Bilance české digitalizace Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technický plán přechodu A co dál?
Advertisements

Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
MARKETING A MANAGEMENT
Multiplex veřejné služby 2008 – Digimedia 2008 Ing.Pavel Hanuš Manažer programu digitalizace ČT.
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Efektivita a budoucnost zemského pokrytí digitálním televizním vysíláním Konference DIGImedia Praha 12. června 2008 Kamil Levinský ředitel úseku pro transformaci.
Stanovisko TV Nova K TPP TV Nova podporuje digitalizaci  Společnost CET 21 se jako jeden z vůdčích subjektů procesu přechodu zemského.
Praha,12.červen, 2008 Konference: DIGImedia 2008.
Emancipace satelitního vysílání v ČR pro reklamní trh Leoš Pohl Czech Digital Group, a.s. 12. června 2008 DIGIMEDIA 2008.
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
E-Česko 2006 Státní informační a komunikační politika Praha Vladimír Mlynář.
DIGIMEDIA 2013 Nové horizonty rozhlasového vysílání Marcel Procházka České Radiokomunikace a.s. 13. června 2013.
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Skylink slaví první milión zákazníků Praha
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
Příštích deset let bude charakterizováno rozvojem technologie i programového obsahu televizního vysílání a s tím souvisejících nových služeb. Nové technologie.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Vývoj regulace a dohledu nad finančním trhem Shrnutí poznatků Ing.
Elektrotechnika Přenosová technika
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Bankovní služby pro malé a střední podniky Autor:Ladislav Mach Vedoucí práce:Ing. Olga Šeflová Oponent práce: Eva Faměrová.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ „Zdravotnictví nejvyšší kvality dostupné pro všechny!“ MUDr. David Rath.
Digitalizace televizního vysílání & Internet Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
HDP= hrubý domácí produkt
Klepnutím lze upravit styl předlohy nadpisů. Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. – Druhá úroveň Třetí úroveň – Čtvrtá úroveň » Pátá úroveň 1 Proměna.
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Televizní vysílání v České republice
Digitalizace – Tisková konference Prima TV. Digitalizace – tisková konference Jak chápeme digitalizaci?  Vnímáme digitalizaci jako proces, který.
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
IPTV dva roky poté Jan Potůček, DigiZone.cz. Stručná historie září 2005 – zahájení prvního pilotního vysílání IPTV v České republice (Mattes AD, Ostravsko)
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Satelit = HDTV do každé domácnosti září Limity pro rozvoj HDTV Dostupnost signálu HDTV Vybavenost domácností televizory zobrazujícími HDTV Cenová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Profesní čipové karty Mgr. Lada Hrůzová Vedoucí projektu Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Trh práce a politika zaměstnanosti Přednáška 8 Sociální výhody v nezaměstnanosti ve vybraných zemích EU.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Divák musí vědět, kdy a proč by měl investovat do nové televize Marcel Procházka Ředitel regulace a strategie DVB-T2 Televizní digitalizace
Strategie rozvoje pozemního televizního vysílání 1. prosince 2015 Konference Asociace regionálních a lokálních televizí Marcel Procházka Ředitel regulace.
Ing. Pavel Šolc Náměstek ministra průmyslu a obchodu Státní energetická koncepce 11 Ochrana práv spotřebitelů a zákazníků na energetickém trhu Konference.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Budoucnost DTT: DVB-T2 a konkurence RNDr. Radim Pařízek
Strategie rozvoje zemského televizního vysílání 3. prosince 2015 Volební výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Martin Gebauer Generální.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Building Information Modeling a jeho využití v ČR Autor diplomové práce:Bc. Michal Janota.
Fiskální politika Pavel Seknička.
REFORMA VEŘEJNÉHO ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ Z POHLEDU ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNY
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Přínos přechodu na DVBT-T2 pro koncové uživatele
Český telekomunikační úřad
Role ČT v rozvoji DTT.
Ing. Ladislav Friedrich, CSc.
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Bilance české digitalizace Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT

Nikdy v historii nebyla fragmentace diváckých priorit tak vyhraněná jako nyní Náklady digitalizace Výchozí stav DA Digitální domorodci Digitální Přistěhovalci Marc Prensky Harvard Nikdy v minulosti nebyl v přístupu k novým technologiím tak velký rozdíl jako v případě digitálních technologií. To vytváří nerovné podmínky v přístupu k jejich implementaci a užití (Digital divide)

Náklady digitalizace Výchozí stav Pilíře vládní koncepce přechodu na digitální televizní vysílání : 1.Minimální účast státu na financování přechodu 2.Dobrovolné vrácení kmitočtů současnými vysílateli 3.Bezproblémové dosažení pokrytí digitálním vysíláním odpovídající současnému analogovému vysílání 4.Rozšířená programová nabídka Koncepce předpokládá maximální snahu o dobrovolný přechod motivovaný programovou nabídkou a informační kampaní s cílem minimalizovat možné poruchy a počet diváků nucených k přechodu hrozbou vypnutí analogového vysílání Základním cílem je minimalizovat negativní dopady na diváky i za cenu pomalejšího postupu Realita: Přechod pod hrozbou vypnutí analogového vysílání se stále více stává hlavní metodou přechodu Nikdy v historii nebylo zavádění nové technologie podmíněno nucenou likvidací funkční a masově používané technologie staré

Náklady digitalizace Destabilizace mediálního trhu Analogový ustálení stav Oligopolní a ekonomicky stabilní mediální trh Stabilní tržní podíly a omezená konkurence. Minimální možnost vstupu nových subjektů na trh Relativně rovné podmínky Fungující legislativa Technologicky stabilní prostředí Analogový ustálení stav Oligopolní a ekonomicky stabilní mediální trh Stabilní tržní podíly a omezená konkurence. Minimální možnost vstupu nových subjektů na trh Relativně rovné podmínky Fungující legislativa Technologicky stabilní prostředí Stav přechodu na digitální vysílání Ekonomicky nestabilní mediální trh Nestabilní tržní podíly a omezená konkurence. Významná omezení vstupu nových subjektů na trh Nerovné podmínky Nedokonale fungující či nefungující legislativa Technologicky nestabilní prostředí Stav přechodu na digitální vysílání Ekonomicky nestabilní mediální trh Nestabilní tržní podíly a omezená konkurence. Významná omezení vstupu nových subjektů na trh Nerovné podmínky Nedokonale fungující či nefungující legislativa Technologicky nestabilní prostředí Digitální ustálený stav Standardní a ekonomicky stabilní mediální trh Relativně stabilní tržní podíly a rozšířená konkurence. Vyšší možnost vstupu nových subjektů na trh Relativně rovné podmínky Fungující legislativa Technologicky stabilní prostředí s výrazně rychlejším inovačním cyklem Digitální ustálený stav Standardní a ekonomicky stabilní mediální trh Relativně stabilní tržní podíly a rozšířená konkurence. Vyšší možnost vstupu nových subjektů na trh Relativně rovné podmínky Fungující legislativa Technologicky stabilní prostředí s výrazně rychlejším inovačním cyklem Neexistuje žádný propracovaný ekonomický model pro období přechodu a cílový stav digitálního mediálního trhu Společné problémy : Nedostatečná legislativa Rezervovaný postoj stávajících komerčních vysílatelů Nedostatečné zdroje na financování – výstavba sítí Průměrný zájem diváků

Náklady digitalizace Struktura nákladů Digitalizace v sobě zahrnuje z hlediska vysílání náklady na : 1.Přechod z analogového na digitální pozemní vysílání 1.Výstavba sítí DVB-T a vlastní přechod 2.Souběh analogového a digitálního vysílání 3.Řešení regionálního vysílání 4.Řešení krizových stavů 5.Programový obsah 2.Rozvoj digitálního vysílání 1.Rozvoj všech typů digitální distribuce 2.Programový obsah 3.HDTV 4.Služby spojené s vysíláním 3.Rozvoj aplikací 1.Komerčních služeb 2.Veřejných služeb 1.T-Education - vzdělávání 2.T-Government-státní správa 3.T-Health-zdravotnictví 4.T-Region – regionální informační systémy Digitalizace v sobě zahrnuje z hlediska příjmu náklady na : 1.Udržení příjmu 1.Nákup STB či vhodného televizního přijímače 2.Revize a případná obnova individuální přijímací soustavy 3.Revize a případná úprava STA 2.Zlepšení kvality 1.Nákup HDTV(televize s vysokým rozlišením) 2.Nákup PVR(digitální recorder) 3.Placené služby (placené kanály,VOD) 3.Plné využití digitálního vysílání 1.Nákup zařízení se standardem MHP 2.Připojení na Internet 3.Placené služby Struktura nákladů je variabilní. Existují potenciální možnosti,ale neexistují žádné jistoty pramenící z digitalizace. Rozsah digitálního vysílání i služeb se bude v příštích letech průběžně měnit.

Náklady digitalizace Přechod na digitální vysílání v DVB-T Zvýšené náklady Digitální vysílací sítě Řešení krizových problémů Programový obsah Technické investice Vícenáklady spojené s přechodem a regionálním vysíláním Zdroje na krytí zvýšených nákladů Optimalizace nákladů Růst reklamního trhu Zvýšení koncesionářského poplatku ČT – uvolnění reklamy (od ) Investice stávajících vysílatelů Investice nových vysílatelů Investice telekomunikačních operátorů Placené programy a služby Granty+fondy+dotace Je vysoce pravděpodobné, že v období přechodu a stabilizace digitálního mediálního trhu nebude bilance vyrovnaná krát větší prostor pro televizní vysílání

Náklady digitalizace Vyrovnání bilance 1.Optimalizace nákladů a výnosů 1.Omezení výstavby sítí a tedy i vysílání- optimalizace distribučního systému 2.Snížení nákladů na program 3.Zavedení placených služeb 2.Podpora procesu digitalizace- digitalizační fond 3.Nové obchodní modely

Náklady digitalizace Rozvoj nových služeb Digitalizace otevírá prostor,ale nezaručuje automatickou existenci nových programů a služeb T-Banking T-Payment Servisní organizace Vysílatel Telekomunikační operátor Divák/Klient Peněžní ústav Servisní organizace Vysílatel Telekomunikační operátor Divák/Občan T-GovernmentT-Education ? Bez vyřešení legislativních a ekonomických otázek některé nové služby nevzniknou Bankovní poplatky Úhrada banky Dotace na STB 1 2

Bilance české digitalizace Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT Děkuji za pozornost