Mikroregion Čertovo Břemeno

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CESTOVNÍ RUCH V CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍCH Rešerše odborné literatury
Advertisements

Venkovská turistika a certifikace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Labská stezka - Ústecký kraj, příprava a realizace stavby -
Představení města v urbánním rozměru Mgr. Jan Mareš, primátor
Zelené stezky Greenways
Cyklokonference Třeboň 24. dubna 2007 Bc. Vojtěch Srb KÚ Jihočeského kraje.
Konference NOVÁ GENERACE TURISTICKÉHO ZNAČENÍ ANEB TURISTICKÉ STEZKY DO MOBILU Rámcový projekt Životní prostředí v Praze a volný čas – V Praze za přírodou.
MAS Sdružení Růže Zkušenosti s cykloturistikou v mikroregionu Sdružení Růže.
Euroregion Bílé-Biele Karpaty Zlín, Prezentace k semináři cestovního ruchu TENTO MIKROPROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ, Z PROSTŘEDKŮ.
Společně a každý zvlášť po stezkách Ing. Lenka Klimková MAS – Partnerství Moštěnka, o. s.
P REZENTACE MAS K RÁLOVSKÉ STEZKY O. P. S. Cestovní ruch a formy podpory Chotěboř
Mikroregion Úhlava Marketingová značka jako nástroj udržitelného rozvoje.
Zpráva o činnosti za rok 2011 Valná hromada MAS Šluknovsko Hotel Slavie, Horní Podluží
Ekologický urbanismus zkušenosti z Úval JUDr. Ing. P. Petržílek, Ph.D. místostarosta Seminář pořádaný Ekologickou platformou při ČSSD a Masarykovou.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Volnočasové projekty a EU financování
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
Propagace cyklistiky v Jihlavě „Budování infrastruktury, odstraňování bariér, propagace a kampaně“ Ing. Jaroslav Vymazal, primátor statutárního města Jihlavy.
Petr PECHA MAS RÝMAŘOVSKO, o.p.s. Manažer MAS Ing. Nikola Velebná
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Produktové novinky 2011.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Analýza potenciálu cestovního ruchu v turistické lokalitě Hranicko
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Moderní cyklistická doprava
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Integrovaný projekt Třebíčskem po vodě a po souši.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Venkovská turistika podnikatelské minimum
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
projekty podporující cestovní ruch v obci Modrá
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Páteřní trasy v Ústeckém kraji - propojování a diferenciace nabídek Ústí nad Labem.
DVŮR KRÁLOVÉ NAD LABEM Bc. Petra Zivrová MÁME VÁM CO NABÍDNOUT.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty realizované ROP SM krajem a ORP Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Greenways Jizera Cyklojízda Greenways Jizera 17. –
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Sdružení Český ráj. 2 Projektové záměry Regionální projektové záměry pro období : Marketingové a koordinační aktivity v CR Rozvoj doplňkové infrastruktury.
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
2 Řeka Jizera Největší pravostranný přítok Labe (cca 165 km). Pramen na svahu hory Smrk v Jizerských horách. Soutok s Labem u Lázní Toušeň a Káraného.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Regionální operační program pro NUTS 2 Střední Čechy 2007 – /11/2008 Mladá Boleslav Ing. Jan Přikryl.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Ctiněves, Černouček, Horní Beřkovice, Jeviněves a Ledčice.
statutární náměstkyně hejtmana
Krajské fórum cestovního ruchu České Budějovice
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Možnosti financování obnov památek 2017 Ing. Alena Pospíšilová
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Propagace cyklistiky v Jihlavě
Výsledky projednávání
Transkript prezentace:

Mikroregion Čertovo Břemeno Nachází se na České Sibiři, v okolí města Sedlec - Prčice Sdružení 11 obcí, z toho se nachází 7 v Středočeském a 4 v Jihočeském kraji

Hodnoty regionu Není zde žádný výrazný magnet, který by přitahoval davy turistů

Hodnoty regionu Nejcennější je malebná krajina, nedotčená průmyslem ani zemědělskou velkovýrobou

Památky lidové architektury Hodnoty regionu Památky lidové architektury

drobné sakrální stavby Hodnoty regionu drobné sakrální stavby

Pochod Praha - Prčice Nejstarším podnětem pro rozvoj turistiky v regionu je pochod Praha – Prčice, který se koná každoročně již 40 let. Je to unikátní fenomén nejen v ČR. Posledních ročníků se účastnilo 15-17 tis. pochodníků. Pochod je důležitou příležitostí pro propagaci regionu.

