Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vize, Strategie, Cíle.
Advertisements

PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C11 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníBřezen.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Strategický marketing
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingové plánování podnikové vize, cíle, strategie
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategický marketing
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza hodnot zákazníka
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Management a řízení hotelu
Marketingové strategie
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_03/A4 Autor Ing. Liběna Krchňáková Období vytvoření Říjen 2012 Ročník/věková kategorie 4. ročník OA Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing, strategie, taktika, operativa, plánování, marketingový systém řízení, analýza. Anotace Prezentace je zaměřena systém řízení marketingu. Zmiňuje jednotlivé etapy, nástroje, strategie. V závěru jsou nastíněny otázky k zamyšlení a diskusi.

Marketingový systém řízení CZ.1.07/1.5.00/34.0025 Marketing Marketingový systém řízení Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.

Strategický systém řízení Vize, poslání, cíle (SMART) Analýzy (SWOT, PEST, BCG, …) Srovnání představ a analýz, korekce cílů Formulace a výběr strategie, rozpracování do taktických a operativních plánů Implementace = realizace plánů Kontrola a hodnocení výsledků, návrh změn

Strategie Schéma, které naznačuje, jak za daných podmínek dosáhnout vytyčených cílů. Přehled možných kroků a činností. Směr, který bude podnik sledovat v určitém časovém období Vede k nejúčinnější alokaci zdrojů

Marketingový systém řízení Je součástí celopodnikového plánu Zaměřuje se na dosažení perspektivních marketingových cílů V rámci konkrétního marketingového prostředí Uvědomělá orientace na trh a zákazníka a plné uspokojení jeho potřeb

Principy strategického plánování Princip permanentnosti Princip variantnosti Interdisciplinární tvůrčí přístup Vědomí práce s rizikem

Plánovací etapa strategického marketingu Zahrnuje 3 kroky: situační analýza, stanovení marketingových cílů, formulování marketingových strategií.

Situační analýza = nestranné, systematické a důkladné zkoumání: vnitřní situace podniku postavení podniku v daném prostředí ve třech časových horizontech: dosavadní vývoj současný stav o dhad možného budoucího vývoje.

Vybrané typy analýz SWOT analýza (silné, slabé stránky, příležitosti, ohrožení) PEST analýza (činitelé trhu) portfolio analýzy: BCG, GE (portfolio produktů, podnikatelských jednotek...)

Formulování marketingových cílů Na základě analýzy podnik přikročí k určení specifických cílů pro dané plánovací období. S M A R T

Formulování marketingových strategií Základní směry vedoucí ke splnění cílových úkolů. Prostředky, pomocí kterých bude vytyčených cílů dosaženo. Základní rámec, uvnitř kterého podniky uskutečňují nejlepší volbu postupu.

Typy strategií Existuje mnoho druhů a typů strategií. Philip Kotler ve svých publikacích shrnuje strategie do 3 základních typů: nákladová priorita, diferenciace, ohnisko soustředění.

Nákladová priorita snaha o minimalizaci nákladů na výrobu a distribuci cenové podkročení konkurence dosažení vyššího tržního podílu

Diferenciace = odlišení dosažení dokonalého výkonu v oblasti těžko může být vedoucím podnikem ve všech oblastech (technologie, design, cena…) využívá ty silné stránky, které mu poskytují konkurenční výhodu.

Ohnisko soustředění Podnik neusiluje o celý trh. Soustředění se na co nejlepší poznání potřeb úzkých segmentů. Snaha o získání vedoucího postavení v ceně nebo jiné odlišné oblasti zájmu užšího okruhu zákazníků.

Otázky k zamyšlení Uveďte příklady podniků realizujících: strategii nákladové priority strategii diferenciace strategii ohniska soustředění

Zdroje: Dědková, J. Strategický marketing, přednáška. Liberec, Technická univerzita v Liberci, 2009. Houška, P. Marketingová strategie vybraného podniku, bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2007. Šajdlerová, I., Konečný, M. Základy managementu, učební text. Ostrava: VŠB-TUO, 2007.

Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba