Nejen Marketing ,nejen cestovní ruch

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
ÚVOD DO MARKETINGU.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
CESTOVNÍ RUCH Přednáška Marketing cestovního ruchu
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Firemní kultura - změna motivační strategie
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Model struktury strategického managementu
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Strategie.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Strategie regionu, obce
Marketing neziskových organizací
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Kategorizace organizací destinačního managementu
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

Nejen Marketing ,nejen cestovní ruch Marketing CR Nejen Marketing ,nejen cestovní ruch Kdo? Bohuslav Čtveráček, ctveracek.marketing@volny.cz Co? Jak nám pomůže marketing zorganizovat CR? Jak? 2 dny (1. den - kdo je kdo, geografie CR, marketing jako nástroj, 2.den – marketingová komunikace – konečně ta reklama) Cíl? Budeme-li mluvit stejným jazykem, …. Proč? Budeme spíše tlačit káru stejným směrem Teorii si nalezneme v knihách. Diskuze nad principy nás zdokonalí.

Marketing v cestovním ruchu Marketing CR Marketing v cestovním ruchu PRINCIPY : marketingový přístup k řešení CR na všech úrovních akceptování destinačního managementu jako principu řízení marketing není pouze reklama

Marketing CR Marketing CR Uspokojování potřeb zákazníků jako cesta k rozvoji firmy a k uspokojení vlastních potřeb PRINCIPY MKT: Stanovení cílů Analýza vnějšího prostředí Analýza interních podmínek produkt, cena, způsob prodeje, komunikace Stanovení strategie -produkt, cena, způsob prodeje, komunikace - reklama Akční plán Rozpočet Realizace Zpětná vazba Bez kompletního marketingového pohledu nevymyslíme účinnou komunikaci !!!!!

Destinační management Marketing CR Destinační management VZTAHY / SOUVISLOSTI / ODPOVĚDNOST: ČCCR - Czech Tourism Stát úrovně odpovědnosti Region Krajský úřad/JCCR Magistrát Lokalita Podnikatel Specialita destinačního managementu – organizace trhu!!!! - Vývoj v ČR kopíruje minulost Evropy, opakování chyb….

Destinace je soubor atraktivit a služeb v místě Marketing CR Destinační management VZTAHY / SOUVISLOSTI / ODPOVĚDNOST: Destinace je soubor atraktivit a služeb v místě Každá z dílčích úrovní realizuje svůj marketing !!!! A každý hráč by měl přispět nezastupitelnou rolí !!! ČCCR - CzechTourism Mezinárodní: 5000 lůžek 600000 přenocování 25 mil. Kč mkt rozpočet Krajský úřad/JCCR Magistrát/odbor/Íčko Podnikatel „DM je strategie pro silné regiony, které mají odvahu ke koncentraci sil…“ Geografie CR

Konceptuální mapa Marketing CR Proč tu sedíme v tomto složení a kdo je kdo? Existuje něco , co nemá vliv na CR  ? prostředníci Demograficko-ekonomické Technologické prostředí Marketing Zákazník dodavatelé veřejnost Politické právní Sociálně kulturní Cont. konkurence

Konceptuální mapa Marketing CR Hráči na trhu s CR: Turista Jednotlivý poskytovatel služeb Konkurenti Subdodavatelé Agentury – cestovní kanceláře Agentury – pořadatelské Komunální sféra – odbory cr, zřizované organizace (MAS) Zřizované agentury pro CR – JCCR, Cyklostezky…atd Zájmová sdružení Hospodářská komora – SCR

Popisná geografie cr oblasti Marketing CR Geografie CR (teoretický základ) Řeší: Činitelé rozvoje CR Popisná geografie cr oblasti

Geografie CR Činitelé rozvoje CR Marketing CR Selektivní (stimulační) (teoretický základ) Činitelé rozvoje CR Selektivní (stimulační) Objektivní (politická a ekonomická situace, životní styl…..) Subjektivní (psychologie, kulturní vzorce, reklama) Lokalizační Přírodní podmínky (klima, hydrologie, geomorfologie, příroda…..) Společenská atraktivita (kultura, historie, sport…..) Realizační (doprava, ubytování, stravování) Kdo je za co odpovědný???

Významný zanedbávaný vliv měst a obcí!!!! Marketing CR Geografie CR (teoretický základ) Činitelé rozvoje CR Odpovědní hráči VS. Selektivní (stimulační) Objektivní (politická a ekonomická situace, životní styl…..) ? Subjektivní (psychologie, kulturní vzorce chování, reklama) Lokalizační Přírodní podmínky (klima, hydrologie, geomorfologie, příroda…..) Společenská atraktivita (kultura, historie, sport…..) Realizační (doprava, ubytování, stravování) Přestávka! Významný zanedbávaný vliv měst a obcí!!!!

Marketing a firemní kultura Marketing CR Marketing nejen CR Marketing a firemní kultura Firemní kultura je fiktivní představa Jak my vidíme sami sebe Jak ostatní vidí nás Firemní kulturu musíme aktivně tvořit Firemní kultura je velmi citlivá na změny v okolí a my musíme mít pod kontrolou její přizpůsobování se.

Osobitost firmy/Firemní kultura Marketing CR Marketing nejen CR Firemní filosofie zásady podnikání Osobitost firmy/Firemní kultura (Corporate identity) Chování - komunikace – projevy společnosti „Budování pozitivního povědomí o firmě“ Vizuální identita firmy Chování komunikace projevy společnosti Hodnoty,projevy,představy sdílené Jsme skvělí Musíme to všem říct Vedle obsahové stránky má vše také vizuální podobu Vše se odehrává v představách – nás uvnitř firmy a všech ostatních mimo firmu Musíme aktivně ovlivnit!!

Marketing a firemní kultura Marketing CR Marketing nejen CR Marketing a firemní kultura Pokud se rozhodneme řídit své podnikaní marketingovými nástroji udělali jsme velký pozitivní krok pro firemní kulturu. Plánování!?!

Marketing a rozhodování/plánování Marketing CR Marketing nejen CR (Pro marketing destinace platí obecná pravidla) Marketing a rozhodování/plánování Cíle podniku Strategie podniku Co chceme? Jak to udělat? Strategie podniku se mění v cíle org. jednotek Cíle marketingu Strategie marketingu Plány Platí i pro penzion v Horní Stropnici i pro „íčko“ v Borovanech!!!!

Marketing nejen CR Marketing CR PRINCIPY MKT: Stanovení cílů Analýza vnějšího prostředí Analýza interních podmínek produkt, cena, způsob prodeje, komunikace Stanovení strategie -produkt, cena, způsob prodeje, komunikace - reklama Akční plán Rozpočet Realizace Zpětná vazba

Marketing nejen CR Marketing CR Situační analýzy vnější vnitřní Produkt/služba !! Trh (co je náš trh?) Zákazník („C“) Konkurence Geopolitika Organizace Obchodní schopnosti Finance Výroba/technologie Personál Atd….. SWOT analýza

Marketing nejen CR Marketing CR SWOT analýza vnější vnitřní Hrozby Slabé stránky Příležitosti Silné stránky nemůžeme ovlivnit můžeme ovlivnit

Marketing CR Marketing CR Jak budeme členit trh? Marketingové cíle Segmentace Jak budeme členit trh? Geograficky Zákaznicky/spotřebně Dle životního stylu potenciálních zákazníků

Marketing CR Marketing CR Na které tržní segmenty se zaměříme? …a jak? Marketingové cíle Targeting Na které tržní segmenty se zaměříme? masově diferencovaně cíleně …a jak?

Marketing CR Marketing CR Jak chceme být vnímáni? Marketingové cíle Positioning shrnutí Jak chceme být vnímáni? Charakterizovat sami sebe. Proč si má zákazník koupit právě náš produkt. Volvo=Bezpečnost

Marketingové strategie Marketing CR Marketing CR Marketingové strategie JAK? Marketingový MIX Nástroje marketingu Produkt Cena 4 „P“ Distribuce Promotion Služby extra

Marketing CR 4 „P“ „P“ služby Marketing CR Nástroje marketingu Produkt Cena 4 „P“ Distribuce (D2C-knihování, D2B touroperát) Promotion Lidé Procesy „P“ služby Materiální zázemí

Řeší to nějakou potřebu? Marketing CR Marketing CR Nástroje marketingu Marketingový MIX EXTRA! 4 „P“ 4 „C“ Vnímání zákazníkem!!! Produkt Řeší to nějakou potřebu? Cena Jaké to vyvolá náklady? Distribuce Je to dostupné? Promotion Jaké mám informace?

Destinační management Marketing CR Destinační management „DM je strategie pro silné regiony, které mají odvahu ke koncentraci sil…“ Co musí být uděláno : Co by nastalo : Ustanovení systému - vůdce Vývoj destinace jako produkt Principy rozpočtování Zpracování SD rozvoje Podpora dolů i nahoru Prosazování závěrů SD mezi hráči na trhu Vzájemná spolupráce Obhájení rozpočtu/alokace Jaké parametry použít Marketingové aliance v D Co s tím, co již je

Destinační management Marketing CR Destinační management Marketingový management destinace : Mkt cíle Destinační subsystémy : Mkt strategie Klíčové produkty Politika turismu Distribuční cesty konkurenceschopnost Politika značky Udržitelný rozvoj Systém řízení kvality Zpracování SD rozvoje Řízení znalostí Společnost DM

Destinační management Marketing CR Destinační management Destinační subsystémy : Společnost DM Organizuje a koordinuje benchmarking Základní řízení turismu D Nabídkové funkce Marketingové funkce !!sběr dat, koncepce, kampaně

Destinační management Marketing CR Destinační management Společnost DM Marketingové funkce Produkt (balíčky) Cena Distribuce Promotion Lidé Procesy (partnerství) Materiální zázemí

Destinační management dnes Marketing CR Marketing CR Destinační management dnes ČR ČCCR/Czech turism SD CR/kampaně Regiony Kraj Odbor cr/JCCR SD CR/kampaně/ granty Oblasti větší města Odbory cr SD CR/kampaně/ granty Lokální aktivity Jednotlivci/agentury cokoliv Konec 1.den

Marketing CR Marketing CR Nástroje marketingu Promotion Určíme cílovou skupinu Rozhodneme se pro komunikační mix Stanovíme cíle komunikace Realizujeme a vyhodnotíme Zpracujeme sdělení AIDA Pozornost Zájem Požadavek Koupě Vybereme komunikační kanály Stanovíme komunikační rozpočet

Marketing CR Marketing CR Nástroje marketingu Komunikační Promotion MIX Konečně!! Reklama Direct marketing Public relations Osobní prodej Sponzoring komentář Podpora prodeje Internet

Marketing CR Marketing CR Nástroje marketingu Komunikační MIX Promotion Reklama !!!GRAFIKA!!, logo, manuál Tištěná média ? Agentura Elektronická média Internet (info i prodej) Venkovní reklama Akce (i jako produkt) Tiskoviny 3D Reklama

Marketing CR Marketing CR Nástroje marketingu Komunikační MIX Promotion Reklama kampaň Mediální MIX Jak volíme média - portfolio Reklama Zásah(cíl,množství),opakování, rozměr, Logistický aspekt Vyvolat chuť Jak zpracujeme sdělení Motivační aspekt Info pro realizaci Odpovědi musíme hledat v mkt plánu ( segment, cíl a pozice)!!!!

Marketing CR Marketing CR Promotion Public relations Osobní prodej Podpora prodeje Tiskové zprávy Proslovy Semináře Výroční zprávy Charita Sponzoring Publikace Vztahy s komunitami Lobbying Firemní časopis Firemní akce -Soutěže, hry, … -prémie a dárky Vzorky Veletrhy, výstavy Předváděčky Kupóny Splátkové prodeje Věrnostní programy -prodejní prezentace -podomní prodej Direct marketing -katalogy -poštovní zásilky -telemarketing -internetový obchod -TV shop

Jak zpracujeme sdělení Marketing CR Marketing CR Reklama Jak zpracujeme sdělení Jednotný dojem (corporate image) Zvolit buď logický nebo emociální dojem Harmonie kreativity a obsahu Jednoduchá struktura a řád Kreativita dle cíle

Marketing CR Marketing CR TEXT Titulek Ilustrace Vlastní text Příslib výhod „novost produktu“ Podstatnou informaci Název produktu Spíše konkrétnost Né abstraktnost Emocionální výrazy Přitom stručnost Né hanlivost Né vulgarity Né dvojsmysly Nezakončovat tečkou -né inverzně b/č -slovní zásoba dle… spisovně Né strojeně Dobrý je „příběh“ Né dvojsmysly Né superlativy Názor autority -kreativita dle cíle -ilustrace vs. foto dle účelu -znázornit účinek, přínos „Fungují“ děti a zvířata Pozor na tabu a erotiku Volba image autority

Vyhodnocování a editace Marketing CR Marketing CR Nezapomeňme Rozpočtování Vyhodnocování a editace Sběr informací

Použitá literatura např: Marketing CR Marketing CR Použitá literatura např:

Marketing CR Marketing inspirací. Děkuji za pozornost……. Marketing CR Víme vždy proč chceme něco vyřešit zrovna takto…? Stále sbíráme informace a hledáme vysvětlení Děkuji za pozornost……. Bohuslav Čtveráček, ctveracek.marketing@volny.cz, 602 352 434