Polite - Evropské ITS nejlepší případy pro oblast veřejné dopravy a klíčové zkušenosti k transferu do podmínek ČR Marek Ščerba, Zuzana Švédová CDVBrno,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
managementu znalostí podle
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
INTELIGENTNÍ DOPRAVNÍ SYSTÉMY VE VEŘEJNÉ DOPRAVĚ Eva Gelová CDV CZECHBUS Praha, This project is co-financed by the ERDF and made possible.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Company LOGO Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Integrovaný operační program 2007 – 2013 Ministerstvo vnitra České republiky.
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Celostátní síť pro venkov
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Úloha informačních technologií ve státní správě Robert Hernady Senior Systems Engineer Microsoft.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
1 European Bus System of the Future Evropský autobusový systém budoucnosti Ing. Jan Barchánek
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
1 / 7 Standardizace kartových center © HAGUESS, a.s – 2007 Standardizace kartových center Standardizace v oblasti kartových center a projekt opencard.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Digitální strategie krajů Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Digitální strategie krajů Datum:
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Zkušenosti s internacionalizací klastrů v projektu Clusters Cord 23. října 2012 Dana Krejsová, RRA ÚK. This project is implemented through the Central.
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK Seminář pro žadatele z JMK , Hodonín.
Standardy a legislativa pro IS v cestovním ruchu.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Strategie regionu, obce
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Závěrečná konference projektu
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Transkript prezentace:

polite - Evropské ITS nejlepší případy pro oblast veřejné dopravy a klíčové zkušenosti k transferu do podmínek ČR Marek Ščerba, Zuzana Švédová CDVBrno, This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme.

Evropská města se vzájemně odlišují, stojí však před podobnými výzvami v oblasti implementace systémů ITS Hledají společná řešení pro implementaci politik v oblasti mobility a možnosti využívání dostupných dat Trendem je využití informačních a komunikačních technologií (ICT) pro zlepšení vytváření urdžitelných plánů mobility Investice do technologií, které byly uskutečněny v systémech EU nevyřešili všechny stanovené cíle v plné míře Důvodů je několik, ale zejména se jedná o problém absence plánů a strategií pro zavádění informačních systémů s důrazem na interoperabilitu.. Zapojení partneři SOUČASNÁ SITUACE This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme. Řešení? umožňovat transfer znalostí o osvědčených řešeních Infomobility z jiných regionů a systematicky podporovat možnost vytváření plánů.

OBECNÉ CÍLE PROGRAMU INTEREG IVC: iniciovat a udržovat spolupráci mezi evropskými regiony s cílem výměny a přenosu zkušeností, které zlepší účinnost politiky regionální rozvoje. program je pro ty, kteří nechtějí „vynalézat kolo“ ale hledají inspiraci pro řešení vlastních problémů u evropských sousedů PROJEKT POLITE A JEHO CÍLE sdílení zkušeností v oblasti zavádění ITS do veřejné dopravy získání konceptuálních poznatků pro možnost přijmutí nutných veřejných opatření pro podporu interoperability systémů identifikace mezer v místních strategiích v zavádění ITS vytvořit podnět pro zpracování plánů infomobility pro konkrétní regiony. JAK FINANCOVAT This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme.

KONCEPCE INFOMOBILITY PARTNEŘI PROJEKTU Kraj Kalábrie (Itálie),Provincie Ferrara (Itálie), Reading Borough Council (Spojené království), ILIM (Polsko) CDV (ČR), LatDEA (Lotyšsko) ČÍM MŮŽE PROJEKT POLITE PŘISPĚT? nabízí možnosti podpory při rozvoji nových politik a koncepcí pro interoperabilní systémy nabízí bližší informace o nejlepších příkladech řešení INFOMOBILITY v regionech EU pro možnost transferu osvědčených postupů CO JE INFO- MOBILITA? jedná se o soubor základních ITS aplikací, které nejefektivněji podporují urdžitelný rozvoj dopravy. Evropská komise ve svém stategickém plánu stanovila ve vztahu k veřejné dopravě následující aplikace ITS This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme.

KONCEPCE INFOMOBILITY bylo identifikováno 32 dobrých příkladů zavedených systémů Infomobility v EU na základě multikriteriální analýzy stanoven nejlepších příklad pro jednotlivé kategorii vhodných pro transfer This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme. OBLASTI INFOMOBILITY multimodální informační systémy odbavovací systémy systémy preference ve veřejné dopravě multimodální integrace systémů ANALÝZA DOBRÝCH PŘÍKLADŮ INFOMOBILITY VYBRANÝCH PROJEKTEM POLITE

ANALÝZA VYBRANÝCH PŘÍKLADŮ This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme. INFORMAČNÍ SYSTÉMY Multimodální plánovač IDOS ODBAVOVACÍ SYSTÉMY SKYCASH SYSTÉMY PREFERENCE VE VEŘEJNÉ DOPRAVĚ Systém preference v regionu Bristol/UK MULTIMODÁLNÍ INTEGRACE SYSTÉMŮ MI - MUOVO/ Itálie

PŘÍKLAD 1 – SYSTÉM ODBAVOVÁNÍ - SKYCASH ZÁKLADNÍ INFORMACE Univerzální aplikace pro možnost mobilních plateb Možnost zakoupení jízdenky pro VD, placení parkovného, peněženka Nadále roste počet uživatelů aplikace Ocenění za nejlepší mobilní aplikaci roku 2013 v Polsku DOSAŽENÉ KVALITATIVNÍ VÝSLEDKY: Možnost zakoupení jízdenky v několika Polských městech Zlepšení celkové image dostupnosti veřejné dopravy v Polsku Příklad: ve Varšavě se momentální pohyb prodaných jízdenek pohybuje okolo 40tis měsíčně TIPY SE ZAVÁDĚNÍ: Velká kampaň pro podporu používání aplikace 2d kód pro možnost ověřování jízdenek Přínos pro samotný systém o rozšíření služby a propojení s možností placení parkovného This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme.

