Španělština pro začátečníky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLOVKY, POZDRAVY, NÁRODNOSTI
Advertisements

Autor Ing. Martin Allmer Škola Euroškola Strakonice Datum
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
EXPRESAR GUSTOS Los PRONOMBRES del OBJETO INDIRECTO
VY_32_INOVACE_ 01_ Lidé a čas
Výukový program pro 2. třídu ZŠ,
sloveso BÝT ve španělštině
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.06 Téma: PowerPoint Číslo.
Presente de ESTAR + GERUNDIO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Slabikář str. 6.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Recepční v hotelu Podpora méně frekventovaných jazyků SŠ – Francouzský jazyk.
Dopis od Boha.
 a) Esc a) Esc  b) Start b) Start  c) Caps Lock c) Caps Lock Pozor..!!! Čas ti běží..!!!!
Přečti pořádně hlavně konec !!! a nepodváděj !! A hlavně si přečti konec, to nemá chybu, jsi na správném místě! Učitel filozofie jednoho dne přisel, do.
Slovesa modální a fázová
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Vítejte!!!!!!!!! Vítejte v mých nowinách!Jsem moc ráda že mi paní ředitelka dovolila dělat své nowiny. Hned na začátek vám sem dám obsah a potom huráá.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Číslo v digitálním archivu školy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠPANĚLŠTINA (español) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
El verbo ser Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Radka Tintschlová. Takto vypadá logo aplikace SimpleMind+
IMPERFECTO x INDEFINIDO
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785. Provozuje.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PRÉTERITO INDEFINIDO VERBOS REGULARES
Los pronombres del objeto directo
ČASOVÁNÍ PRAVIDELNÝCH SLOVES VE ŠPANĚLŠTINĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu.
Z ÁKLADY ŠPANĚLŠTINY Seznámení s osobními zájmeny a nepravidelným slovesem „SER“ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_348.ŠPJ.34 Sloveso GUSTAR - prezentace.
PROFESIONES Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_351.ŠPJ.34 ¿Qué hora es ?- prezentace.
Formación de SUBJUNTIVO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
IMPERATIVO POSITIVO Y NEGATIVO. AnotaceIMPERATIVO Klíčová slovaimperativo, habla, no comas, tú, negativo PředmětŠpanělský jazyk AutorMgr. Eva Šimonková.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Dopis Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Téma: Využití ICT pro psaní novinových článků Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Otterwave – nácvik výslovnosti Výuková prezentace.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Časování sloves Co je časování sloves ? čas přítomnýbýt 1. já jsem.
Jak se přihlásit do…. Nejprve Vám přijde odkaz na webové stránky.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
PRÉTERITO INDEFINIDO VERBOS REGULARES 1
should x be supposed to should x be supposed to
SLOVESA SE ZMĚNOU KMENOVÉ SAMOHLÁSKY
FRASES HECHAS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
IMPERFEKTUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
ZÁJMENA NEURČITÁ A ZÁPORNÁ
ČASOVÁNÍ PRAVIDELNÝCH SLOVES VE ŠPANĚLŠTINĚ
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
POROVNÁVACÍ VÝRAZY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Osmisměrka č. 3 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Kříž. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY_32_INOVACE_19 19 Vím, co čtu IV. autor: Mgr. Jana Kobylková
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
NORTHWIND TRADERS Kdo jsme [Podtitulek brožury nebo motto společnosti]
Transkript prezentace:

Španělština pro začátečníky Úvodní hodina vypracovala Věra Dokulilová

Vítejte v úvodní hodině kurzu španělštiny pro začátečníky. V této lekci se podíváme na několik základních dorozumívacích vět a na přítomný čas.

Na úvod bych chtěla doporučit pár odkazů těm, kteří se chtějí dozvědět nějaké informace o Španělsku a španělštině. Před zahájením hodiny vám také doporučuji prostudovat si španělskou výslovnost, k této stránce se pak v průběhu hodiny můžete samozřejmě vracet. Pro procvičení výslovnosti je ze začátku dobré nechat si slova a věty přečíst například touto čtečkou. Stačí si tam nastavit španělštinu Spanish a slova či věty zkopírovat do prázdného pole Enter Text. V případě, že vám tato zkušební čtečka nebude chtít další slova přečíst, stačí stránku zavřít a znovu otevřít.

Nejdříve se naučíme španělskou abecedu A, a B, b C, c Ch, ch D, d E, e F, f G, g H, h I, i a be ce che de e efe ge hache i (latina) [a] [be] [θe] [če] [de] [e] [efe] [che] [ače] [i] J, j K, k L, l LL, ll M, m N, n Ñ, ñ O, o P, p Q, q jota ka ele elle eme ene eñe o pe cu [chota] [ka] [ele] [eľe] [eme] [ene] [eňe] [o] [pe] [ku] R, r S, s T, t U, u V, v W, w X, x Y, y Z, z erre ese te u uve uve doble equis i (griega) zeta [erre] [ese] [te] [u] [uve] [uve doble] [ekis] [i (griega)] [θeta] Pro procvičení abecedy klikněte na ikonu kamery.

