I B M F ó r u m 2 0 0 8 Nový rozměr řízení IT IBM Rational, IBM Tivoli Zdeněk Borůvka IBM Česká republika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Software Development Conference 2007 Vztah dodavatele a odběratele Zdeněk Borůvka.
Advertisements

Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Projektové řízení Modul č.1.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Úvod do řízení IT služeb ITIL a COBIT
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Facility management ČSN EN
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
Audit IT procesů ve FNOL
Efektivní informační bezpečnost
Management kontinuity činností organizace
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
© LogicaCMG All rights reserved Procesní audit je efektivní nástroj k napřímení procesů, optimalizaci organizace a zlepšení využívání jejich zdrojů.
11. Trendy ve vývoji aplikací, podporujících podnikové procesy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Aplikace VT v hospodářské praxi řízení podnikového IT/ICT Ing. Roman Danel, Ph.D. VŠB – TU Ostrava.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Cloud Computing - efektivní a transparentní provoz organizace pro každého (Jakub Fiala, Miroslav Čejka GORDIC ® )
© 2004 IBM Corporation IBM Global Services August 2006 IDC Brno Procesy Procesní řízení IT z pohledu dodavatele Stanislav Michelfeit.
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě.
© 2008 IBM Corporation Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnosti Ctibor Duda
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Realizační tým ICZ duben 2005
© 2010 IBM Corporation Chytré řešení pro úspory při poskytování veřejných služeb Ivo Kramoliš – ředitel IBM Global Business Services Česká republika 03/12/2010.
Tomáš Sýkora GOPAS, a.s. Úskalí e-learningu Tomáš Sýkora GOPAS, a.s.
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Vaše jistota na trhu IT Vybudování a provozování e-spisovny Josef Sedláček ICZ a.s.
Nebezpečí webových aplikací Tomáš Strýček Invex Forum Brno
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2008 © Copyright IBM Corporation 2008 Správa obsahu v podání IBM 7. – 8. dubna 2008 ibm.com/cz/public Daniel Beneš.
SOA = Architektura orientovaná na služby
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
6. Koncepce řízení projektů
ECM – Enterprise Content Management
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
2. Životní cyklus a procesy projektu
YOUR SYSTEM, spol. s r. o. Ing
Lukáš Patka PFE. Microsoft Security Risk Assessment Identifikovat bezpečnostní rizika napříč IT infrastrukturou, aplikacemi, provozními procesy Zaměřen.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR E-tržiště České pošty.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Digitální učební materiál
Presentation Title 1st September 2002
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Transkript prezentace:

I B M F ó r u m Nový rozměr řízení IT IBM Rational, IBM Tivoli Zdeněk Borůvka IBM Česká republika

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T Obsah prezentace  ITIL a proč jej využít  Změnové řízení dle ITIL  Řízení projektů/portfolií a vazba na ITIL  Řešení IBM a jeho přínosy

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T ZjistitIzolovat VyhodnoceníDiagnostikovatNápravná akce Availability Management Change Management Security Management Service Level Management Information Lifecycle Management Release Management Application Experts and Tools Database Experts and Tools Desktop Experts and Tools Network Experts and Tools Server Experts and Tools Mainframe Experts and Tools Storage Experts and Tools Řízení celého IT je komplexní úloha Velká část organizací má problém s řízením komplexního prostředí www ITIL

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T Jedním z přístupů pro řízení IT je ITIL  ITIL je soubor knih který popisuje doporučené postupy v IT managementu  ITIL je registrovaná ochraná značka OGC (the UK Government's Office of Government Commerce)  "ITIL je rámec a model, který popisuje cíle obecné aktivity, vstupy a výstupy pro různé procesy IT. “  IT Infrastructure Library je veřejným rámcem a de-facto standardem pro doporučené postupy v poskytování IT services. Tento rámec se vyznačuje silnou orientací na zákazníka s použitím procesního přístupu k zaručení nejvyšší kvality poskytovaných služeb.

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T Service Management Architecture IT Service Management Service DeliveryService Support Service Level ManagementService Desk * Financial Management Capacity Management Continuity Management Availability Management Incident Management Problem Management Change Management Release Management Configuration Management Service Delivery se zabývá nastavením ujednání o úrovni poskytovných služeb a jejich monitorováním a vyhodnocováním Processes required to support IT Services Processes required to deliver IT Services 10 nejvíce používaných knih bylo aktualizováno v roce 2000 a nyní tvoří základ pro Service Support & Service Delivery. Service Support Se zabývá řešením změn v IT a jejich vlivem na úroveň poskytovaných služeb.

