Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Tvorba cen.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Cena v pojetí marketingu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Cenová strategie Eduard Andráši.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_227.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_128.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
INFLACE – 4. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_156.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
HOSPODÁŘSKÝ CYKLUS – 2. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
2. září 2013VY_32_INOVACE_100206_Trh_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_269.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_252.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Stanovení ceny v marketingu
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingové strategie
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204 Jméno autora:Ing. Bohuslava Klapuchová Třída/ročník:3. ročník Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Podnikání a podnikové činnosti Tématická oblast:Marketingový mix Předmět:Marketing a management Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Studenti se seznamují s metodami a strategiemi stanovení ceny a s důvody změn ceny Klíčová slova:Cena, metody stanovení ceny, strategie stanovení ceny Druh učebního materiálu:Prezentace

Marketingový mix - cena

Cena Pokuste se definovat co je to cena Je to výše peněžní úhrady zaplacená na trhu za prodávaný výrobek nebo poskytovanou službu Cíle podniku při stanovení ceny: zisk maximalizace zisku tržní podíl růst objemu prodeje návratnosti investic špičková kvalita výrobku jiné cíle – udržení dosavadního postavení, získání nových zákazníků,…

Metody stanovení ceny Nákladově orientovaná metoda (cena stanovená kalkulací) Cena = náklady + zisk Výhody: - jasná pravidla pro stanovení ceny - podnik má zaručenu určitou míru zisku u výrobku Nevýhody: - cena neodráží reálnou situaci na trhu

Metoda orientovaná na konkurenci podnik stanovuje cenu podle konkurence (nejčastěji nižší než konkurence), používá se, pokud je výrobek podobný konkurenčním výrobkům Výhody: - jednoduchost Nevýhody: - nepřihlíží se ke skutečným nákladům na výrobek - může dojít k cenové válce - ignorování skutečné ceny výrobku - musí se brát v úvahu i značka, kvalita, styl, servis,…kterými se výrobek může lišit od konkurenčních

Metoda orientovaná na zákazníka vychází se z marketingového výzkumu, kterým se zjistí potřeby, přání a představy zákazníka o výrobku i o ceně a podle toho se pak podnik řídí při stanovení ceny Výhoda: - reálnost Nevýhoda: - časová a finanční náročnost při provedení výzkumu - neberou se v úvahu náklady na výrobu výrobku

Metoda orientovaná na poptávku vychází z cenové elasticity poptávky Cenová elasticita = % změna poptávaného množství / % změna ceny zboží cenově elastická poptávka – malá změna ceny vyvolá velkou změnu poptávaného množství, E je menší než -1 cenově málo elastická poptávka – velká změna ceny vyvolá jen malou změnu poptávaného množství, E je větší než -1 Výhody: - v praxi zajišťuje velký zisk Nevýhody: - složitost

Konkurzní a smluvní cena Konkurzní cena – kupující vyhlašuje konkurz a vybírá si firmu, která nejlépe vyhovuje jeho požadavkům Smluvní cena – dohoda prodávajícího a kupujícího o ceně (např. aukce, prodej nemovitostí, …) Výhoda – velice výhodné pro kupujícího (může si vybírat)

Jakou metodu stanovení ceny byste použili u:  Nealkoholického nápoje  Počítače  Značkové sportovní obuvi

Strategie stanovení ceny Strategie u nových výrobků Skimming price (smetánková cena) – jde o stanovení vysoké ceny, jejím cílem je vytvoření image kvality a ojedinělosti výrobku, po vstupu konkurence na trh se cena snižuje. Zisk je dosahován okamžitě. Uplatňuje se v případě, že výrobek je na trhu jedinečný, kvalitní a zákazník je ochotný ho za vysokou cenu koupit. Penetration price (cena proniknutí) – jde o stanovení nízké ceny, jejím cílem je získat co nejvíce zákazníků a odradit konkurenci. Později se cena zvyšuje. Zisk je dosahován později. Uplatňuje se v případě, že na trhu existují podobné výrobky a zákazník je citlivý na cenu.

Psychologický přístup Baťovské ceny Vysoká cena vyvolává dojem vysoké kvality Umístění běžných výrobků mezi výrobky luxusní Prodej některých výrobků za velmi snížené ceny přiláká do obchodu zákazníky, kteří pak nakupují i zboží s vyšší cenou Umělé slevy Diskriminační stanovení ceny- jde o stanovení různé ceny pro různé tržní segmenty (ceny jízdného, vstupné, …)

Jakou cenovou strategii byste použili u:  Vstupného do ZOO  Nové příchuti čokolády  Nového mobilního telefonu  U zakázky na zavedení nové firemní počítačové sítě

Změny ceny Hlavní příčiny změn: Chování konkurence Lepší využití výrobní kapacity, růst objemu výroby Snížení tržního podílu Nesoulad mezi nabídkou a poptávkou Růst nákladů, … Druhy slev: Srážka při platbě – při dřívějším proplacení faktury Kvantitativní srážka Sezónní sleva Funkční srážka – poskytuje se obchodním článkům Prémie Prodej na protiúčet, … S jakými sleva se nejčastěji setkáváte při svých nákupech?

Zdroje: ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, ISBN SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, ISBN