Definovat pojmy z oblasti hodnocení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Význam genderové optimalizace rozvoje lidských zdrojů Genderový audit v návaznosti na personální audit Reg.č.: CZ.1.04/3.4.04/
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Řízení lidských zdrojů
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Management Ing. Jan Pivoňka.
managementu znalostí podle
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Strategie podniku v globálním světě
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Základy managementu Řízení lidí Ing. Ivana Pražanová
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Hodnocení pracovního výkonu
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Firemní kultura - změna motivační strategie
Personální management
Podniková ekonomika Personální činnost.
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Systém hodnocení v ČSOB
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Systém hodnocení zaměstnanců Trenkwalder KAPPA people a.s.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Zavedení systému řízení pracovního výkonu provázaného do systému odměňování a vzdělávání zaměstnanců ministerstva, rozvoj manažerských dovedností Dodavatel:
3i3 BUSINESS DEVELOPEMENT INVENTA, s.r.o. Cesta k řízenému růstu firmy Ing. Vladimír Brichta Ing. Miroslav Tůma, Ph.D.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
marketingové poradenství
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Hodnocení pracovníků.
Moderní personalistika DS 2009/
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Vzdělávání zaměstnanců
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2014 / 2015 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Assessment centrum.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Personální strategie mezinárodní firmy
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Stránka 1, © Vema, a. s. Personální portál a hodnocení zaměstnanců Jaroslav Šmarda.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2015 / 2016 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
Assessment centrum.
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

HODNOCENÍ VÝKONU V KONTEXTU Ing. Alena Sukopová personalista GiTy, a.s.

Definovat pojmy z oblasti hodnocení Cíl prezentace: Definovat pojmy z oblasti hodnocení Druhy hodnocení Pravidla hodnocení Efekty hodnocení Seznámit kolegy s tím co se osvědčilo firmě GiTy Shrnout základní momenty pro implementaci hodnocení do vlastní firmy

Co už o hodnocení víte? (max. 5 minut) ANKETA

Situace stvořené pro hodnocení: Výběrové řízení – nábor Tvorba nového pracovního týmu Ukončení logického pracovního celku Adaptace Období Projekt

ZÁKLADNÍ NÁSTROJE HODNOCENÍ: Reporting Assessment centra Development centra Personální audit Hodnotící pohovory dlouhodobá aplikovatelnost v běžném firemním procesu APOD.

HODNOTÍCÍ POHOVORY jako NÁSTROJ KOUČOVÁNÍ: 1) Součást operativního řízení - úkoly „ úkol byl udělán výborně….“ „co myslíš, že Ti nejvíce pomohlo k takovému výsledku?..“ -> hodnocení výkonnosti – MĚSÍČNĚ, popř. KVARTÁLNĚ 2) Periodický proces – dlouhodobé, rozvojové hod. „ Ty jsi v této oblasti výborný…“ „ ...jak chceš dál rozvíjet své schopnosti?....“ -> hodnocení osobnosti – X-KRÁT ROČNĚ

PRINCIP A POŽADAVKY HODNOCENÍ V PERIODĚ SYSTÉM HODNOCENÍ JE PŘEDEM ZNÁM je známo, co je hodnoceno pozitivně a co negativně PRAVIDELNOST – x-krát ročně (nadřízený a podřízený) SKUTEČNÝ PRACOVNÍ VÝKON VŮČI POŽADOVANÉMU ZAMĚŘENÍ NA PODPORU A ROZVOJ PRACOVNÍKA společná formulace závěrů hodnocení

PRINCIP A POŽADAVKY – pokračování ORIENTACE VÍCE NA POZITIVA (bránit frustraci) žádné překvapování, srážení protivníka na kolena apod. VYUŽÍT METODY SEBEHODNOCENÍ NEZÁVISLOST NA MINULÉM HODNOCENÍ PROJEDNÁNÍ ZÁVĚRŮ A STANOVENÍ ÚKOLŮ PRO OBA VYUŽÍT VÝSLEDKY PRO ZLEPŠENÍ ČINNOSTI FIRMY

PRINCIP A POŽADAVKY – pokračování PÍSEMNÁ FORMA VÝSLEDKŮ HODNOCENÍ jednotnost materiálů v rámci firmy, aby bylo možné provést srovnání mezi útvary VYSVĚTLENÍ DŮVODU PROVÁDĚNÍ HODNOCENÍ PŘÍPRAVA A ORGANIZACE POHOVORU připravit se a znát celou problematiku hodnocení a hodnoceného soukromí a omezení možnosti vyrušování APOD.

SYSTÉM ŘÍZENÍ VE FIRMĚ GiTy: Z: CRM, iCRM, procesní marketing (zákazník) I: KM, znalostní účty, rozvoj podnikání, e-learning (inovace) P: procesní řízení, kontinuální reinženýring, optimalizace procesů, logistika, podnikatelské améby, kvalita (proces) F: finanční řízení, plánování, reporting, controlling (metody ABC, ABM), ukazatele výkonnosti, zisk, přidaná hodnota, kapitálová výnosnost (finance)

VSTUPNÍ UKAZATELE HODNOCENÍ: Strategie firmy – strategické cíle BSC vydefinování strategických cílů, které vymezují prostor pro způsob jejich dosažení Z – I – P – F Koncepce útvarů – útvarové cíle BSC vychází ze strategických cílů definují již konkrétní cíle a úkoly útvaru pro jejich dosažení (čas, zdroje – lidské, předmět)

VSTUPNÍ UKAZATELE HODNOCENÍ - pokračování: Reporting plnění provozních úkolů Osobnostní potenciál – lidská rovina přístup k práci sebevzdělávání loajalita, motivace APOD.

Co se v oblasti hodnocení osvědčilo firmě GiTy? získat podporu nejvyššího vedení přesvědčit management vlastním zážitkem – pilotní projekt ŘLZ (popř.externí podpora) citlivě komunikovat projekt v rámci firmy nedovolit výjimky (srovnatelnost výstupů)

Co se osvědčilo firmě GiTy? - pokračování rozlišovat cíl hodnocení (rozvoj, výběr, získání zpětné vazby apod.) netrvat na provázání hodnocení na odměňování pojmout pohovory motivačně („ teď máte prostor“) informovat a nastínit plány s útvarem a jednotlivci

EFEKTY KOMPLEXNÍHO HODNOCENÍ zpětná informace o kvalitě přijímacího řízení stejná pravidla pro všechny – spravedlnost vzájemné pochopení a získání zpětné vazby formulace návrhů na zlepšení činnosti firmy získání podkladů pro finanční ohodnocení

EFEKTY KOMPLEXNÍHO HODNOCENÍ ucelené shrnutí výkonu v daném období stanovení nových ambiciózních cílů formou dohody získání podkladů pro vzdělávání a rozvoj získání podkladů pro povyšování a přemisťování identifikace klíčových lidí (stabilizace know-how) identifikace hodnot zaměstnanců (motivace) navázání zaměstnaneckých výhod

SHRNUTÍ: existuje více nástrojů hodnocení hodnotící pohovory jsou komplexní a systematické před hodnocením je nutný interní marketing pilotní projekt je podmínkou pro odladění obsahu nabídka pomocné ruky od ŘLZ ve vlastním procesu sladit očekávání od hodnotícího pohovoru vyvarovat se chyb u vlastního pohovoru vyhodnocovat efekt a ladit obsah s uživateli

DĚKUJI ZA POZORNOST asukopova@gity.cz