Cyklotrasy 2000: Generel cyklotras (Oživení) 2000-03: Realizace tras značení cyklotras (cca 10% nákladů) opravy povrchů infopanely, mobiliář, informační materiály 2004-05: Revize systému

Revize cyklotras Greenway Praha – Vídeň přesunuta mimo frekventovanou silnici II/150 Doplnění značení Odstraňování závad

Co jsou Greenways? Zelené stezky (Greenways) jsou trasy pro ekologicky šetrnou turistiku a rekreaci, vedené přírodně cennými koridory. Mají přínos pro ochranu přírody a kulturního dědictví, jsou výzvou k zdravějšímu životnímu stylu a udržitelnému využívání místních zdrojů. Důležitý je komunitní aspekt: vedou občany, zastupitele, úřady a podnikatele ke společnému plánování a zlepšování života v jejich obci a komunitě.

Od cyklotras ke Greenways Toto širší chápání Greenways jako cesty rozvoje venkovského regionu se postupně prosadilo i na Sedlec – Prčicku V rámci projektu probíhá mj: mapování turisticky atraktivních míst regionu – infopanely, naučná stezka revitalizace veřejných prostranství doplňování mobiliáře – lavičky, odpočívky... výsadba „stromů života“ při každoročním slavnostním otevírání Greenways

Mapování a opravy kapliček

Greenways byly r. 2004 rozšířeny o lyžařské trasy Zimní lyžařské trasy Greenways byly r. 2004 rozšířeny o lyžařské trasy

Lyžařské trasy - koncept 65 km běžeckých stop udržovaných obcemi – letos budou rozšířeny Značení KČT Trasy „od hospody k hospodě“, informace o příjezdu a ubytování Infopanely, letáky s mapou značených tras Sněhové zpravodajství: telefon, www

Zimní lyžařské trasy Běžecké trasy byly hojně využívány –místními občany, krátkodobými návštěvníky (zejm. z Tábora) i déle ubytovanými hosty Důležité je komunitní aspekt – jak z hlediska pracovních příležitostí pro místní občany (údržba tras, služby), tak i užívání tras jimi samotnými

Rozvoj cestovního ruchu Cílem pochopitelně není, aby turisté jenom přijeli, ale aby u nás utráceli. Dále chceme, aby odjížděli spokojeni: budou se rádi vracet a o nás řeknou známým Proto je potřeba nabízet: Specificky místní produkt – co je u nás ojedinělé Kvalitní služby a přívětivá obsluha Ubytování v různých kategoriích Poskytovat výstižné informace, dobře propagovat

Rozvoj služeb Za pouhých 5 let vzniklo v mikroregionu 7 nových možností ubytování (+100%). Naprostá většina je plně obsazena a musí odmítat hosty. Výrazně se rozšířila a zkvalitnila i nabídka stravování. Cestovní ruch se stal významným zdrojem pracovních příležitostí, projevuje se i na cenách nemovitostí.

Specifické produkty Ski areál Monínec Golf klub Čertovo břemeno Farma Diagonála Y Cunkov (chov koní) Sportovní rybolov Agroturistika Sportovní a kulturní akce

Samotné cyklotrasy nestačí Pouhé vyznačení cyklotras bez navazujících služeb nestačí: I když cyklisté přijedou, místní ekonomice nic nepřinášejí To se bohužel děje velmi často: jedním z negativních příkladů je Polabská cyklostezka Ústí n/L - Libochovany

Polabská cyklostezka Ústí – Libochovany V roce 2000 zde byla vybudována cyklistická stezka 12,5 km dlouhá, nákladem 25 mil. Kč (PHARE)

Polabská cyklostezka Ústí – Libochovany V celé délce je oddělena od motorové dopravy – věc na české poměry nevídaná

Polabská cyklostezka Ústí – Libochovany Stezky byla vybavena i velkorysými odpočivadly

Polabská cyklostezka Ústí – Libochovany Stezka je součástí dálkové trasy Praha – Drážďany – Hamburk (Elberadweg). Ačkoli do stezky byly investovány velké prostředky, její potenciál zůstává nevyužit: Žádná možnost ubytování Žádná možnost občerstvení, a to ani v podobě stánku s párky (o restauraci nemluvě) Žádná propagace – ani na internetu, ani formou tištěných materiálů. Tištěný průvodce vyšel pouze v Německu. Cyklisté tudíž stezku jenom projedou, přínos pro obce je nulový

Oživení – Bohemian Greenways Děkuji za pozornost Štěpán Boháč Oživení – Bohemian Greenways www.greenways.cz