Proč strategický management?. Geneze strategického managementu Období - 1950 1950 - 60 1960 - 70 1971 - ? Plánováníkrátkodobédlouhodobéstrategické strategický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
managementu znalostí podle
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Evropský sociální fond
Personální informační systém
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Řídící struktury v organizaci
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Případová studie – práce ve skupinách Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Uherské Hradiště 2009.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Záměr založení 16. odborné sekce Rady kvality ČR „KVALITA V ENERGETICE“ Daniel Jarchovský, ČEZ, a. s. Praha,
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Plánovací proces a druhy plánování
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Poradenství v obecném řízení
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Personální plánování.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Plánování a rozhodování v organizaci
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Model struktury strategického managementu
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Podklady pro zpracování semestrální práce
Nenaplněné cíle a vize majitelů
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Ekonomika malých a středních podniků
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Transkript prezentace:

Proč strategický management?

Geneze strategického managementu Období ? Plánováníkrátkodobédlouhodobéstrategické strategický managmnt Prostředístabilní kontinuální změny skokové změnyturbulentní Organizacelokálníregionálnínadnárodníglobální

Možnost předvídat a reagovat Období Charakter změn známé odpovídající nové, ale ve vztahu zkušenostem ke zkušenostem mimo dosavadní zkušenosti Rychlost změny pomalejší než reakce srovnatelná s reakcírychlejší než reakce Předvída- telnost opakování vývoje možnost extrapolace jen příležitosti a hrozby signály změn

Podstata strategického managementu = aplikace principů managementu na strategii organizace Operativní management každodenní rutina specifické problémy krátkodobé důsledky Strategický management nejednoznačnost komplexnost dlouhodobé výsledky

Definice strategie (jedna z mnoha) Zaměření a rozsah činnosti organizace v dlouhodobém horizontu, které by mělo vytvářet soulad mezi disponi- bilními zdroji a vývojem vnějšího prostředí (trh, zákazníci) k naplnění očekávání zájmových skupin. Pozn.: z řeckého „stratégos“ - vojevůdce

Interní zájmy v organizaci Vlastníci zisk zhodnocení kapitálu finanční samostatnost Vedoucí pracovníci vliv na rozhodování prestiž postavení možnost realizace Ostatní pracovníci mzdy a další požitky sociální jistota uplatnění kvalifikace mezilidské vztahy

Externí zájmy v organizaci Kapitáloví účastníci jistota investic výhodná návratnost Dodavatelé stabilní zakázky výhodné podmínky Zákazníci přiměřené ceny jakostní produkty platební podmínky Stát, veřejnost, skupiny daňový výnos sociální smír uspokojení společenských potřeb dodržování legislativy životní prostředí kultivace společnosti

Místo strategie ve vývoji organizace mise vize strategie cíle procesy struktury lidské hodnoty zdroje

Základní model strategického managementu Strategická analýza Výběr strategie Implementace strategie Pochopení funkce strategie v organizaci Převod strategie do praxe Identifikace a vyhodnocení možností

Strategická analýza K jakým změnám dochází a především dojde v prostředí a jak ovlivní aktivity organizace? Jaké jsou zdroje a kvalifikace organizace a zda mohou být základem zvláštních výhod nebo nových možností? Jaké jsou aspirace jedinců a skupin zainteresovaných na organizaci a jak ovlivňují budoucí vývoj? Je současná organizace schopna vyrovnat se se změnami prostředí?

Strategický výběr Jaká východiska strategické analýzy budou zohledněna? Jakým směrem se může organizace vydat? Jak jsou jednotlivé strategie vhodné z hlediska využití výhod, překonání slabin a omezení hrozeb? Jak jsou jednotlivé strategie proveditelné z hlediska zdrojů organizace a akceptovatelné pro investory? Může být výběr strategie objektivním procesem, nebo je ovlivněn zájmovými skupinami a odráží silovou strukturu organizace?

Implementace strategie Kdo je odpovědný za úspěšné uvedení strategie do praxe? Které klíčové úkoly je nutno provést? Jaké zdroje bude vyžadovat implementace? Jaké změny v organizační struktuře jsou potřebné? Najmout nové lidi nebo přeškolit dosavadní zaměstnance? Jak bude vyhodnocován průběh implementace?

Komplexní model strategického managementu Strategická analýza Výběr strategie Implementace strategie Zdroje a schopnosti Prostředí Cíle a očekávání Vymezení východisek Identifikace možností Zhodnocení a výběr Plánování zdrojů Organizační struktura Řízení strategické změny

Strategický management jako proces mise a vize organizace výběrmonitorování implementace až do cílů strategická analýza

Cesty vývoje strategie strategie vnucená realizace strategie záměr strategie nerealizovaná strategie reagování na vývoj

Trendy vývoje strategie čas kontinuální inkrementální kolísavý transformační

Důraz na rovnováhu transformační změna zpravidla zřídka inkrementální přístup je založen na průběžné adaptaci na změny prostředí se současným testováním účinku a zachováním výkonnosti („nerozhoupat příliš loďku“) ale pozor, inkrementální změna musí držet krok se změnami prostředí!

Strategie „přizpůsobení“ nebo „rozpínání“? základní shoda mezi možnostmi působení zdroji idea trhu a zdroji organizace na zvyšování nabízené hodnoty zvýhodnění diferenciací podle diferenciací vytvářející potřeb trhu nové potřeby trhu jak přežít najít a obsadit změnit „pravidla hry“ mezeru redukce rizika portfolio produktů portfolio kvalifikací