Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a předpoklady vzniku center environmentálního vzdělávání na školách doc. RNDr. PaedDr. Milada Švecová, CSc. Ostrava,
Analýza předpokladů pro ustanovení školních center CŽV a) Materiální a prostorové zázemí Odborné moderní učebny - vyčlenění učebny pro CŽV finančně podpořené dovybavením a další modernizací Odpovídající technické vybavení
b) Institucionální a personální zázemí – Podpora ze strany vedení školy - přechod od počátečního k CŽV – Podpora středního managementu škol - činnost koordinátora EVVO a potenciálně i správce centra výchovy k UR - kvalifikovaní pedagogové širokého spektra obor - vytvoření lektorského týmu – Zabezpečení finančních prostředků na činnost ŠC VUR (podpora ze strany zřizovatelů
Klíčové kompetence personálního zajištění činnosti ŠC VUR Manažérské dovednosti Environmentální vzdělání je výhodou,ale není podmínkou IT dovednosti Komunikační dovednosti Jazyková gramotnost (výhoda)
Realizace vzdělávacích aktivit (semináře, exkurze, konference) - aktuální témata - zohlednění trendů ve vzdělávání (badatelská výuka, podpora rozvoje podnikatelských dovedností....) Zapojení do certifikačních aktivit (Zelená škola, Škola UR, Ekoškola apod.) Tvorba projektů a zajištění finančních zdrojů (včetně zahraničních) Spolupráce s veřejností, podnikatelskou sférou, nevládními organizacemi (SEV) Příklady aktivit ŠC VUR
Propagace a publicita školy jako ŠC UR Aktuální web stránky školy Propagace v regionu ( časopisy, regionální tisk, televizia, rozhlas) Propagace na národní a mezinárodní úrovni Informační letáky Dny otevřených dveří, Den Země a další akce
Podpora zřizovatele a místní komunity Komunikace a získání podpory ze strany zřizovatele možnost získání finančních příspěvků – Spolupráce s dalšími školami (sítě škol) – Spolupráce s dalšími centry v krajích – Práce centra pro místní komunitu
Děkuji za pozornost