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T Co znamená řídit projekty a portfolia projektů  Řídit portfola – splnit obchodní plán  Sladit priority, projekty a jejich zdroje s obchodními prioritami, finančním hlediskem a potřebami společnosti  Řídit scope – přinášet konkrétní hodnoty  Vyvíjet myšlenky, návrhy projektů, požadavky  Řídit práce na projektech – plánovat a řídit práci efektivně  Plány, náklady, rozpočet, zdroje, reporty nad projekty..  Řídit zdroje – optimalizovat obsazení projektů  Využívat znalostí zaměstnanců k co nejefektivnějšímu obsazení projektů nejvhodnějšími lidmi  Řídit finance – zlepšít finanční zdraví projektů  Řídit finanční toky projektů tak, aby byly co nejzdravější  Řídit nahodilé situace – mít možnost reagovat na změny  Identifikovat, kvantifikovat, přiřadit, řídit a zvladat aktivity, rizika, omezení, příležitosti a změny v rámci předem daného wokflow  Řídit kvalitu – sledovat a naplňovat očekávání  Zajistit, že priority zákazníků budou mít odpovídající váhu v projektech a dle toho budou i zapracovány

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T  Zavést řešení pro řízení, hodnocení a monitorování projektů a celých projektových portfolií, které umožňuje:  Plánovat a řídit projekty a portfolia  Plánovat a řídit veškeré zdroje napříč portfoliem  Evidenci a efektivní využití know-how členů týmů  Time management a Expense management  Risk management Co znamená řídit projekty a portfolia projektů

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T Řízení IT dle ITILu a řízení projektů/portfolií Service Desk Příjem, základní zpracování a sledování problémů, incidentů, apod. Change Management Zakládání, řešení a sledování veškerých změnových požadavků Project&Portfolio Management Plánování, realizace a měření stavu zapracovávání změn Dohled a monitoring Monitorování důležitých aplikací a systémů ITIL Service Desk Příjem, základní zpracování a sledování problémů, incidentů, apod. Change Management Zakládání, řešení a sledování veškerých změnových požadavků Project&Portfolio Management Plánování, realizace a měření stavu zapracovávání změn Dohled a monitoring Monitorování důležitých aplikací a systémů ITIL

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T 3rd Party ISV Tools Změnové řízení dle ITILu – obecná koncepce Registrace požadavku na změnu Specifikace Inicializace Vyhodnocení a naplánování Studie proveditel- nosti Analýza a návrh Tvorba TestyNasazení

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T ITIL vs. řízení projektů/portfolií: IBM odstraňuje bariéry Příjem a třídění požadavků (Service Desk) Monitorování Automatická detekce Uživatel Řízení změn Řízení projektů Správa problémů Incidenty, servisní požadavky Konfigurační databáze CMDB CCMDB RPM

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T Change Management v projektovém řízení Monitorování Automatická detekce Operátor Řízení změn Incidenty, servisní požadavky Registrace požadavku na změnu Vyhodnocení a naplánování Studie proveditelnosti Vytvoření Analýza a návrh TestováníNasazení Inicializace Řízení projektů Správa problémů Řešitelský tým Zadavatel Příjem a třídění požadavků (Service Desk) CMDB Specifikace

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T Způsob práce: tlustý nebo tenký klient?

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T ITIL Change Management a projektové řízení  Přínosy projektového managementu pro změnové řízení dle ITILu:  Nedostatkové zdroje mohou být využity v maximální míře  Významné úspory času a prostředků  Projektové řízení zabezpečuje provedení změn přesně dle požadavků  Přesnější odhady požadovaných zdrojů a času  Lepší definice rozsahu změny  Kvalita implementace změny je zajištěna důslednou počáteční specifikací  Důsledná implementace a integrace projektového řízení významným způsobem zvyšuje hodnotu implementace ITILu v IT prostředí

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T Pro koho je toto spojení důležité Vedení Ředitelé projektů ZávislostiVýsledkyStav PriorityComplianceOutsourcing Postup projektu Problémy/RizikaPožadavky Úkoly Kontrola Scope Procesy Členové týmů

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T Přínosy řešení IBM  Řešení podporuje nejen IT, ale jde výrazně dál (Business, MKT,...)  Co řešení IBM přináší  Orientaci ve všech aktivitách v rámci IT  Aktuální přehled o stavu všech požadavků řešených v rámci IT  Předvídatelnost a schopnost rychle řešit nahodilé situace  Snížení rizika v řízení IT i v realizaci jednotlivých činností  Přínosy mimo IT  Jednotný bod pro práci s uživatelskými požadavky  Možnost sledovat stav vlastních požadavků a komunikovat s řešitelským týmem  Autor požadavku rozhoduje o jeho realizaci na základě skutečných odhadů pracnosti a dalších souvisejících informací

I B M F ó r u m – N o v ý r o z m ě r ř í z e n í I T Proč IBM  Unikátní řešení na trhu  Spojuje změnové řízení se standardním projektovým řízením  Metodické postupy ověřené u zákazníků  Tým specialistů  Zkušenosti z projektů v ČR i v zahraničí  Zaškolení a možnost dlouhodobé pomoci při provozu  Možnost budoucího rozvoje

I B M F ó r u m Nový rozměr řízení IT IBM Rational, IBM Tivoli Zdeněk Borůvka IBM Česká republika