Vyplývání a propoziční postoje Lucie Vondráčková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Advertisements

Jak na to, aniž bychom se zničili
Sluneční soustava.
Co je to logika? KFI/FIL1 Lukáš Košík Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
Výuková podpora pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
ZEMĚ A PLANETY.
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Čím lze charakterizovat Boha – Hospodina?. Láska, pravda, milost, moudrost, … POKOJ… Láska, pravda, milost, moudrost, … POKOJ…
ZÁKON PŘITAŽLIVOSTI A VZTAHY
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Jednej tak, abys byl šťastný. Ne aby ses šťastným jen zdál.
Člověk se nědy zeptá proč...???
Nonverbální úlohy - - tepelně děje, optika Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Teologický rozměr majetkového vyrovnání. Co je církev Existuje mnoho pohledů na církev.  Instituce s hierarchickými i demokratickými prvky  Kristovo.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
On Cítil jsi někdy touhu, udělat něco příjemného pro někoho, koho máš rád?
B Ů H
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
U RČITÉ DESKRIPCE A JEJICH RUSSELLOVSKÁ ANALÝZA Tereza WittichováFF UPOL 2013 Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Monika Pokorná FF UPOL Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Realizace – leden 2013 ZŠ KUJAVY 4., 5. ročník
(komentovaný přehled)
Specifikace cíle práce. Pravidlo č. 1  Odborný text musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl výzkumu = cíl práce.  Cíl práce formulujeme jako výzkumnou.
Zpracovala: Simona Hyková
KmKII 3 M. Hádková. Člověk ve světě a v jazyce Hranice mého jazyka jsou hranice mého světa. L. Wittgenstein.
Matematické zajímavosti.
Komunikace s rodiči.
VENUŠE.
Slunce vzniklo asi před 4,6 miliardami let a bude svítit ještě přibližně 7 miliard let. Stejně jako všechny hvězdy hlavní posloupnosti i Slunce.
Úsměv je levnější než elektřina a dává více světla.
Moje záliby Přemýšlení Kateřina Veverková
Souhvězdí.
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
VESMÍR A MY Radek Šipka.
Virtuální realita.
Troubleshooting Hledání příčin poruch Metody pro určení proč něco nepracuje správně, nebo neposkytuje očekávané výsledky.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
KOMUNIKACE.
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
1.
To k tobě promlová Bůh … prostřednictvím Ducha Svatého.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Zahrajte svůj part pro lepší internet Bezpečnost online …aneb bavte se a diskutujte s dětmi o problémech online D en bezpečnějšího internetu 2016.
Pavel Duchan Hrdinové a padouši v boji o kybernetickou (ne)bezpecnost.
Sluneční soustava -Tvoři ji: Slunce, planety, měsíce, planetky, komety, meteoritická tělesa.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Jméno autora výukového materiáluSoňa Maruničová Datum (období, ve kterém byl vytvořen)11/2011 Ročník, pro který je výukový materiál určen5. ročník Vzdělávací.
Vesmír, Slunce a Země Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_33_Člověk a příroda.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_29_SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Nepřátelé pokroku, demokracie a ducha svobody
VY_32_INOVACE_10_32_SLUNCE – ZDROJ SVĚTLA A TEPLA
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Déjà - vu Tematická oblast
Úsměv je levnější než elektřina a dává více světla.
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Sluneční soustava.
On.
ŠKOPKOVÁ HELENA, ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_237_VESMÍR
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

Vyplývání a propoziční postoje Lucie Vondráčková

O čem budu mluvit: O co jde O co jde Jaké vznikají problémy Jaké vznikají problémy Proč se je snažit řešit Proč se je snažit řešit

V každodenním životě často usuzujeme z toho, co víme, na to, co vědět potřebujeme, v souvislosti s tím, co si myslí někdo jiný.

Důvody: Přímo získané informace nám nestačí Přímo získané informace nám nestačí Zajímají nás postoje jiných lidí Zajímají nás postoje jiných lidíÚskalí: Můžeme přisoudit názor, který druhý člověk nemá Můžeme přisoudit názor, který druhý člověk nemá

Jitřenka nebo Večernice? Egypťané si mysleli, že Jitřenka je nejjasnější hvězda na ranní obloze Egypťané si mysleli, že Jitřenka je nejjasnější hvězda na ranní obloze Jitřenka = Večernice = planeta Venuše Jitřenka = Večernice = planeta Venuše ? Egypťané si mysleli, že Večernice je nejjasnější hvězda na ranní obloze

Problémy: Subjektivní pohled na realitu Subjektivní pohled na realitu Odlišná míra vědomostí Odlišná míra vědomostí

Kdo je špión? Ralph viděl muže v černém klobouku slídit a myslí si o něm, že je špión. Ralph viděl muže v černém klobouku slídit a myslí si o něm, že je špión. Ralph viděl muže v bílém klobouku na pláži a nemyslí si o něm, že je špión. Ralph viděl muže v bílém klobouku na pláži a nemyslí si o něm, že je špión. ? Pokud jsou oba muži jeden. Co si o něm Ralph myslí?

Co by nám umožnila jasná pravidla odvozování? Naučit se správně uvažovat Naučit se správně uvažovat Odhalit chybně přisouzené názory Odhalit chybně přisouzené názory Aplikovat univerzální pravidla na složitější situace Aplikovat univerzální pravidla na složitější situace

Jaké úvahy běžně děláme Papež je běloch Papež je běloch Papež není černoch Papež není černoch Hlava katolické církve není černoch Hlava katolické církve není černoch Benedikt XVI. není černoch. Benedikt XVI. není černoch.

Názory přisouzené někomu jinému Aleš si myslí, že: Papež je běloch Papež je běloch Papež není černoch Papež není černoch Hlava katolické církve není černoch Hlava katolické církve není černoch ? Benedikt XVI. není černoch.

Sdílené informace a znalosti Jsou součástí pochopení významu slov Jsou součástí pochopení významu slov Pravidla komunikace a jazyka Pravidla komunikace a jazyka

Jak stanovit co nejpřesněji hranici mezi tím, co ještě odvodit můžeme a co ne, tak abychom nepřisuzovali jiným něco, co si nemyslí

strankaseminarky.htm