Rýsování pravoúhlého trojúhelníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití podobnosti Změna délky úsečky v daném poměru
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Pythagorova věta a její odvození
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Kružnice opsaná trojúhelníku
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
Prezentace v aplikaci PowerPoint
Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Základní konstrukce Kolmice.
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Rýsování rovnoběžek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Rýsování kolmic Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Výška trojúhelníku Změř výšku svého spolužáka nebo spolužačky.
Matematika Lichoběžník.
výpočet obvodu a obsahu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Pravoúhlý trojúhelník - opakování DUM číslo: 11 Pravoúhlý trojúhelník - opakování.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
výpočet obvodu a obsahu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
prezentace pro 4. ročník ZŠ
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
KONSTRUKCE TROJÚHELNÍKU PODLE VĚTY SSS
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Vzdělávací obor: Matematika
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Pro 5. ro č ník základní školy 2. č ást – písmo a obrázek Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_265_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tvoříme prezentace v programu PowerPoint 2007
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Autor: Mgr. Lenka Šedová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_617_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Obvod a obsah trojúhelníku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Základní konstrukce Kolmice.
ÚSEČKA Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Rýsování pravoúhlého trojúhelníku Připrav si rýsovací potřeby a papír a rýsuj podle návodu. Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke konkurenceschopnosti - CZ 1.07/1.4.00/21.0150 – ICT 2

Narýsuj pravoúhlý trojúhelník ABC s odvěsnami a = 3 cm, b = 2 cm 5 mm. Převedeme si délky stran na milimetry: 3 cm = 30 mm, 2 cm 5 mm = 25 mm náčrt A b = 25 mm . C B a = 30 mm

Postup Narýsujeme odvěsnu a = 30 mm, označíme krajní body úsečky C, B. Bodem C vedeme kolmici. Vyznačíme odvěsnu b o délce 25 mm, označíme krajní bod úsečky A. Spojíme body A, B. A b . C a B

Narýsuj pravoúhlý trojúhelník DEF s odvěsnami d = 25 mm, e = 42 mm. náčrt D e = 42mm . F E d = 25mm

Postup Narýsujeme odvěsnu d = 25 mm, označíme krajní body úsečky F, E. Bodem F vedeme kolmici. Vyznačíme odvěsnu e o délce 42 mm, označíme krajní bod úsečky D. Spojíme body D, E. D e . F E d

Rýsování pravoúhlého trojúhelníku Pro 5. ročník základní školy Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Zpracovala: Mgr. Vlasta Foltová Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, p. o. Listopad 2011