Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO “ Ing. Dušan Havlík Siemens Business Services spol. s r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Advertisements

Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
Komplexní řešení metropolitních sítí
Spisová služba a její vazba na datové schránky
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
Global network of innovation e-government – Užití IT v sociálním pojištění E-government Užití informačních technologií v sociálním pojištění.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Návrh rozvoje informačních systémů krajského úřadu Ludvík Dlabaja 17. března 2006.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Prezentace 1 Kontaktní centrum Statutárního města Ostravy provozované společností OVANET a.s. červen 2009.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Evidence obyvatel.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
E-Analýza bezpečnosti v Uherském Hradišti 10. Národní konference kvality ve veřejné správě Únor 2014.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
E-utility report 9. Národní konference kvality 20.února 2013.
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Michal Zbořil Solution Specialist Oracle Czech Komunikační centra pro občany.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Realizační tým ICZ duben 2005
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Portál veřejné správy spolupráce s BusinessInfo CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
Využití procesní analýzy na Magistrátu města Ostravy
Metropolitní a regionální sítě Nejen infrastruktura, ale i obsah.
Informatizace společnosti Mgr. Radko Martínek ministr.
Seminární práce z předmětu SIPOL
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
Portál hlavního města Prahy Ivan Seyček Jitka Pankrácová Magistrát hl
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Komunikace občana s úřadem
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
1 SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR Ing. Rychtářová Miluše vedoucí Správního odboru Nový Bor 5. ledna 2016.
Projekty CCRJM v oblasti internetových aplikací Brno Ing. Lukáš Bačík.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Sociální služby poskytované obcemi aktuální problémy Ing. Daniela Lusková.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Integrovaný regionální operační program – obecný úvod, hodnocení Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
Elektronické bankovnictví
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Integrovaný regionální operační program
Prezentace ISKA Luděk Šafář Robert Hernady
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Informace o projektech v IDS JMK
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
EGONovi tluče srdce! Ivan Langer ministr vnitra.
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Ing. Rostislav Babarík Úloha a postavení Ministerstva informatiky ČR ve vztahu k územním samosprávám Ing. Rostislav.
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO “ Ing. Dušan Havlík Siemens Business Services spol. s r.o.

 Ve Strategickém plánu rozvoje statutárního města Ostravy na léta jsou definovány v sekci G - Řízení a správa města klíčová opatření se vztahem k projektu eSMO  Opatření Dokončení projektu procesního řízení  Opatření Zavedení informačního systému pro komunikaci občana s úřadem Součást Strategického plánu města

Cíle projektu IS eSMO  Zlepšení kvality a dostupnosti služeb poskytovaných SMO všem obyvatelům regionu za pomoci informačních a komunikačních technologií.  Vybudovat takové technologické prostředí, které umožní postupné nasazení elektronické podoby všech služeb veřejné správy v samostatné i přenesené působnosti tak, aby občané a podnikatelské subjekty mohli služby používat vzdáleně a interaktivně bez časového a místního omezení prostřednictvím několika typů moderních komunikačních kanálů.

Proč IS eSMO??? Co již máme:  Phone banking  GSM banking  Home banking  Internet banking  Personal banking  … Co potřebujeme:  Phone office  GSM office  Home office  Internet office  … Komunikaci s bankou prostřednictvím libovolného komunikačního media nebo kontaktního místa Komunikaci s veřejnou správou prostřednictvím libovolného komunikačního media nebo kontaktního místa, v podstatě „Friendly Office“

Nové komunikační kanály  Web: Webová aplikace dostupná prostřednictvím internetu, informačních kiosků a informační recepcí  ová zpráva  SMS zpráva z mobilního telefonu  Telefonní hovor směřovaný na operátora v Call centru  Budova střediska správních činností  po vybudování je záměrem nabízet občanovi vyřízení více úkonů veřejné správy najednou v jedné lokalitě  řešení bude integrováno s IS eSMO

Přínosy občanům  Přehled o stavu vyřizování požadavků občana  Snížení vícenásobných návštěv úřadu  Zlepšení dostupnosti služeb  Šetření času a nákladů  Snížení byrokracie  Zvýšení spokojenosti se službami veřejné správy