Zvládli jste abecedu? Jestli ano, mám tu pro vás za odměnu další odkaz na písničku, ve které si navíc můžete španělskou abecedu ještě procvičit. A po krátké písničce jste jistě připraveni na pokračování. Je čas naučit se konečně také nějaká španělská slovíčka a věty. K tomu se vám může hodit například tento slovníček. Tak hodně štěstí!

Přivítání -Hola. -Hola. ¿Qué tal? -Bien, gracias. ¿Y tú? -Buenos días. -Muy buenos. -Buenas tardes. -Ahoj. -Ahoj. Jak se máš? -Dobře, děkuji. A ty? -Dobrý den. -Dobré odpoledne. -Muy buenas. -Buenas noches. -Dobrý večer.

Seznamování -¿Cómo te llamas?, ¿Cómo se llama usted? -Me llamo Pedro Gonzales. -¿De dónde eres?, ¿De dónde es usted? -Soy de Brno., Soy de la República checa. ¿Dónde vives?, ¿Dónde vive usted? Vivo en Brno. -¿Qué haces?, ¿Qué hace usted? -Soy estudiante., Soy maestro. -Jak se jmenuješ?, Jak se jmenujete? -Jmenuji se Pedro Gonzales. -Odkud jsi?, Odkud jste? -Jsem z Brna., Jsem z České republiky. -Kde bydlíš?, Kde bydlíte? -Bydlím v Brně. -Co děláš?, Co děláte? -Jsem student., Jsem učitel.

Rozloučení -Adiós. -Hasta la vista. -Hasta mañana., Hasta pronto., Hasta otro día. -Ahoj (rozloučení). -Ahoj. -Nashledanou. -Nashledanou zítra., Na brzkou shledanou., Nashledanou jindy.

Opakování Vyberte k otázkám správnou odpověď (klikněte na ni). 1. Hola, ¿qué tal? a) Hasta luego. b) Bien, gracias. c) Soy de Brno. 2. ¿De dónde eres? a) Buenos días. b) Hasta pronto. 3. ¿Cómo te llamas? a) Me llamo Eva. b) Soy estudiante. c) Buenas tardes. Vyberte správný překlad do španělštiny (klikněte na vybranou odpověď). 1. Nashledanou. a) Hasta la vista. b) Benos días. c) Adiós. 2. Jsem z Brna. a) Vivo en Brno. b) Soy de Brno. c) Me llamo Pedro. 3. Kde bydlíš? a) ¿Dónde vives? b) ¿De dónde eres? c) Hola, ¿qué tal?

Pokud jste se svým výkonem spokojeni, pak si zasloužíte malou odměnu v podobě další písničky, která vám zpříjemní krátký odpočinek. Jestli máte rádi skupinu Roxette, pak si jistě rádi poslechnete jejich písničku, kterou znáte spíše v angličtině, tentokrát ve španělském podání. A po krátké pauze nás čeká poslední část, ve které se naučíme přítomný čas.

Přítomný čas Čas přítomný je tvořen připojením koncovky příslušné osoby ke kmeni slovesa. Kmen slovesa je část slovesa, která vznikne odtržením koncovky v infinitivu. Španělska slovesa se časují podobně jako česká (mění se koncovka). Ve španělšině existují tři slovesné třídy: 1. třída končí v infinitivu na -ar ( trabajar, estudiar) 2. třída končí v infinitivu na -er ( leer, comer) 3. třída končí v infinitivu na -ir ( escribir, subir)

ellos/ellas/Ustedes (oni/ony/vykání) OSOBA 1. TŘÍDA HABLAR (mluvit) 2. TŘÍDA BEBER (pít) 3.TŘÍDA VIVIR (žít) yo (já) hablo bebo vivo tú (ty) hablas bebes vives él/ella/Usted (on/ona/vykání) habla bebe vive nosotros/as (my) hablamos bebemos vivimos vosotros/as (vy) habláis bebéis vivís ellos/ellas/Ustedes (oni/ony/vykání) hablan beben viven

Nyní si zkuste podle vzoru vyčasovat ještě následující slovesa: 1. Trabajar (pracovat), estudiar (studovat). 2. Leer (číst), comer (jíst). 3. Escribir (psát), subir (stoupat). Řešení

1. Trabajar: trabajo, trabajas, trabaja, trabajamos, trabajáis, trabajan. Estudiar: estudio, estudias, estudia, estudiamos, estudiáis, estudian. 2. Leer: leo, lees, lee, leemos, leéis, leen. Comer: como, comes, come, comemos, coméis, comen. 3. Escribir: escribo, escribes, escribe, escribimos, escribís, escriben. Subir: subo, subes, sube, subimos, subís, suben.

Doufám, že jste dnešní lekci zvládli co nejlépe a těším se na vás v příští lekci, ve které si vše zopakujeme a naučíme se něco nového. A teď už mi nezbývá nic jiného než napsat: ADIÓS