Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad 2010 - Poslanecká sněmovna.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alternativní formy péče o děti
Advertisements

Základní škola a mateřská škola Bečov nad Teplou
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Rodinné centrum Kamarád Nenuda o.s.: Enkaustika pro rozvoj osobnosti Mgr. Ivana Scharfová
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Vysoké mýto.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
KONCEPCE ŠKOLSTVÍ ÚJEZD NAD LESY MATEŘSKÉ A ZÁKLADNÍ ŠKOLY V Újezdě nad Lesy.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Sdružená/komunitní škola brno
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Spolupráce a podpora mikroregionů v rámci Jihočeského kraje Brno – ÚÚR
Životní podmínky osob s PAS – poznatky ochránce Petra Zdražilová, Praha, 6.listopadu 2014 Petra Zdražilová / 6. listopadu, © Copyright Veřejný ochránce.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ NA ŠKOLE. ANO, NE?
PPP – aktuální vývoj v ČR 28. září 2005 Julie Leitgebová, PPP Centrum.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
DĚTSKÉ SKUPINY A KUDY DÁL?! Jak mohou profesní organizace pomoci v rozvoji předškolní péče Jan Schneider.
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Opatření v oblasti sladění profesního, rodinného a osobního života
Výstupy z Úvodního semináře
Škola pracuje podle vzdělávacích programů
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Místní akční skupina Rakovnicko
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Evaluační dotazník. Evaluace projektů Vyhodnocení dopadů podpořených projektů na cílovou skupinu (zaměstnaných rodičů s malými dětmi) Smysluplnost podpory.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
VLÁDA. Vláda – předseda vlády (premiér) - místopředsedové - ministři Vláda České republiky  je vrcholný orgán výkonné moci  vláda je jmenována vždy.
Podpora mateřských a základních škol formou šablon
Škola podporující zdraví Komunitní program WHO pro MŠ, ZŠ a SŠ v ČR od r Národní koordinační centrála v SZÚ Poslanecká sněmovna, Konírna
Podnikáme SPOLU – ženy dvou generací aktivně na trhu práce na Ústecku OBHAJOBA PODNIKATELSKÉHO PLÁNU DĚTSKÁ SKUPINA jako nástroj harmonizace profesního.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Školní stravování Mgr. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje tel.:
M ĚSTSKÉ JESLE C HOTĚBOŘ. Naše zařízení poskytuje péči o děti ve věku od 0 zpravidla 3 let. Naším úkolem je vést děti ke zdravému, krásnému a čistému.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Název projektu: „Výstavba pavilonu E v MŠ Pod Hájem„ Registrační číslo projektu: CZ.1.15/3.2.00/ SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Výstavba pavilonu E v.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Péče o děti v Horním Rakousku
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Organizace předškolního vzdělávání
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Vazba na Operační programy
SEZNAMTE SE S PROJEKTEM
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
Tisková konference
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Novinky v předškolním vzdělávání
Š A B L O N Y II.
náhradní rodinné péče II setkání zástupců KÚ OSPOD a NNO
Standardy pro základní vzdělávání
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR PhDr. Tereza Vošahlíková - –

PRINCIPY lesní mateřská škola rozvíjí děti všestranně v souladu s platným kurikulem pro předškolní vzdělávání celoroční pobyt venku za každého počasí základní prostředí výchovy je zpravidla v lese zázemí má charakter příležitostného přístřeší, mohou být využity různé druhy zázemí (týpí, srub..) optimální počet dětí je 15, doprovázených vždy nejméně dvěma dospělými (pedagog + asistent) základem pro pobyt s dětmi venku je vzájemná důvěra pedagogů, dětí a rodičů východiskem pro vzdělávací program je situace, spontánní hra a přímá zkušenost dětí Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR PhDr. Tereza Vošahlíková - –

a)samostatná lesní mateřská škola b)integrovaná lesní mateřská škola c)různé formy zapojení prvků lesní MŠ do programu běžných MŠ (např. projektové týdny v lese, pravidelné “lesní dny” atd.) TYPY Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR PhDr. Tereza Vošahlíková - –

SAMOSTATNÁ LESNÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA Šárynka (Ekodomov, o.s.) Zahájení provozu: září 2009 Zázemí: jurta a polní kuchyně Skupina: 14 dětí / 2 pedagogové Provoz: třídenní a dvoudenní skupina 9 – 14 hod (oběd a odpočinek) 3x týdně možnost odpoledních kroužků Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR PhDr. Tereza Vošahlíková - –

Lesníček (MŠ Semínko, o.s.) Zahájení provozu: září 2010 Zázemí: MŠ Semínko, maringotka Skupina: 15 dětí / 2 pedagogové Provoz: dva dny v týdnu 8 – 12 (s obědem / bez) PILOTNÍ OVĚŘOVÁNÍ MŠMT INTEGROVANÁ LESNÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR PhDr. Tereza Vošahlíková - –

VÝHODY LESNÍ MŠ Flexibilní a finančně nenáročné zřízení / zrušení lesní MŠ Počáteční investice: příležitostné zázemí, základní vybavení, propagace - do ,- Komunitní charakter Lesní MŠ propojuje děti, rodiče, obec prostřednictvím pravidelného programu venku a četných slavností na veřejných prostranstvích Rozvoj dítěte Zdraví (imunita, pohyb), samostatnost, sebevědomí, spolupráce, znalost místa … Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR PhDr. Tereza Vošahlíková - –

BARIÉRY A ŘEŠENÍ Legislativa Vyhláška o předškolním vzdělávání a další předpisy - založené na představě MŠ = budova X lesní MŠ = „třída venku“ ŘEŠENÍ: Doplnění legislativy o lesní MŠ - typ školského zařízení - pracovní skupina MŽP - podklady: Asociace lesních MŠ, pilotní ověřování MŠMT, zahraniční zkušenosti Financování Exitující iniciativy – soukromé – náklady nesou rodiče -nerovný přístup sociálně a ekonomicky znevýhodněných rodin - největší náklady představují mzdy pedagogů ŘEŠENÍ: spolufinancování nákladů MŠMT + město/obec Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR PhDr. Tereza Vošahlíková - –

Děkuji za pozornost Tereza Vošahlíková