DITTRICHOVA 21 128 01 PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT 800 133 331 Foresightem k inovacím Mgr. Aleš Řiháček, MBA ředitel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář v New Yorku Informace z OSN seminářů Poznatky od firem Tomáš HART.
Advertisements

Služby CzechTrade 2012 Ing. Dagmar Matějková,MBA DITTRICHOVA 21
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Kritické faktory úspěchu softwarových projektů Je SCRUM řešením?
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Podpora firem na trzích mimo EU Tomáš Rak ředitel odboru exportních služeb.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Kdy nakoupit a kdy prodat? Časovat či nečasovat investice? Ing. Martin Viktora ředitel úseku podpory prodeje Investiční společnost.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Úloha zahraničních kanceláří CzechTrade Tomáš Rak.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Prezentace oddělení FMCG říjen 2006
Budoucnost profesí Budoucnost profesí – pohled za obzor Ing. Jiří Braňka Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU Výsledky řešení: Ostrava doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Filozofická hlediska inovací Inovace, evoluce a civilizace Oldřich Syrovátka Katedra společenských věd FM VŠE.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Efektivní využití informací z médií. Výběr relevantních zpráv podle klientem definovaných témat Monitoring médií.
Ekonomicko – správní fakulta v Brně Katedra podnikového hospodářství KONKURENCESCHOPNOST PODNIKU VE VZTAHU K ROZVOJI MANAGEMENTU Ing. Viliam Záthurecký,
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
FEL ČVUT, katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd © Oldřich Starý, 2012 Finanční management Základní pojmy Je NPV důležité? Základy úrokového.
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Adresář exportérů. 2 Bezplatná, ale značně omezená prezentace firmy:  základní identifikační a kontaktní údaje  Anotace (max. 250 znaků)  popis činnosti.
Dopady CMU na reálnou ekonomiku a související změny ve fungování finančního trhu Rozvoj a inovace finančních produktů /2/2016.
Sledování horizontu pro strategické plánování Miroslav Havránek Centrum pro otázky životního prostředí
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Adresář e xportérů Tomáš Kotiš Podpora státu českým exportérům, 14. ledna 2009.
Model struktury strategického managementu
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže1 Ing. Martin Pecina, MBA předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Fungování energetických trhů v ČR a EU Budoucnost.
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Název společnosti Obchodní plán.
Úloha marketingu v řízení organizace
PLNĚNÍ CÍLŮ SRR A VYHODNOCENÍ DOPADŮ KOHEZNÍ POLITIKY NA REGIONÁLNÍ ROZVOJ Hodnocení příspěvku OP k plnění cílů SRR v kontextu regionálních rozdílů a.
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Nové obchodní modely Sdílená ekonomika a možnosti její regulace
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Informační systémy podnikové systémy CRM
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Základy Ekonomie pro adiktology část 10 Prof. Martin Dlouhý
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Foresightem k inovacím Mgr. Aleš Řiháček, MBA ředitel business development

2 Investice do inovací je investicí do budoucnosti No jo, ale kdo zná budoucnost…? 2

3 Foresight vyžaduje otevřené oči a uši Výhodu má ten, kdo vidí a slyší trávu růst dříve, než to vidí a slyší i ostatní 3 „měkké“ signály Vnímání změn nové trendy netradiční řešení

4 Foresight v CzechTrade 4

5 5 Holistický přístup k foresightu Změny v technických možnostech = co je/bude možné, co umíme vyrobit Změny ve spotřebitelském chování: preference, očekávání, nároky, potřeby, pocity… Změny v nastavení trhu (distribuční kanály, omezení, velikost, ceny …) Komplexní pojetí - nutná kombinace všech tří faktorů! Úspěšné inovace Technologie TrhSpolečnost foresight

6 Aplikace Foresight 6 Systematické sledování měkkých signálů z oblasti vědy, vývoje, ekonomiky, technologie a společnosti s cílem identifikovat vznikající budoucí trendy jako podporu pro strategické rozhodování. Sběr signálůSetřídění signálůRozhodnutíŘešený problém Jaký je vývoj trhu, na který vyvážíme? Mění se chování a zvyky našich stávajících klientů? Vzniká nový segment? Máme inovovat naše produkty, abychom udrželi konkurenceschopnost?

7 Co je to „měkký signál“? Jaká je jeho relevance a hodnota? 7 WOW!!! Relevantním signálem nadcházejících změn může být v podstatě jakákoliv nová a zajímavá informace… Hodnota nebo relevance signálu není v okamžiku jeho získání měřitelná nebo ocenitelná Více podobných signálů může na základě jejich analýzy a vyhodnocení předjímat trend někdy zcela zásadní změny – jen ji včas rozeznat

Příklad signálu

Signály – průběžná analýza a hodnocení – trendy možný budoucí trend příležitost využití Signál 3 Signál 2 Signál 1

Děkuji za pozornost