP „Postavení automobilového průmyslu v ČR a aktuální problematika jeho firem“ Ing. Pavel Juříček, Ph.D.
Technologická platforma Vozidla pro udržitelnou mobilitu Vedoucí projektu: Ing. V. Volák, Ricardo Prague Vedoucí projektu: Ing. V. Volák, Ricardo Prague.
AutoSAP v období AutoSAP v období Co se nám podařilo 2.Kde je nutné pokračovat, zintenzivnit aktivity 3.Priority AutoSAP předpokládané.
Au tomobilov ý průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2010 Ing. Martin Jahn, prezident AutoSAP Zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 2. června.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
76. zasedání Rady ředitelů (Brno, 2. června 2011)
81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Legislativa a životní prostředí Předkládá: Řídící tým „Legislativa a životní prostředí“ ve složení:
81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Vnější a vnitřní komunikace AutoSAP“ ve složení: Ing. Jahn Martin,
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Hospodářská politika a zaměstnavatelské vztahy“ ve složení: Ing.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Vnější a vnitřní komunikace AutoSAP “ ve složení: Ing. Jahn Martin,
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu TP „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ (stručná informace) Ing. Vladimír Volák, člen Představenstva.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Automobilový průmysl v České republice
Hlavní činnosti AutoSAP (priority, aktivity, služby, informace) AutoSAP, prosinec 2013.
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Transkript prezentace:

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Automobilový průmysl v České republice Souhrnné výsledky za rok 2012 Automobilový průmysl v České republice Souhrnné výsledky za rok 2012 Výroční tisková konference AutoSAP Praha, 31. května 2013 Ing. Martin Jahn, prezident AutoSAP Ing. Pavel Juříček, viceprezident AutoSAP Ing. Bohdan Wojnar, viceprezident AutoSAP Ing. Antonín Šípek, ředitel sekretariátu

1. Vývoj základních ekonomických ukazatelů Pozice automobilového průmyslu v hospodářství ČR Pozice automobilového průmyslu v hospodářství ČR (podíl na průmyslové produkci a exportu, zaměstnanost, průměrné mzdy a další) (podíl na průmyslové produkci a exportu, zaměstnanost, průměrné mzdy a další) 2. Česká republika - nejlepší místo pro automobilový průmysl Současné priority v činnosti AutoSAP Současné priority v činnosti AutoSAP (technické vzdělávání, hospodářská politika, legislativa a životní prostředí) (technické vzdělávání, hospodářská politika, legislativa a životní prostředí) 3. Výroba silničních vozidel v České republice 4. Vývoj dodavatelského sektor automobilového průmyslu 5. Závěrečné shrnutí Co je obsahem:

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Vývoj základních ekonomických ukazatelů Pozice automobilového průmyslu v hospodářství ČR Ing. Martin Jahn, prezident AutoSAP 1

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Objem produkce firem AutoSAP v roce 2012: ,60 mil. Kč, Kč, meziroční nárůst: 6,41 % ,13 515,49 600,84 677,52 tržby (v miliardách Kč) Objem produkce firem AutoSAP ,95 1

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Autoprůmysl ČR 2012: tržby téměř 840 miliard Kč, podíl na průmyslové produkci celé ČR: 23,0 % podíl na průmyslové produkci celé ČR: 23,0 % firmy AutoSAP 19,0 % Pro srovnání: Podíl slovenského automobilového průmyslu na průmyslové produkci Slovenska v roce 2012 přesáhl 40 %, tedy závislost na autoprůmyslu) je téměř dvojnásobná. 1

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období firmy AutoSAP 19,0 % Podíl firem automobilového průmyslu na tržbách z průmyslové činnosti roste o 1 % ročně Autoprůmysl ČR 2012: tržby téměř 840 miliard Kč, podíl na průmyslové produkci celé ČR: 23,0 % podíl na průmyslové produkci celé ČR: 23,0 % 1

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Vývoj exportu kopíruje růst produkce, objem vývozu firem AutoSAP v roce 2011: ,20 mil. Kč nárůst 2011/2010: 14,86 % ,13 515,49 600,84 677,52 tržby a export (v miliardách Kč) 460,73 407,73 477,32 548,24 tržby z průmyslové činnosti export podíl exportu na tržbách Vývoj exportu kopíruje růst produkce, objem vývozu firem AutoSAP v roce 2012: 2012: ,30 mil. Kč, nárůst 2012/2011: 2012/2011: 8,53 % 720,96 594,99 82,56 % 1

