PTaČ
Spolupracující organizace
Zapojené školy
Pojem čtenářské gramotnosti ve škole Učitelé chápou čtenářskou gramotnost především jako dovednost dekódovat text a porozumět mu na doslovné úrovni. K. Šafránková, Metodika čtenářství
Pojem čtenářské gramotnosti ve škole Výzkumy uvádějí, že žáci se naučí číst s porozuměním, pokud často a pravidelně čtou, jsou vedeni k cílenému využívání postupů pomáhajících v porozumění (tzv. čtenářské strategie) a mají ke čtení důvod (vnitřní motivaci). Tyto podmínky nastávají při výuce PT. K. Šafránková, Metodika čtenářství
Prostředí, materiální zajištění - ve škole je funkční knihovna (informační centrum) s proškoleným knihovníkem - ve třídách jsou třídní knihovničky - ve třídách i na chodbách je prostor pro sdílení (nástěnka, nebo k tomu slouží web) - ve třídách i na chodbách jsou vhodné prostory pro čtení K. Šafránková, Metodika čtenářství
Knihovna
Ve třídách třídní knihovničky
Na chodbách knihy a časopisy
Pravidla a zásady podporující rozvoj čtenářské gramotnosti - žáci čtou i v hodinách, nejen mimo ně (např. Nejen doma) - žáci mají možnost číst ucelené texty, nejenom úryvky - žáci čtou knihy, ne pouze časopisy, nebo učebnice - žáci mají možnost spolu ve výuce o své četbě hovořit … K. Šafránková, Metodika čtenářství
Ukázka z výuky...
Děkujeme za pozornost. Ivo Mikulášek Dagmar Mikulášková ZMŠ Dobronín