Audit IT procesů ve FNOL Ing. Pavel Gartner Ing. Štěpán Macura
Program Stav ICT ve FNOL Crux ITIL audit Seznámení s programem semináře…
FN Olomouc 3
Stav ICT ve FN Olomouc úroveň ICT odpovídající současným trendům technologicky významné projekty PACS, datové sítě (infrastruktura), Klinický informační systém (klientské stanice) v letech 2004 - 2008 od roku 2004 nová strategie budování ICT – spolupráce se systémovým integrátorem rozpočet IT oddělení cca 35+30 mil. ročně (2 % z obratu) počet uživatelů/stanic 2300/1800 počet pracovníků IT oddělení 21 (vč. vedení)
Aktuální problémy z pohledu IT oddělení vytíženost pracovníků IT oddělení nespokojenost (částečně oprávněná) s fungováním informatiky ze strany uživatelů nespokojenost pracovníků IT oddělení s postavením informatiky v organizaci
Analýza problémů chybějící specifikace role IT oddělení v organizaci (informatika řeší vše co souvisí s pojmem informace) není definováno které služby uživatel od IT očekává , za jakých podmínek a za jakou cenu IT oddělení tyto službu poskytuje, pozice informatiky v organizaci (rozpočet, informovanost informatiky o nových záměrech organizace) personální audit – tlak na snížení počtu pracovníků v IT oddělení velká fluktuace pracovníků IT oddělení (náročné a dlouhé zapracování nových pracovníků, nepopsané procesy, zastupitelnost)
Implementace ITIL, spolupráce s firmou Crux IT Řešení? rozhodnutí celého IT oddělení řešit uvedené problémy orientace na existující standardy řešení ve spolupráci s externí firmou vzhledem k vytíženosti pracovníků IT preferovat postupné řešení Implementace ITIL, spolupráce s firmou Crux IT Dosavadní postřehy z implementace velmi dobrá spolupráce s firmou Crux IT nutnost SW nástroje
Crux ITIL audit
Účel auditu Seznámit se s prostředím zákazníka a srovnat ho s „ideálním stavem“ Zaznamenat výchozí stav pro návrh změn Obeznámit s principy ITIL Stanovit si cíl a postupné kroky k cíli
Vstupní analýza Uspořádání společnosti Vztahy IT oddělení s okolím Směrnice, standardy, politiky IT infrastruktura Administrativa IT oddělení Akceptační kritéria Požadavky a omezení Hlavní vnímané problémy
Crux ITIL audit Úvodní školení o ITILu 3-4 workshopy
1. workshop Katalog služeb Service Level Management Řízení dodavatelů Finanční řízení
2. workshop Správa událostí Uživatelská podpora Správa problémů Evidence IT zařízení Správa a řízení změn Nasazování změn
3. workshop Správa znalostí Řízení dostupnosti Řízení IT kapacit Havarijní plánování Řízení přístupů Bezpečnostní politika Zlepšování služeb
Dotazníkový výzkum Sada otázek Skupiny respondentů Email a webový formulář Vyhodnocení dotazníku
Závěrečná zpráva Vnímané problémy Skutečnosti zjištěné auditem Hrubý koncept Etapy projektu Časový rámec
Crux ITIL audit Časová náročnost 3-4 měsíce Nutná spolupráce
Kontakt Crux information technology, s.r.o. Mlýnská 2353/12 702 00 Ostrava e-mail: info@cruxit.com, macura@cruxit.com