Úloha marketingu v řízení podniku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
PROPAGACE MARKETING.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový výzkum.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Marketingové prostředí
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
úvod pojetí a obsah marketingu
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Úloha marketingu v řízení podniku
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Mediální plán.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Propagace základní pojmy
Marketing farmářských produktů
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Úloha marketingu v řízení podniku marketingové kampaně jako součást marketingového plánování

Životní cyklus produktu a komunikace PROPAGACE – nadřazený pojem pro jednotlivé části marketingové komunikace CÍL PROPAGACE – na základě předávaných informací ovlivňovat poznávací, motivační a rozhodovací procesy zákazníků v návaznosti na etapu životního cyklu FORMY PROPAGACE : Reklama, osobní prodej, podpora prodeje, práce s veřejností, přímý marketing, sponzoring.

Životní cyklus produktu a komunikace Slovo REKLAMA vzniklo z latinského reklamare – znovu křičeti. Řadu způsobů nabídky zboží známe již ze středověku a starověku. Reklamním prostředkem byl vývěsní štít se znázorněním symbolů řemesel či obchodu, nápisy podél obchodních cest, na stěnách domů, kde se cokoliv prodávalo. Dnešním ekvivalentem jsou různé upoutávky před prodejnami, nákupními centry apod.

Životní cyklus produktu a komunikační kampaň Účinná komunikační kampaň předpokládá, že se dostane k těm pravým adresátům, ke správné cílové skupině. Jednotlivá média jsou různě drahá a náklady jsou závislé na tom, jak velká je cílová skupina, kterou chceme oslovit, jak často je inzerce opakovaná, jaká je velikost inzerátu, jak navazuje na ostatní aktivity komunikačního mixu.

Životní cyklus produktu a komunikační kampaň V návaznosti na fáze životního cyklu produktu se používá zpravidla: Imageové kampaně Produktové kampaně Sales promotion kampaně Zvací a upomínací kampaně Internetové kampaně

Životní cyklus produktu a komunikační kampaň Imageová kampaň - cílem kampaně je komunikací se zákazníkem posílit image producenta (dealera, distributora, prodejce) produktu a dále vlastního produktu Imageová kampaň se zpravidla spojuje a provazuje informačním sdělením s dalšími komunikačními kampaněmi Imageová kampaň je v čase průběžná a nikdy nekončící u úspěšných, efektivních a konkurenceschopných firem : Proč zvolit T-Mobile ? T-Mobile - spolehlivost, jednoduchost, inspirace 103 milióny zákazníků v rámci celosvětové komunikační sítě T-Mobile využívají výhod silné mezinárodní skupiny pro své individuální potřeby. Staňte se jedním z nich!

Zvolte si, jak dlouho chcete zdarma volat Imageová kampaň Imageová kampaň se skládá zpravidla z : 1/ odborné imageové kampaně a 2/ zákaznické imageové kampaně Odborná imageová kampaň zahrnuje: prezentace na odborných výstavách a veletrzích, odborné PR články v odborném tisku, odborné videofilmy a instruktážní filmy, prezentace pro pozvané odborníky Zákaznická imageová kampaň je založena na: budování image značky produktu budování vnímání konkurenčních výhod, posílení vnímání užitků a prospěšností výrobku pro kupujícího, zákazníka a spotřebitele. O2 - Stále spolu Zvolte si, jak dlouho chcete zdarma volat a posílat zprávy na jedno číslo bez omezení.

Produktová komunikační kampaň se dělí zpravidla na: Produktová kampaň Cílem kampaně je prezentovat v rámci komunikace se zákazníkem informace o hodnotách konkurenčních výhod nabízeného produktu , užitcích plnících očekávání zákazníků a doporučení „celebrit“ s nabízeným produktem (novým nebo inovovaným) Sdělení a informace vyjadřují cíl kampaně Produktová komunikační kampaň se dělí zpravidla na: 1/direct marketingovou (mailing, e-mailing, SMS mailing aj.) – zacílení na konkrétního zákazníka a tržní segment 2/ PR marketingovou kampaň zaměřenou na otevřené publikum s dílčí specifikací podle nosiče informací

Produktová kampaň PR produktová kampaň se podle nosiče informací dělí na: 1/ venkovní ( megabordy, bilbordy, poutače, plakáty, stojanová informace, reklama na dopravních prostředcích a domech, chodící reklama, reklama na lavičkách, reklama na podlahách a schodech atd.) 2/ inzerce a PR texty v tiskových mediích3/ informace prezentované v rozhlase (phone marketing) 4/ informace prezentované v Televizi (Tv marketing) 5/ informace prezentované na videu a DVD (Video a DVD marketing) 6/ informace prezentované elektronickou formou (e-marketing)

