Pozice technických památek v nabídce turistického potenciálu (Statistiky a trendy v industriální turistice) 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klub UNESCO Kroměříž byl založen dne 9. září 1991 představiteli společenského, kulturního a politického života Kroměříže s cílem naplňování programu UNESCO.
Advertisements

Zpracoval: Rastislav Steranka
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Setkání informačních center Zlínského kraje Napajedla
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
SOUČASNÝ STAV DESTINAČNÍHO MANAGEMENTU V ČESKU
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Startegie a perspektivy trhu s biopalivy v ČR Česká zemědělská universita, Praha, listopad Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu.
Náš kraj - Moravskoslezský kraj
Partnerství Moravská brána do Evropy Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí Prezentace 13. května 2010 Vzdělávací.
Nakladatelství CzechTourism Organizace cestovního ruchu v ČR Plánované aktivity 2012 Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Destinační management TO Jeseníky-východ
Zlínský kraj.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Moravskoslezský kraj – kraj technických atraktivit Konference - Ostrava 2010.
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
C estovní ruch na Šluknovsku - co můžeme nabídnout ? Ing. Eva Hamplová MAS Šluknovsko Tolštejn,
Země živitelka 2009 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Tisková konference
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
CESTOVNÍ RUCH 2. Přednáška Vymezení, základní pojmy a podmínky CR
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Moravskoslezský kraj Jana Němcová
Stezka technických atraktivit
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
Ostrava – co jsme udělali, co chystáme pro návštěvníky? Odbor ekonomického rozvoje Ing. Helena Ochmanská Statutární město Ostrava odbor ekonomického.
Integrovaný projekt Třebíčskem po vodě a po souši.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, UNESCO,
Projekt „Stezka technických atraktivit“ Ing. Richard Žabka.
Regionální konference v MSK
Cestovní ruch a rekreace – Česká republika. Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR
Destinační management TO Těšínské Slezsko
Turistická sezona, cestovní ruch a služby ve Středočeském kraji Ing. Miloš Petera, hejtman Středočeského kraje.
Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
OSTRAVSKÉ VÝSTAVY, a. s. Veletrh DOVOLENÁ a REGION 7. –
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
 Hrady, zámky, zříceniny ▪ Spolupráce s NPÚ – francouzský rok kultury  Technické památky ▪ Zejména Ještěd – 40 let od otevření ▪ Spolupráce – Hotel.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
statutární náměstkyně hejtmana
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Za ÚSpěchy PolaBí si mohou sami
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
CCRJM Certifikace DMO TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MĚSTA BRNA, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
OBSAH PŘEDMĚTU SYSTÉM A TRH TURIZMU DRUHY A FORMY TURIZMU
Transkript prezentace:

