„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ
Základy chování,motivace Ing. Jan Pivoňka
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Paměť Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov07 Autor Mgr. et Mgr.
Vnímání a mínění Eliška Jungová, IKŽ, FSV UK LS 2007/8.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
PSYCHICKÉ JEVY.
Motivace.
Občanská výchova Milan Šimek
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Vymezení, funkce, zdroje
OB21-VVP-HUM-ZSV-MIK-L PSYCHOLOGIE, JEJÍ ODVĚTVÍ, VÝZNAM PRO ČLOVĚKA Mgr. Marie Mikulcová.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Odměňování a stimulace
Proces vnímání v komunikaci
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_13.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Pedagogická diagnostika
Frederick Irving Herzberg
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Teorie vzdělávání dospělých
Nákupní rozhodování.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Management - Motivování
Kupní chování a EU.
PRACOVNÍ MOTIVACE.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
Mgr. Michal Vičar.  Zrání (biologický vývoj) versus učení  Aktivita versus pasivita  Vědomý versus nevědomý vývoj  Nature vs. Nurture.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Psychologie v obezitologii MUDr. Lenka Mičínová Sáblíková
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
TEORIE MOTIVACE A JEJÍ FUNKCE V PRÁCI A UČENÍ
působící na jednotlivce
Teorie vzdělávání dospělých
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MOTIVACE.
MOTIVACE Zora Syslová.
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
Psychologie v obezitologii
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Management - Motivování
Mladší školní věk.
Sociální psychologie.
PAMĚŤ.
Sociální psychologie – CŽV 2012
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Pozornost a paměť.
Transkript prezentace:

„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce

Složky lidské psychiky Vědomá Podvědomá  ovlivňuje vědomou psychiku  instinkty, naučené reakce STEREOTYPY!!! – pozitivní, negativní – testovat!

Spotřebitel vnímá, vykládá si smysly, dojde k hodnocení Sledujeme: vnímání spotřebitele učení spotřebitele postoje spotřebitele motivaci spotřebitele Vnímání je proces výběru, organizace a interpretace signálů do smysluplného a spojitého obrazu světa.

Smyslové vnímání EXPOZICEEXPOZICE **************** STIMULYSTIMULY Pozornost a organizace InterpretaceZapamatování Senzorická paměť Krátkodobá paměť Dlouhodobá paměť Průběh vnímání

Podněty musí překonat prahovou hodnotu: 1. Absolutní práh (dolní) signál začíná být zachytitelný 2. Rozdílový práh (práh rozlišitelnosti) 3.Terminálový práh (horní) 4. Podprahová komunikace

PODPRAHOVÉ VNÍMÁNÍ

Interpretace podnětů Vnímání je osobní jev Podněty jsou často nejednoznačné Na jedince působí: Fyzický vzhled Stereotypy První dojem Ukvapené závěry Halo efekt

Vnímání Selektivní pozornost Selektivní zkreslení Selektivní zapamatování

Motivace Potřeby – vrozené x získané Cíle – společensky přijatelné a materiálně dostupné plnění Motivace – pozitivní x negativní („psychologický odpor“) Motivy – racionální x emocionální Motivační teorie  Maslowova hierarchie potřeb  Freudova motivační teorie  Herzbergova (dvoufaktorová) motivační teorie

Maslowova hierarchie potřeb SOCIÁLNÍ POTŘEBY POTŘEBA UZNÁNÍ POTŘEBA SEBEREALIZACE POTŘEBY BEZPEČNOSTI FYZIOLOGICKÉ POTŘEBY

Freudova motivační teorie ID SUPEREGO EGO

Herzbergova motivační teorie Cukr a bič „X“ a „Y“ Uspokojovatelé x neuspokojovatelé 

Další psychologické faktory Učení x rozlišování Mínění a postoje