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Autoprůmysl ČR 2012: export cca 680 miliard Kč, podíl na exportu celé ČR: 22,2 % podíl na exportu celé ČR: 22,2 % firmy AutoSAP 19,0 % Z celkového objemu tržeb činí vývoz 81,11 %. 1

Absolutní hodnota vývozu do EU vzrostla o 2,94 % export do mimoevropských zemí se zvýšil o 35,29 % údaje v mil. Kč 1

Přes absolutní růst podíl exportu „automotive“ do zemí EU již od roku 2009 trvale klesá 1

Mezi největšími exportéry figuruje i řada dodavatelů 1

Zahraničně obchodní bilance firem AutoSAP ,81 272,26 319,06 346,62 saldo zahr. obchod. bilance (v miliardách Kč) za rok 2012: Σexport Σexport – Σdovozy Σdovozy =+ 354,54 miliardy Kč ,54 1

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Automobilový průmysl se stále významně podílí na kladném saldu zahraničně obchodní bilance ČR 1

pracovníků Počet pracovníků ve firmách AutoSAP se v roce 2012 v podstatě nezměnil a činí cca osob počet zaměstnanců (osob) 1

K vyššímu absolutnímu i relativnímu nárůstu počtu zaměstnanců došlo u finálních výrobců vozidel finální výrobci vozidel ostatní dodavatelé počet zaměstnanců (osob) Porovnání 2011 /

Mezi „ostatní průmysl“ je zahrnut: ● zpracovatelský průmysl (mimo firmy autoprůmyslu) ● těžba nerostných surovin, ● výroba rozvod elektřiny, plynu a vody, ● doprava, skladování a spoje firmy AutoSAP 19,0 % Autoprůmysl ČR 2012: - podíl na průmyslové produkci celé ČR: 23,0 % - podíl na průmyslové produkci celé ČR: 23,0 % - podíl na počtu zaměstnanců v průmyslu: 11,3 % - podíl na počtu zaměstnanců v průmyslu: 11,3 % 1

Automobilový průmysl není pouhou „montovnou“, počet pracovníků ve výzkumu a vývoji roste 1

Firmy AutoSAP si udržují „mzdový náskok“ před vývojem průměrné mzdy v České republice 1

I v roce 2012 byla ve firmách AutoSAP průměrná mzda v dělnických profesích nad průměrem ČR 1

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Na sociální a zdravotní pojištění odvedly firmy přes 14 miliard Kč, zaměstnanci pak dalších 11 miliard Kč 1

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Průměrná délka pracovní neschopnosti je u firem AutoSAP hluboko pod průměrem ČR 1

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Česká republika - nejlepší místo pro automobilový průmysl Současné priority v činnosti AutoSAP Ing. Martin Jahn, prezident AutoSAP 2

Strategické výzvy schválené Valnou hromadou AutoSAP Poslání Vytvářet podmínky, poskytovat potřebné služby a zastupovat společné zájmy svých členů vedoucí k rozvoji a trvalé konkurenční schopnosti automobilového průmyslu v ČR Vize Česká republika - nejlepší místo pro automobilový průmysl Czech Republic - the best place for automotive industry Základní hodnoty 1) prioritní orientace na členskou základnu a její potřeby 2) otevřenost a spolupráce na všech úrovních 3) vysoká odbornost, důvěryhodnost a spolehlivost 4) tvorba společných názorů a stanovisek 5) apolitičnost 2

Hlavní úkoly (oblasti) Rozvoj a podpora technického vzdělávání Hospodářská politika a zaměstnavatelské vztahy Legislativa a životní prostředí Vnější a vnitřní komunikace Automobilové a motocyklové výstavy Činnost sekretariátu sdružení Hlavní úkoly schválené Valnou hromadou AutoSAP O třech hlavních oblastech Vás budou dále informovat viceprezidenti AutoSAP a ředitel sekretariátu. 2

viceprezident AutoSAP Ing. Bohdan Wojnar, člen představenstva Škoda Auto a.s. Rozvoj technického vzdělávání 2 -1