Pozice technických památek v nabídce turistického potenciálu (Statistiky a trendy v industriální turistice) 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Technická památka je….. Stavba, technické zařízení nebo technické řešení jedinečné nebo zajímavé svým provedením, vztahem k okolním stavbám, velikostí, historickým nebo současným významem, designem apod. a stávající se tak cílem pro návštěvníky. (Zdroj: Výkladový slovník cestovního ruchu) 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Cíle pro návštěvníky !!!??? Dva pohledy na technické památky: Silniční most Krnov Bývalá soukenická továrna Larisch a synové, Krnov Dva pohledy na technické památky: technický fanda poznávací turista 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Trendy ve využití technických památek Z hlediska vnímavost, vzdělávání  V budoucnu bude neustále narůstat průměrná úroveň vzdělanosti. Výsledkem tohoto trendu bude při plánování dovolené rostoucí role umění, kultury a historie, včetně rostoucího významu výchovných a duchovních hodnot. V cestovním ruchu poroste neustále i význam vizuálních prezentací.   7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Trendy ve využití technických památek Důsledky: rostoucí poptávka po speciálních produktech (ČR má nedostatek těchto produktů) stále častěji budou do balíčků služeb cestovních kanceláří zahrnovány prvky umění, kultury a historie (i technických památek) totéž se týká i individuálního cestování ČR nemá dostatečnou nabídku programových turistických produktů pro tuto poptávku (a nejen pro ni) ČR musí změnit popisný způsob prezentace na reklamní a přiblížit vjemy a zážitky z turistického potenciálu země 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Čísla kolem technických památek Počet domácích turistů - fandů technických památek: ??? Počet turistů ze zahraničí jezdící za technickými památkami : ??? Cca 1500 technických památek v Česku, cca 170 v Moravskoslezském kraji (včetně okresu Vsetín) - viz evidence NPÚ Přístupných ??? Atraktivních ??? Pokus: v rámci přípravy prezentačního DVD technických památek agenturou CzechTourism vybrat 200 nejatraktivnějších 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Čísla kolem technických památek Technické památky jako součást poznávacího cestovního ruchu – podstatný je zážitek Průměrný turista Památky a historie Rekreační sportovec Pohodlný návšt. měst Zábava a noční život 34% 11% 33% 12% 10% 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Čísla kolem technických památek Výsledek ankety: Petřínská rozhledna na 20 místě v návštěvnosti v Česku Na 5. místě v Olomouckém kraji papírna Losiny Na 5. místě ve Zlínském kraji Baťův kanál Na 4. místě muzeum v Kopřivnici a na 5. místě Hornické muzeum v Ostravě v Moravskoslezském kraji Div Česka – přečerpávací elektrárna Dlouhé Stráně 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Prezentace „vyvážená“ ? Snaha o rovnoměrné rozložení podle krajů, bez ohledu na atraktivitu cíle 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Prezentace „vyvážená“ ? Nabídka technický památek krajem 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Prezentace „vyvážená“ ? 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Prezentace „vyvážená“ ? Cíle s organizovanou prohlídkou, s programem, se zážitkem. 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Památky „UNESCO“ v Česku Zapsané cíle ve světě: 611 kulturních, 154 přírodních, 23 kombinovaných z toho 25 technických památek Ještěd Západočeské lázně Areál Dolních Vítkovic Celosvětový „boom“ technických památek 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Příležitost pro Severní Moravu a slezsko Odlišovat se od jiných regionů a více se vyhranit v jeho pestrosti - Region plný chutí a zážitků Zápisem do UNESCO strhnout na sebe zájem především zahraničí Využít image jako průmyslové destinace (oblast Ostravska) pozitivním směrem 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

tradiční nástroje marketingu Kraje, samosprávy a bohužel i DM se soustřeďují především na tradiční nástroje marketingu – tiskoviny, veletrhy a výstavy a internet (3 350 000 odkazů ve vyhledávači Seznam) Ostatní činnost nejsou tak vidět, měřítkem úspěchu jsou počty tiskovin apod. Malé využívání zacílení propagace Deformace marketingu podpořena fondy EU (ROPy) 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Současné DM – akceschopnost ? Svazek obcí Jizerské hory Českosaské Švýcarsko o.p.s. Krkonoše – svazek obcí DM Podzvičínsko Sdružení Českolipsko Sdružení Český ráj Branka o.p.s. Destinační společnost Sokolovsko Jeseníky, sdružení CR Destinační společnost Orlické hory Zlatý pruh Polabí o.p.s. Rakovnicko, svazek obcí Destinační společnost Východní Cechy KLACR Posázaví o.p.s. Střední Morava, sdružení CR Vysočina tourism JČCR CCRVM RRA Stachy CCRJM Sdružení Slovácko 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Menší a „Nestabilní“ DM Tolštejnské panství Asociace Ještěd Most RRA Střední Čechy Kralický sněžník STIS Kutná Hora DM Plzeňsko Těšínské Beskydy Poodří Moravský kras Písek Kroměřížsko Třebíč CCRJM Český Krumlov 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Shrnutí V Česku jsou technické atraktivity a s tím spojené dějiny průmyslu mimo hlavní pozornost (plus Ostravy – studium technických památek na universitě) Industriální komplexy se snadno bourají pro potřebu využití pozemků pod nimi. To neplatí u drobné architektury – např. obytné vily. Potřeba překonat bariéru tradičního pojetí marketingu v cestovním ruchu s důrazem na technické památky (nemalá cílová skupina turistů uvítá procházky továrnami před procházkami po hradech a zámcích) 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Shrnutí Často se ohlížíme po zahraničí, v technických památkách je propast velká i vůči některým „východním“ zemím Vyřeší to trh ? Ne. Může to řešit profesionalizace organizace a řízení cestovního ruchu - základní podmínka jeho rozvoje, včetně nabídky technických atraktivit na trhu Pokud je toto poslední tvrzení chybné, prosím o jeho nahrazení jiným tvrzením. Kdo jej navrhuje? 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl

Děkuji za pozornost Ing. Petr Kratochvíl, konzultant tel.: 725 138 822, 281 931 401 mail: p.kratoch@volny.cz 7.4.2017 Ing. Petr Kratochvíl