Procesní přístup k řešení IS eSMO Řízení organizačních a procesních změn  Vyčlenění nových pracovišť pro komunikaci s občanem (Front Office)  Přesunutí komunikace s občanem z jednotlivých agend (vnitřních odborů MMO) do Front Office  Vytvoření nových pracovních rolí pro Front Office (agent Call centra, pracovník informační recepce,….)  Elektronický oběh dokumentů, digitální archívy, elektronická podatelna  Obsluha a správa nových komunikačních kanálů

Front Office:  Přepážka – osobní kontakt klienta s kvalifikovanou obsluhou  Portál – autorizovaný přístup klienta k informacím nebo podání prostřednictvím internetu  Kontaktní centrum - další kanály pro komunikaci občana s úřadem Integrační vrstva:  Propojení IS eSMO do stávajících systémů agend MMO Back Office:  Řešení agend MMO ve stávajícím organizačním, procesním a systémovém uspořádání s odstraněním prvotního kontaktu s klienty Základní vize eSMO

Harmonogram I.etapy projektu

Agendy  1 etapa - pilotní  Komunální odpad  Žádost o vydání OP  2.etapa  Evidence a vydávání ŘP  Poskytování informací na úseku dopravy  Profesní osvědčení pro řidiče z povolání  Příjem plateb na úseku dopravy  Registrace motorových vozidel  Registrace výcvikových zařízení autoškol a provádění zkoušek  Schvalování technické způsobilosti vozidel  Správní řízení o přestupcích  Evidence a vydávání cestovních dokladů  Vidimace, legalizace, identifikace  Podatelna  Poskytování údajů z IS evidence obyvatel  Příjem plateb na úseku vnitřních věcí  Státní občanství  Evidence a vydávání živnosti koncesované  Evidence a vydávání živnosti ohlašovací  Kontrola podnikatelů, ukládání a vymáhání pokut  Poskytování informací z živnostenského rejstříku  Příjem plateb na úseku živnostenského úřadu  Ústavy sociální péče, žádosti o umístění do zařízení  3.etapa – dalších 50 agend

 Legislativní omezení  Problematika omezení agendy občanských průkazů (OP) ve vztahu k elektronické komunikaci a spolupráce s agendou Ministerstva vnitra ČR.  Občan, který žádá o vydání občanského průkazu, je povinen osobně předložit a podepsat žádost o vydání  Žádost lze podat pouze na tiskopise stanoveném Ministerstvem vnitra (nelze pořídit digitální kopii)  Nový občanský průkaz si musí občan na příslušném místě vyzvednout osobně  Zákon na ochranu osobních údajů  Problematika spojená s udržováním dat v eSMO a zajištěním jejich bezpečnosti proti zneužití.  Organizační omezení  Nutnost realizace organizačních změn v rámci MMO pro podporu komunikace více kanály (vytvoření pracovišť Front-office/Back-office)  Nutnost zapojení městských obvodů do projektu  Zavedení procesního přístupu  Zapojení občanů do projektu – potřebný marketing Hlavní omezení

Financování projektu IS eSMO  Společný regionální operační program (SROP)  První dvě etapy jsou zpracovány jako projekt SROP - Opatření Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech a jsou vybrány k realizaci s podporou financí z EU (tzv. uznatelné náklady)  Financování projektu:  Ze zdrojů SMO - cca 12%  Ze zdrojů Moravskoslezského kraje – cca 3%  Ze zdrojů státního rozpočtu – cca 10 %  Ze zdrojů EU – cca 75%  Ze zdrojů SMO reinženýring procesů uvnitř úřadu (neuznatelný náklad)  30 % z celkových nákladů projektu.  Cíle a ukazatele SROP  Počet nově vytvořených pracovních míst  Počet míst s veřejným přístupem k širokopásmovému Internetu (kiosky)  Počet obyvatel, kteří získají přístup k širokopásmovému Internetu (např.bezdrátovou technologií)  Počet zpřístupněných on-line služeb

Děkuji za pozornost