Rozvoj technického vzdělávání 2 -1

27 Cíl: Vytvořit inovovaný systém a model odborného vzdělávání Pilotní ověření v technických oborech Návrh legislativních změn s důrazem na využití prvků duálního vzdělávání Projektové aktivity: Zpracování analytických materiálů Vytvoření modelů spolupráce škol a firem Pilotní ověření modelů spolupráce ve školách a firmách Semináře a stáže pedagogických pracovníků Prezentace výstupů, návrh doporučení pro zavedení legislativních změn Celková dotace projektu: 106 milionů Kč - 50% určeno pro pilotní ověření. Projekt „POSPOLU“ Rozvoj technického vzdělávání Start Projektu POSPOLU

Projekt „POSPOLU“ - postup prací 1)Start projektu POSPOLU )Ustanovení pracovních týmů 12/ /2013 3)Výběr skupin oborů pro pilotáž, návrh obecných modelů spolupráce 02/2013 4)Vypracování konceptu výběrového řízení pro pilotní ověření 03/2013 5)Tvorba zadávací dokumentace pro VŘ - forma šablon03-04/2013 6) Práce na aplikovaných modelech pro pilotní ověření03-05/2013 7)Vyhlášení VŘ pro pilotní ověření 05/2013 8)Zahájení aktivity vzdělávání pedagogů 05/2013 9)Vyhodnocení nabídek VŘ pro pilotní ověření 06/ )Zahájení pilotního ověření u 25 škol a firem 09/2013 Rozvoj technického vzdělávání 2 -1

Potřeba absolventů technických oborů ve firmách AutoSAP v porovnání s disponibilními počty absolventů 2 -1

Dlouhodobý vývoj počtu 15letých osob v ČR 2 -1

Priority hospodářské politiky AutoSAP viceprezident AutoSAP Ing. Pavel Juříček, předseda představenstva Brano Group, a.s. 2 -2

Priority hospodářské politiky AutoSAP 2. Podpora podnikání 4. Podpora výzkumu vývoje a inovací 5. Podpora tuzemského prodeje a exportu 6. Podpora investičního prostředí Automobilové a mtc. výstavy Rozvoj technického vzdělávání Legislativa a životní prostředí Hospodářská politika - úzce navazuje i na další oblasti Vnější a vnitřní komunikace 3. Zaměstnavatelské vztahy – trh práce 1. Rozvoj technického vzdělávání 2 -2

33 Aktivity – žádoucí trvalá mediální podpora Ve spolupráci se SP ČR a HK ČR  zvýšení podílu tzv. „tvrdých projektů“  zefektivnění státní správy  konkurenceschopná cena energií pro firmy  stabilita daňového systému  udržení zaměstnanosti ve firmách - tzv. „kurzarbeit“  řetězení pracovních poměrů na dobu určitou  konta pracovní doby  zmírnění povinností u vstupních lékařských prohlídek  spolupráce s OS KOVO na základě dohody z ledna 2012 (AutoSAP však nejedná o Kolektivní smlouvě vyššího stupně) Podpora podnikání a zaměstnavatelské vztahy Podpora podnikání, trh práce 2 -2

34 Aktivity – důležitá informovanost o projektech v médiích  Využití výstupů Technologické platformy „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“  Technologická agentura ČR – zastoupení firem AutoSAP v hodnotitelských komisích ■ spolupráce firem s univerzitami (přímá spolupráce nebo v rámci společných projektů) ■ spolupráce se zahraničím  programy VaV - podporovat ve vazbě na zpracované Strategické výzkumné agendy odvětví (projednáno s ministrem průmyslu a obchodu M. Kubou na Valné hromadě AutoSAP) Podpora výzkumu, vývoje a inovací 2 -2

Aktivity - průběžná mediální podpora žádoucí  uplatnění tuzemských výrobců u akcí financovaných ze státního rozpočtu  účast firem AutoSAP na jednotlivých zahraničních výstavách  spolupráce s MPO na proexportních aktivitách  dohody o volném obchodu mezi EU a „třetími zeměmi“ (např. J. Korea, nyní Indie, Japonsko, USA) – nutné dopadové studie  investiční pobídky - rozšíření i na technologická centra, regionální rozlišení výše investic, atd.  připomínky AutoSAP k návrhům investičních pobídek (rozšíření kapacit, lokalizace, velikost firem apod.)  zaměřit OPPI na vývoj výrobků, technologií a procesů (programy s návratností investic) na místo „měkkých“ programů  nový rámec podpor platných pro období od 2014 Podpora prodeje, exportu a investičního prostředí Podpora prodeje a investičního prostředí 2 -2

