Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Přírodověda Ročník :

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝROBA OCELI – KYSLÍKOVÝ KONVERTOR
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Rudy Vzdělávací oblast : Člověk a jeho svět Člověk součást přírody
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Strojírenská technologie Tematická oblast:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Průmyslové kovy - železo
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
Při výrobě železa se využívají také redoxní reakce
Výroba železa a oceli.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
K O V Y ŽELEZO - Fe VY_32_INOVACE_05 - ŽELEZO.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Chemie 8. ročník Kovy.
OPAKOVÁNÍ: b) SO2 + H2O → H2SO3 c) Fe + H2SO4 → H2 + Fe2SO4
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
Kovy Mgr. Helena Roubalová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Řešení otázek na železo
PaedDr. Ivana Töpferová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Ullmannová. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. :
Kovy 1 Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
VY_52_INOVACE_21 Rudy určeno pro 5. ročník ZŠ
ZÍSKÁVÁNÍ KOVŮ Chemie 9. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
Ch_094_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Železo, hliník
Ch_096_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Slitiny
RUDY.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Nejpoužívanější kovy na Zemi Železo, měď, hliník Autor: Mgr. Vlasta Hrušová.
KOVY I ŽELEZO, HLINÍK. ŽELEZO latinský název Ferrum značka Fe vlastnosti: šedý, lesklý, pevný, magnetický kov, vysoká hustota, nesloučené se v přírodě.
Energetické suroviny Název školyPlavská škola AutorMgr. Jitka Hýsková, DiS. Název VY_32_INOVACE_13_PŘ5 _Energetické suroviny - uhlí TémaPŘ 5 Název školyPlavská.
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! „K O V“ Používání kovů lze právem považovat za velmi důležitý mezník v lidských dějinách. Pomocí kovů člověk mnohonásobně.
Výroba kovů. Kovy se vyskytují převážně ve sloučeninách – rudách (magnetit, hematit, sfalerit…). Z těchto rud se získávají technologiemi, které jsou založené.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_02_32_ŽELEZNÉ RUDY. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo. Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace RUDY – železné rudy Název : VY_32_inovace_01 - PŘ - RUDY - ŽELEZNÉ.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
Přírodověda pro 4. a 5. ročník
Prezentace – výklad učiva
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
RUDY A DRAHÉ KOVY Filip Svoboda.
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Přírodověda Ročník : 5. Téma : Rudy Autor : Jana Kamená

Rudy Některé horniny a nerosty obsahují kovy, např. železo. Nazýváme je rudy. Pokud se v nich kovy nalézají ve větším množství, snaží se je lidé z těchto nerostů a hornin získat. hematit Mezi nejdůležitější rudy patří železné rudy, z nichž získáváme tavením důležitý kov – železo. Lidé znali železo už od pravěku. Nejstarší předměty ze železa vyrobil pravěký člověk v době železné.

Železo Železo je jeden z nejdůležitějších kovů, bez kterých se lidé nemohou obejít. Výroba: Železo se vyrábí zpracováním železné rudy v hutích V současné době u nás pracují hutě v Ostravě a Třinci. železná ruda + železný šrot magnetit roztaví se ve vysoké peci Tato železná ruda se k nám musí dovážet železo

Kde se železo zpracovává? V železárnách - se z vytaveného železa vyrábí kusové železo pro další zpracování V drátovnách - se železo dále za horka vytahuje na různé dráty a pružiny. Ze železných drátů se vyrábí např. pletivo na ploty, stavební kovové sítě na odlévání železobetonu a pod.

Ve válcovnách - se železo válcuje na potrubí, plechy apod. - ze železného plechu jsou: -karoserie automobilů -některé střechy domů -lokomotivy -říční a námořní lodě -kovové rámy na nábytek -trubky na ústřední topení -kuchyňské nádobí

V ocelárnách pružná pevná odolná - se železo zušlechťuje. Dochází ke zlepšení jeho vlastností. Vzniká tak z něho ocel, která je velmi pružná pevná odolná Původně se ocel nejvíc používala ve vojenství (např. různé zbraně). Pro lidstvo ale má největší význam mírové využití oceli - konstrukce různých staveb - výroba pracovních přístrojů - a nástrojů ( hlavně v lékařství).

Nevýhody železných předmětů Nevýhodou železných předmětů je, že na povrchu korodují ( neboli rezivějí). koroze na zábradlí koroze na karoseii koroze na konstrukci

podléhají koroznímu rozkladnému procesu. Pokud na nechráněné železné předměty v přírodě často prší a dlouhou dobu se na jejich povrchu udržuje vlhkost, podléhají koroznímu rozkladnému procesu. Odlupují se kovové vrstvičky nebo se otírá zvětralý železný prach, tloušťka kovu se ztenčuje až úplně proděraví. Takové železné předměty už nejsou funkční, naopak stávají se i nebezpečnými ( např. zrezavělý stožár se může zřítit). Proti korozi železa je nutná ochrana – např. opakovaný nátěr nebo opakovaný nástřik barvy. základová nátěrová barva proti korozi ošetření korodujícího předmětu nátěrem barvy na karoserie ve spreji

Seznam použitých zdrojů OBRÁZKY: 1)URL <http://radiohana.cz/uploaded/Image/lukas_blog/sc_koroze%20jaxvine.jpg>[cit.2010-16-7] 2) URL<http://www.mesto-vlasim.cz/Most/02.jpg>[ cit.2010-13-7] 3 )URL <http://www.detektorweb.cz/upload/clanky/2199/obr8.jpg>[cit.2010-13-7] 4) URL <http://www.pentolandia.cz/images/photos/nerez/_309021-Casseruola-con-Coperchio-Nova-Star.jpg >[cit.2010-13-7] 5) URL <http://www.hobbyeshop.cz/inshop/pictures/store/JETS_JCLB_2.jpg> [cit.2010-13-7] 6) URL <http://zelezna-ruda.navajo.cz/zelezna-ruda-2.jpg> [cit.2010-13-7] 7) URL <http://www.goldex.cz/bmz_cache/e/e67024f2b692f83a1325880868600f30.image.320x320.jpg >[cit.2010-13-7] 8) URL <http://nd01.jxs.cz/985/410/640a591cb6_13256929_o2.jpg>[cit.2010-13-7) 9) URL <http://www.aaabarvy.cz/images/colorlak/premium_S2230.jpg>[cit.2010-13-7] 10] URL <http://www.panelcentrum.cz/foto/poruchy_odpadani_betonu_m.jpg> [cit.2010-13-7) 11) URL <http://www.infovek.sk/predmety/geologia/obrazky/magnetit.jpg> [cit.2010-19-7] LITERATURA: 10)MATYÁŠEK, J. - ŠTIKOVÁ, V. - TRNA, J. Přírodověda – Člověk a jeho svět, učebnice pro 5. ročník základní školy. 1. vydání. Brno: Nová škola 2004. s. 6-16