Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B17 Příkazový řádek: procesy AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníÚnor 2013 Ročník / věková kategorie3. ročník.
Advertisements

Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B9 Dávkové soubory AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníBřezen 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B3 Správa zařízení AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníProsinec 2012 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B4 Systém uživatelských účtů AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A17 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníprosinec.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B2 Správa procesů AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníProsinec 2012 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C11 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníBřezen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03B1_Základní pojmy AutorIng. Věra Štverková Období vytvořeníZáří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A2 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Procvičování vyjmenovaných slov po
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A2 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03B2_Prameny práva AutorIng. Věra Štverková Období vytvořeníZáří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C5 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A17 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B20 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníKvěten.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A1 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A6 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03B19_Rodinné_právo AutorIng. Věra Štverková Období vytvořeníDuben.
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Procvičování vyjmenovaných slov po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická.
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, Příspěvková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B07 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C19 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A16 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníKvěten.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B15 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníDuben.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B19 Příkazový řádek: sítě AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníBřezen 2013 Ročník / věková kategorie3. ročník.
Právo Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A3 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava - Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09B1 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření prosinec.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B17 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B10 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření prosinec.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B05 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B4 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03B12_Předmět_pracovního_práva AutorIng. Věra Štverková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09A14 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníProsinec.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B5 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B19 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B8 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B15 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A16 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B6 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A12 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A10 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A8 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A7 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C15 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012 Ročník/věková kategorie4. ročník OA Vyučovací předmět/klíčová slova Podnikatelské koncepce, výrobní koncepce, výrobková koncepce, prodejní koncepce, marketingová koncepce, koncepce sociálního marketingu. Anotace Prezentace je zaměřena výklad a srovnání jednotlivých podnikatelských koncepcí.

Marketing Podnikatelské koncepce CZ.1.07/1.5.00/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.

Co je to KONCEPCE? Obecně koncepci chápeme jako: pojetí, způsob výkladu, chápání, základní hledisko, vůdčí idea, myšlenková osnova, hlavní záměr či myšlenka Zdroj: Wikipedie. (accessed Sept 19, 2014)

Podnikatelské koncepce Výrobní Výrobková Prodejní Marketingová Koncepce sociálního marketingu

Výrobní koncepce 1900 až 1920 PRINCIP: Vyrob co nejlevněji a prodáš. CÍL: maximalizace zisku přes oblast výroby S<D

Výrobní koncepce UPLATNĚNÍ: v období rozvoje výroby, snižování nákladů (průmyslová revoluce). NEVÝHODA: výrobce nebere ohled na potřeby a přání zákazníka PŘÍKALD: Baťa, Ford (pásová výroba), USA Texas Instruments – kalkulátory, ČR - cestovní kanceláře po revoluci (vysoká poptávka po levném cestování).

Výrobková koncepce 1920 až 1930 PRINCIP: zákazníci chtějí kvalitní, technický dokonalé, spolehlivé výrobky a za tyto výrobky jsou ochotni zaplatit vysokou cenu CÍL : firmy usilují o vysokou kvalitu, technickou úroveň, image výrobku a jeho zdokonalování

Výrobková koncepce NEVÝHODA : odklon od skutečných přání a potřeb zákazníků, soustředění se na parametry výrobku PŘÍKLADY: luxusní značkové zboží vyráběné zakázkově a v malých sériích (originalita, prestiž) – PORSCHE – zaměření se na výrobek

Výrobková koncepce MARKETINGOVÁ KRÁTKOZRAKOST = odtržení výrobce od reality, nereaguje na změnu na trhu (přání, potřeby a zájmy zákazníků) a podcení konkurenci (Porsche)

Prodejní koncepce 1930 až 1950 PRINCIP: snaha prodejců přesvědčit zákazníka pro koupi produktu (nástroje propagace - reklama, podpora prodeje) CÍL: prodat vše, co podnikatel vyrobil (než vyrábět to, co by bylo možné prodat)

Prodejní koncepce NEVÝHODA : velmi riskantní, zákazník může být nespokojen a šířit negativní reference PŘÍKLADY: u tzv. nehledaného zboží - různé druhy pojistných produktů (stavební spoření, penzijní připojištění)

Marketingová koncepce PRINCIP: uspokojování přání a potřeb zákazníků CÍL: získání věrných zákazníků, kteří budou opakovaně nakupovat výrobky a zároveň je propagovat Prodejní koncepce se zaměřuje na potřeby prodávajícího, marketingová koncepce se zaměřuje na potřeby kupujícího.

Marketingová koncepce Má 4 atributy: CÍLENOST NA TRH - určení cílové skupiny (mládež ) ORIENTACE NA ZÁKAZNÍKA - komunikace se zákazníkem, zjištění přání a potřeb

Marketingová koncepce KOORDINOVANÝ MARKETING - vytvoření marketingového mixu DASAŽENÍ CÍLŮ - ekonomické výsledky, výnosnost, konkurenceschopnost, pozice na trhu, dobré jméno PŘÍKLAD: Microsoft - Windows, Office

Koncepce sociálního marketingu Je marketingová koncepce vhodnou organizační filozofií? zhoršování životního prostředí snižování zásob přírodních zdrojů růst populace v rozvojových zemích hlad a bída v těchto zemích

Koncepce sociálního marketingu Vznik 70. léta 20. století, nejnovější PRINCIP: kompromis mezi cíli firmy, uspokojováním potřeb a přání zákazníků a veřejnými zájmy (ekologické, zdravotní a morální apely) NEVÝHODA: firmám se zvýší náklady VÝHODA: – zvýší se jim společenská prestiž – upevní si pozici na trhu

Koncepce sociálního marketingu CÍL a PŘÍKLAD: inteligentní spotřeba = spotřeba, která nezatěžuje a nepoškozuje životní prostředí (vratné obaly, odpady, neprovádění pokusů na zvířatech) Vliv na firmy: ochrana životního prostředí – exhalace, – toxické látky do vod, – nebezpečné odpady, – neplýtvání přírodními zdroji (uhlí, ropa)

Význam marketingu Marketing je uplatňován v rozvinutém tržním hospodářství, kde je nadbytek zboží. Výroba nevytváří bohatství země, to pochází až z prodeje zboží. Marketing nachází uplatnění i v neziskové oblasti ( školství, charita, sponzorství ). Marketing není jen prostředkem ke zvyšování spotřeby, ale i zvyšování kvality života.

Kritika marketingu Vlivem propagace zvyšuje náklady a tím i konečnou cenu = marketing zvyšuje náklady. Vytváří konzumní společnost = marketing negativně působí na společnost. Napomáhá ničení životního prostředí = marketing negativně působí na ekologii.

Otázky k zamyšlení: Jak vnímáte význam a dopady marketingu vy? Jaké další podnikatelské koncepce mohou následovat? Existují v současnosti nějaké trendy? Které výrobky či značky prorazily díky kvalitnímu marketingu? Kde marketingu není potřeba?

Zdroje informací: Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, ISBN Kotler, P., MARKETING PODLE KOTLERA Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha: Management Press, ISBN

Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba