Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 14 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Advertisements

Telefon A jak funguje.
Vytvořil: Martin Šturc
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 06 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 18 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
Elektromagnetická indukce
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 09 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Odraz.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 19 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
* Jev, při kterém se do vodiče umístěného do proměnného magnetického pole indukuje elektromotorické napětí. * Jestliže je vodič v uzavřeném elektrickém.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 03 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Šíření.
Snímače (senzory).
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhElektrodynamika.
Elektronická zařízení
Tato prezentace byla vytvořena
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 01 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Kmity.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 17 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Energie Kinetická energie: zákon zachování energie
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 02 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Podstata.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 12 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rázy.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Elektromagnetická indukce
Elektrický generátor Elektrický generátor je elektrický stroj, sloužící k přeměně jiných druhů energie na energii elektrickou. Nejčastěji se jedná o rotační.
Generátory elektrického napětí
PRVKY ELEKTRONICKÝCH OBVODŮ
34. Elektromagnetický oscilátor, vznik střídavého napětí a proudu
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 07 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Princip.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Magnetické materiály v technické praxi
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Faradayův indukční zákon VY_30_INOVACE_ELE_732 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Experimentální metoda oboru – SNÍMAČE 1/36 Snímače pro měření technických veličin ve strojírenství © Zdeněk Folta - verze
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Elektroakustické měniče
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Elektromagnetická indukce
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_B3 – 16 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Elektromagnetická indukce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
Transformátor SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
harmonický signál – amplitudová, kmitočtová a fázová modulace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Střídavý proud - 9. ročník
Výroba elektrické energie
Telefon A jak funguje.
Elektromagnetická indukce
TRANSFORMÁTOR.
Fyzika 2.D 5. hodina.
Transkript prezentace:

Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 14 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické měniče - mikrofon Ročník: Časová dotace:8. 1 h Anotace: – žák se dozví, jak lze měnit mechanickou energii na elektrickou – žák se seznámí s principem činnosti a druhy mikrofonů Datum: Autor:

METODICKÝ PŘEHLED Klíčové kompetence:– k učení – čtení s porozuměním, srovnávání informací, schémata Očekávané výstupy:– žák vysvětlí princip elektromagnetické indukce – žák vysvětlí princip fungování mikrofonu Výukové strategie:– komentovaná prezentace – samostudium, vzájemná konzultace Metodický postup:– prezentace s komentářem – samostudium – diskuze – domácí studium Pomůcky:– počítač s prezentačním software Zdroje:– v prezentaci jsou použity pouze vlastní zdroje

Přeměny energie Co už víme: – existují různé druhy energie (kinetická, potenciální, vnitřní, …) – energie se nikam neztrácí, pouze se přeměňuje (v přírodě platí zákon zachování energie) – reálně není přeměna nikdy dokonalá => ztráty (nelze sestrojit tzv. perpetuum mobile) – existují měniče neboli převodníky (zařízení, která umí přeměňovat energie) – využíváme elektromagnetické indukce (změnami magnetického pole indukujeme proud)

Mikrofon Mikrofon = elektroakustický měnič, který mění mechanickou energii zvuku na energii elektrickou. Bez mikrofonu by zpěvák nebyl slyšet. Zvuk se změní na elektrický signál, upraví se, zesílí a pak se převede zpět na zvuk. Základní druhy mikrofonů (podle principu snímání): – elektrodynamické (elektromagnetická indukce) … jednoduché, odolné, levné, masívní, kabel – kondenzátorové (změny kapacity mění napětí) … nutno napájet, velmi kvalitní, citlivé, „bezdrát“ – elektretové (el. pole je tvořeno elektretem, jako kondenzátor) … minimální rozměry, nepotřebují napájet, kvalitní, levné – piezoelektrické (deformací látky měníme napětí) … malé rozměry, spíše se využívají jako snímače – uhlíkové (membrána stlačuje uhlíková zrnka, tím mění odpor) … první mikrofony v telefonech, jednoduché, trvanlivé

Mikrofon – princip Schéma elektrodynamického mikrofonu Molekuly vzduchu naráží do membrány. Ta se rozkmitá a rozhýbá cívku, se kterou je spojena. Protože se zmíněná cívka pohybuje v poli magnetu, indukuje se napětí. Nepřipomíná vám to něco?

Mikrofon Úkol č. 19: Podle následující animace vysvětli, jak funguje elektrodynamický mikrofon. Zkus to nejprve bez návratu k předchozím snímkům – to zvládneš!