PŘÍKLAD 1 – SYSTÉM ODBAVOVÁNÍ TRANSFER ZKUŠENOSTÍ: Zavedení strategie rozvoje systému do plánu rozvoje udržitelné dopravy v regionu Umožnit integraci platebních aplikací pro platby parkovného, půjčení kol. Velké procento zvýšení uživatelů aplikace. This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme.

PŘÍKLAD 2 – GREATER BRISTOL BUS PRIORITY ZÁKLADNÍ INFORMACE: Začátek provozu první verze: prosinec 1997 Oblast Většího Bristolu včetně příměstských částí Celkem 4 zúčastněné samosprávy 3 autobusoví dopravci pro obslužnost oblasti, Celkové náklady na systém (včetně infrastruktury) £79 mil, £49 mil financováno z MD a £ 22, sdružení dopravců First, £ 14 mil místní samospráva Informační systém s cestovními informacemi v reálném čase & preference autobusů na světelných křižovatkách Sběr, integrace a zpracování statických a dynamických dat (lokalizace vozidel) od dopravců, poskytování dopravních informací v reálném čase cestujícím Aplikace pro mobilní telefony, informační panely a webový portál Propojeno s řízením městské silniční dopravy: poskytování přednosti autobusům na křižovatkách, možnost nastavení režimu: podmíněná a nepodmíněná preference Propojeno na informační panely na zastávkách a ve vozidlech (300 zobrazovacích panelů) zobrazující reálná data na přestupních bodech) Možnost vyslání nouzové zprávy z vozidla do dispečinku This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme. Zdroj: wikipedie

RTIS A SYSTÉM PREFERENCE AUTOBUSŮ NA SSZ Obecná architektura SCOOT GPS technologie, radiokomunikace, UTC (Urban Traffic Centre) Absolutní preference x podmíněná preference Informování cestujících, mimořádné zprávy, odbavovací systém Reálná data o provozu musí být přesná a bezchybná TRANSFER ZKUŠENOSTÍ Dobrá přenositelnost systému díky použitým standardům SCOOT, RTIG Neomezeno konkrétními technologiemi Strategické dokumenty v procesu plánování zavedení systému Jednotná architektura v návaznosti na stávající informační systémy, centralizovaná databáze Zajištění inovace díky standardizovanému systému GREATER BRISTOL BUS PRIORITY This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme.

PŘÍKLAD 3 – INFORMAČNÍ SYSTÉMY - OTEVŘENÁ DATA - LONDÝN ZÁKLADNÍ INFORMACE Začátek provozu první verze systému ‘iBus’ prosinec 2007 aplikace do 8tis vozidel poskytování dat z vozidel prostřednictvím GPS, audio a video Informace v reálném čase na zastávkách, na webu a v mobilních aplikacích 2011 Informace zahrnují předpokládaná příjezd každého autobusu na 19 tis zastávkách Transport for London (TfL) jako poskytovatel zdarma přístupných dat: červen 2012 Transport Direct zodpovědný za sběr celostátních dat v reálném čase Finanční náhrada provozovatelům dopravy za sdílení informací v reálném čase Existence koordinační skupiny RTIG pro tvorbu praktických norem a struktur dat Vytvoření organizačního rámce pro sdílení otevřených dat Po otevření dat 41 uživatelů streamuje data přímo ze serverů TfL ( zdroj 10/2013) 35 mobilních aplikací vyvinutých a provozovaných třetí stranou a využívající otevřená streamovaná data CUBIC – společnost, která je zodpovědná za správu otevřených dat, zajištující kvalitu otevřených dat, administrativní a smluvní správu poskytování dat a sledování dodržování pravidel a podmínek stanovených zadavatelem TfL. This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme.

PŘÍKLAD 3 – INFORMAČNÍ SYSTÉMY - OTEVŘENÁ DATA - LONDÝN TRANSFER ZKUŠENOSTÍ Založení Transport Direct stál 100 mil. liber což je oproti českému systému IDOS neporovnatelné. Cena zavedení Open Dat marginální oproti vybavení vozidel a infrastruktury pro možný přenos dat v reálném čase. Vytvořen model pro financování otevřených dat z pozice ministerstva dopravy UK Po otevření dat se návštěvnost stránek TfL zmenšila o 50% Není možné zajistit vývoj aplikací, které budou poskytovat garantovaná data a nebudou zajišťovat dostupnost všem skupinám cestujících IDOS Vybrán projektem POLITE jako nejlepší příklad pro zavedení do jiných zemí a zároveň vybrán celým programem Intereg IVc jako jeden z 10 nejlepších příkladů dobré praxe pro transfer znalostí. This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme.

DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST Více najdete na: This project is co-financed by the ERDF and made possible by the INTERREG IVC programme.