Legislativa a životní prostředí Ing. Antonín Šípek ředitel sekretariátu 2 -3

Aktuální problematika – informačně mediální podpora potřebná  obnova vozového parku v ČR (vysoké průměrné stáří vozového, nízká úroveň obnovy) - aktualizován podklad pro MPO ČR pro předložení do vlády  likvidace vozidel s ukončenou životností - spolupráce s MŽP ČR při přípravě věcného záměru (zcela samostatný zákon)  ochrana ovzduší (podpora vyřazování ekologii nepříznivých vozidel, využití prostředků z tzv. ekologických“ poplatků při převodu vozidel)  podpora vozidel s alternativními pohony, zejména CNG  směrnice a nařízení EU pro oblast autoprůmyslu (ČR - shodnost obsahu při transpozici - nebýt přísnější než EU), spolupráce na úrovni zemí V4  čistá výroba a její ekonomické dopady (REACH)  obrana proti nehomologovaným dílům a padělkům (dopady na bezpečnost provozu), spolupráce s BESIP (Memorandum s MD ČR)  bezpečnostní přestávky ve vazbě na nařízení vlády č. 272/2011 a zákon 361/2007  exekuce zaměstnanců a tzv. součinnost zaměstnavatelů s exekutory (stanovení jednoznačných pravidel) Legislativa a životní prostředí 2 -3

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Výroba silničních vozidel v České republice Ing. Antonín Šípek, ředitel sekretariátu 3

V roce 2012 se výroba silničních vozidel v ČR mírně snížila Základní údaje o výrobě vozidel v ČR byly zveřejněny již v lednu 2013, nyní jsou prezentovány upřesněné výsledky. K dílčí změně došlo pouze u výroby nákladních vozidel a autobusů. 3

Výroba osobních automobilů je v ČR dominantní, v roce 2012 bylo vyrobeno ks počet vozidel (ks)

3

Výroba autobusů po růstu v roce 2011 v roce 2012 poklesla o 9,35 % na celkovou roční produkci ks počet vozidel (ks)

Výroba nákladních vozidel vzrostla o 15,13 % na Výroba nákladních vozidel vzrostla o 15,13 % na ks počet vozidel (ks)

Výroba motocyklů v roce 2012 byla nejvyšší za uplynulých 10 let, oproti roku 2011 se zdvojnásobila počet vozidel (ks)

Výroba návěsů a přívěsů kat. O3 a O4 roste již druhým rokem o téměř 40 % počet vozidel (ks)

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Ing. Pavel Juříček, viceprezident AutoSAP Vývoj dodavatelského sektoru automobilového průmyslu 4

Dodavatelský sektor je nedílnou součástí a tvoří více než 45 % produkce českého autoprůmyslu 4

Objem produkce dodavatelů od roku 2009 opět roste a v současné době přesahuje hranici 330 miliard Kč v mil. Kč 4

Po roce 2009 došlo tak jako u finalistů i u dodavatelů k opětovnému nastartování růstové dynamiky 4

Podíl dodavatelů na zaměstnanosti v autoprůmyslu je stabilní a tvoří jeho významnou složku 4

Dodavatelské firmy tvoří převažující počet členů zapojených do AutoSAP 4

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Závěrečné shrnutí Ing. Martin Jahn, prezident AutoSAP 5

Prezentované údaje dokumentují silnou pozici automobilového průmyslu a jeho význam pro ekonomiku ČR, zaměstnanost a sociální smír. Automobilový průmysl ČR v roce 2012: - podíl na průmyslové produkci celé ČR: 23,0 % - podíl na průmyslové produkci celé ČR: 23,0 % - podíl na exportu celé ČR: 22,2 % - podíl na exportu celé ČR: 22,2 % - podíl na počtu zaměstnanců v průmyslu: 11,3 % - podíl na počtu zaměstnanců v průmyslu: 11,3 % Firmy AutoSAP tvoří rozhodující část oboru „automotive“ v ČR (více než 85 %), což respektují i sociální partneři. AutoSAP patří v rámci SP ČR a HK ČR k nejaktivnějším subjektům, je iniciátorem řady návrhů směřujících k podpoře průmyslové a podnikatelské sféry. 5

Kontakt: Sdružení automobilového průmyslu Opletalova 55, PRAHA 1 Tel.: | Fax: Děkujeme Vám za pozornost věnovanou českému automobilovému průmyslu. Je naším společným cílem, aby se Česká republika stala pro tento významný obor tím nejlepším místem.