UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Automatizace Klima v domě (EL34) Ing. Jindřich Vyoral SLABOPROUDÁ ELEKTROTECHNIKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt teplo Na fyziku.
Advertisements

Péče o pracovníky.
Energetická účinnost budov
Tepelné záření (Učebnice strana 68 – 69)
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tepelná výměna prouděním
Systémy pro výrobu solárního tepla
Stavitelství 9 PROSTUP TEPLA OP
Zpracovala Jitka Ciprová
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronika Koncový zesilovač třídy AB EL21 Ing. Petr Kaisler ELEKTROTECHNIKA.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_08
STAVEBNICTVÍ Vytápění Otopná tělesa – rozdělení (STA 42)
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_14 Název materiálu:Tepelná pohoda Tematická oblast:Vytápění – 1. ročník Instalatér Anotace:Prezentace.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
Vnitřní klima v budovách, výpočet tepelných bilancí, vytápění místností, návrh otopných těles PŘEDNÁŠKA Č. 6.
Tepelné vlastnosti dřeva
STAVEBNICTVÍ Vytápění Otopná tělesa – rozdělení (STA 42) Konvektory
Návrh a konstrukce otopných ploch II
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Automatizace Snímače a akční členy (EL39) Ing. Jindřich Vyoral SLABOPROUDÁ ELEKTROTECHNIKA.
stavebnictví POZEMNÍ STAVBY TEPELNÉ A ZVUKOVÉ IZOLACE STA 36
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Zdravotechnika Příprava teplé vody II (STA56) Ing. Vladimíra Straková STAVEBNICTVÍ.
Vnitřní energie II. část
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronika Reproduktory (EL22) Ing. Petr Kaisler ELEKTROTECHNIKA.
Složky krajiny a životní prostředí
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Vytápění Literatura: Jelínek V., Kabele K.: Technická zařízení budov 20, 2001 Brož K.: Vytápění, 1995 Normy ČSN.
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Šíření tepla TEPLO Q.
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Vytápění Otopná tělesa – rozdělení (STA 42) Článková otopná tělesa Ing. Vladimíra Straková.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronika Koncový zesilovač třídy AB (EL21) Ing. Petr Kaisler ELEKTROTECHNIKA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Laboratoře TZB Cvičení – Měření kvality vnitřního prostředí
Doc.Ing.Karel Kabele,CSc.
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 11.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 12.
Návrh a konstrukce otopných ploch I
Přizpůsobení živočichů prostředí
Abiotické faktory Výukový materiál EK
Šíření tepla Dominik Pech Olina Křivánková Sabina Mrázková
Stavebnictví Pozemní stavby Izolace proti vodě (STA35)
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_13_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Šíření tepla.
Stanovení součinitele tepelné vodivosti 2015 BJ13 - Speciální izolace Vysoké učení technické v Brně Fakulta stavební Ústav technologie stavebních hmot.
Vytápění Otopná tělesa. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Vytápění Elektrická topidla. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Vytápění Větrání. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Tepelná pohoda. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Stanovení součinitele tepelné vodivosti
Energie ohně.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Pracovní prostředí, pracovní místo
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vytápění Teplo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
Transkript prezentace:

UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Automatizace Klima v domě (EL34) Ing. Jindřich Vyoral SLABOPROUDÁ ELEKTROTECHNIKA

KLIMA V DOMĚ

»Životní prostředí je složitý systém, v němž se vyvíjí a uskutečňuje život. V rámci globálních podmínek přírody existuje na povrchu Země. Ekologické faktory lze rozdělit na »abiotické: fyzikálně-geografické »biotické: rostliny a živočichové »antropogenní: působení člověka »Dále můžeme prostředí dělit na přírodní a umělé KLIMA V DOMĚ

»Někteří autoři zavádějí termín „pohoda“ a dělí jej na pohodu »akustickou »zrakovou »tepelnou »psychickou KLIMA V DOMĚ

»Pohoda akustická »hranice slyšitelnosti 0 dB »klidná zahrada 20 dB »studovna 40 dB »klidná konverzace 60 dB »ulice, křik 80 dB »motocykl100 dB »práh bolesti130 dB KLIMA V DOMĚ

»Pohoda zraková »barva »intenzita světla »Doporučení pro umělé osvětlení »obývací kuchyně, koupelny, předsíně100–150 lx »haly150 lx »ložnice100 lx »jídelní stůl200–300 lx »čtení, psaní, ruční práce, příprava jídla300 lx »jemné práce, modelářství, šití300–750 lx KLIMA V DOMĚ

Teplota prostoru – vnímání tepla »Přenos tepelné energie probíhá třemi cestami »vedením »prouděním »radiací Vedení tepla Q - množství tepla β- měrná vodivost látky S - plocha pro přestup tepla s - tloušťka látky ν 1 −ν 2 - rozdíl teplot KLIMA V DOMĚ

Teplota prostoru – vnímání tepla »Přenos tepelné energie probíhá třemi cestami »vedením »prouděním »radiací Proudění Q - množství tepla α- součinitel přestupu tepla S - plocha pro přestup tepla t- čas v- rychlost proudění ν 1 −ν 2 - rozdíl teplot KLIMA V DOMĚ

Teplota prostoru – vnímání tepla »Přenos tepelné energie probíhá třemi cestami »vedením »prouděním »radiací Radiace – sálání ν P - pocitová teplota ν a - teplota vzduchu ν s - teplota stěny KLIMA V DOMĚ

Zdroje tepla v místnosti »radiátory KLIMA V DOMĚ

Zdroje tepla v místnosti »konvektory KLIMA V DOMĚ

Zdroje tepla v místnosti »podlahové/stropní topení/chlazení KLIMA V DOMĚ

Zdroje tepla v místnosti »stěnové topení KLIMA V DOMĚ