Sales Promotion kampaň Sales Promotion kampaň je marketingovou komunikační kampaní jak s klíčovými tak i s potenciálními zákazníky Cílem Sales Promotion aktivit a komunikace je: 1/ zařídit, aby náš výrobek byl na nejlepším prodejním místě a prodejci jej chválili 2/ přimět spotřebitele i zákazníka ke zkušební koupi nového nebo inovovaného výrobku 3/ podpořit prodej zavedeného výrobku přidanou pozorností a zvýšit hodnotu jeho značky 4/ zabránit aby na naší podpoře prodeje neparticipovala konkurence

Sales Promotion kampaň Pro realizaci Sales Promotion kampaní se používá programů: 1/ POS (Point of Sales) komunikace a aktivity, které mají ovlivnit zákazníka v nejdůležitějším momentu rozhodování o koupi 2/ POP (Point of Promotion), které představují komunika ční prostředky upozorňující na produkt v akci Sales promotion 3/ ISR ( In - Store „Reklama“) komunikace, tedy reklamy umístěné v těsném okolí prodejního místa konkrétního produktu prodejní atraktivní odlišující se stojany komunikace 3D technologie komunikace Univers a Univers magnet ( magnet. panely) Roll show (rolety s navinutým pásem komunikace) Promo a ochutnávkové stolky Plaetové ostrovy (paletová a obalová komunikace) Výrazná komunikační regálová čela Prodejní komunikační displaye Komunikační totemy aj.

Zvací a upomínací kampaň Cílem zvací komunikační kampaně je pozvání na konkrétní časový interval a médium, kde se bude prezentovat komunikace Cílem upomínací komunikační kampaně je připomenutí konkrétního časového intervalu, kdy se koná konkrétní komunikace nebo aktivita s publikem Informace o zvací a upomínací kampani musí vždy obsahovat časový interval, místo a konkrétní aktivitu Nosičem informace může být cokoliv Komunikačním prostředkem a nástrojem může být cokoliv s efektivitou komunikace se zvoleným publikem

Internetová kampaň Cílem internetové kampaně je prezentovat elektronickými komunikačními prostředky informace publiku (komunitě), která upřednostňuje získávání informací po internetu či jinou elektronickou formou Kampaň se orientuje na: obsazení vyhledávačů s prolinkováním na vlastní webové stránky vlastní webové stránky ankety na serverech s významnými klíčovými slovy bannery v internetové síti direct internetový marketing zpětný marketing www.hell.cz

Komunikace, kampaně a plánování Ke komunikaci se zákazníkem je třeba přistupovat jako k řešení manažerského problému Komunikaci se zákazníkem je třeba plánovat a jednotlivé kampaně synchronizovat. Pro vyhodnocení úspěšnosti a efektivnosti komunikace je nutné používat efektivní zpětnou vazbu

Komunikační plán Uskutečnit proces plánování ( připravit komunikační plán) pomáhá ujasnit si cíle a zvážit, které úlohy je možno řešit vnitrofiremně a které je potřeba svěřit agentuře. Přispívá k lepšímu stanovení priorit, výběru průzkumných metod a získávání informací. Proces plánování komunikace : Definování problému Brifing ( úvodní instruktáž) Marketingové cíle Cílová skupina příjemců zpráv Cíle komunikace a působení na chování Výběr médií Kontrola a zpětná vazba

Komunikační plán Komunikace je účinná, když : je příjemce vystaven jejímu působení zanechá stopu v paměti příjemce způsobí změnu postoje v požadovaném směru vytvoří v mysli příjemce pozitivní emocionální stopu vyvolává změnu v chování cílové skupiny v požadovaném směru přináší informace, které jsou důležité pro racionální rozhodování spotřebitele

Komunikace není všelék Komunikace nemůže napravit to, co není dobré Reklamy soutěží mezi sebou o naši pozornost a my je vnímáme jen selektivně, většiny z nich si nevšímáme Je těžké zjisti, kolik je třeba za reklamu utratit Nejsme si 100% jisti, zda reklama skutečně působí Pokud ji však použijeme správně, můžeme si z krátkodobého i dlouhodobého hlediska zajistit v konkurenčním boji určité výhody ( otázka zní, za jakou cenu). Někdy nám může masivní reklama poskytnout „ medvědí službu „ - na základě reklamy je vytvořena poptávka, kterou nemůžeme kapacitně vykrýt a následuje rozhořčení zákazníka i konečného spotřebitele.