CIMA A Prodejní politika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

Jak dobře vybrat dodavatele pro dlouhodobou spolupráci.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
1 Osobní prodej OSPRO/ S2 Činnosti v rámci osobního prodeje Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Nabídka personálních služeb
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Informační systémy podnikové systémy CRM
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Komunikace a stimulování prodeje
Didaktické prostředky
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Podniková ekonomika Personální činnost.
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Koncepce marketingového řízení
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
úvod pojetí a obsah marketingu
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Pohled dodavatelů na výběrová řízení POHLED „z druhé strany“ Ing. Dušan Číčel ředitel FBE Praha a FBE Bratislava.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Teorie propagace 5 základních forem propagace
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
CRM a jeho možné využití
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Personální plán pro podnikatelský plán
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Personální strategie mezinárodní firmy
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
Katedra řízení podniku
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Informační systémy podnikové systémy CRM
Cenové strategie.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

CIMA A Prodejní politika Lekce 21

Základní principy Osobní prodej je velmi efektivní marketingový nástroj možnost aktuální argumentace možnost změny komunikačních strategií v jediném okamžiku možnost okamžité zpětné vazby možnost vyhodnocení zpětné vazby apod. Základní důraz osobního prodeje kladen na: osobnost a schopnosti prodejce interaktivitě komunikace mezi prodejcem a kupujícím

Základní principy Osobní prodej Reklama individuálně zaměřený zaměřená na skupinu osobní, přímý kontakt neosobní, nepřímý kontakt hluboký účinek široký záběr oboustranný tok informací jednostranný tok informací přímá zpětná vazba zpětná vazba musí být organizována velká přizpůsobivost méně přizpůsobivá drahý, náročný na čas na jeden kontakt levnější na jeden kontakt zaměřená na účinek tlaku účinek tahu

Funkce osobního prodeje Vyhledávání zákazníků (prospecting) Kdo je potenciální zákazník? Kdo je odpovědný za nákup? S kým sjednat schůzku? Komunikace zjištění požadavků a potřeb klienta. informace o nabídce a možnostech spolupráce. Prodej předvedení produktu odpovědi na dotazy a námitky uzavření smlouvy Poskytování služeb komunikace spolupráce po koupi produktu cenný feedback o využití produktu a spokojenosti zákazníka

Poskytování poprodejních služeb

Využití osobního prodeje Kritéria volby osobního prodeje Finanční prostředky Mám na drahou reklamní kampaň? Povaha trhu záleží na velikosti trhu, jeho koncentraci a typu zákazníka na malých trzích se uplatňuje osobní prodej lépe na velkých trzích s omezeným počtem zákazníků se osobní prodej uplatňuje dobře Povaha produktu Průmyslové zboží – větší potenciál pro osobní prodej než u spotřebního zboží Fáze v cyklu tržní životnosti produktu Nový výrobek, neznámý princip, neznámé možnosti – větší potenciál pro osobní prodej

Využití osobního prodeje Kdy volit osobní prodej Nedostatek finančních prostředků Koncentrovanost trhu Dobrý a důvěryhodný obchodní zástupce Nákladnost produktu Nutnost prezentace produktu Malá prodejnost produktu

Možnosti osobního prodeje Typy obchodních zástupců Podomní prodavači Prodej z vozu Regáloví prodavači (rack-jobbers) Propagátoři prodeje (merchandisers) Obchodní zástupce značky Zástupci velkoprodeje Propagandisté Manažer pro významné zákazníky

Řízení prodejní politiky

Prodejní politika Prodejní cíle jsou v přímém vztahu s komunikačními cíli jsou vyjádřeny např. v zisku, obratu, poměru obrat/náklady, návratnosti investic Prodejní strategie průnik trhu (penetrace) počet návštěv délka návštěvy

Prodejní politika Úkoly interní služby (back-up office) Poskytovat podporu obchodním zástupcům v terénu Náhrada schůzky v případě úspěchu jiné komunikace Příprava návštěvy obchodního zástupce Dokončení obchodního případu Zpracovat prodejní transakci Příprava cenových nabídek Rozeslání vzorků Písemné a telefonické kontakty Příprava a vyřizování objednávek Příprava a vyřizování faktur Zajištění databáze Osobní (firemní) údaje Finanční situace Frekvence objednávek apod.

Prodejní politika Struktura prodejní organizace musí odrážet povahu a skladbu produktů, které firma nabízí, kategorie zákazníků a prodejní kanály, které užívá nebo bude užívat rozdělení podle regionů (oblastí) rozdělení podle produktů rozdělení podle kategorií zákazníků kombinovaná (hybridní) organizační struktura

Prodejní politika Rozdělení podle regionů (oblastí)

Prodejní politika Rozdělení podle produktů

Prodejní politika Rozdělení podle kategorií zákazníků

Prodejní politika Hybridní organizační struktura

Prodejní politika Velikost prodejní organizace vzorec pro výpočet optimálního počtu obchodních zástupců: počet zákazníků x počet návštěv ------------------------------------------------------------------------------ průměrný počet návštěv za den x počet prac. dnů za rok Odměňování obchodních zástupců pevná část pohyblivá složka (odměny za prodej, prémie, podíl na zisku) náhrada nákladů další platby (důchodové pojištění, dovolená)

Řízení prodejní organizace Základní procesy Vyhledání a výběr obchodních zástupců (OZ) Vzdělávání a výcvik OZ Vedení OZ Motivace OZ Vzdělání a výcvik OZ Znalosti Obchodní schopnosti Osobnostní vlastnosti Dovednosti a zkušenosti

Řízení prodejní organizace Vzdělávací a výcvikové cíle Znalost vlastní firmy a ztotožnění se s ní Znalost výrobků a služeb firmy Znalost zákazníků a konkurence Znalost účinné propagace a nabídky zboží Znalost práce v terénu a míry své odpovědnosti

Řízení prodejní organizace Struktura prodejní aktivity znalost produktu z pohledu zákazníka (benefit, užitek, přínos) získání informací o klientovi, příprava první kontakt, tzv. „spouštěč“ (trigger) definice zákazníkovy potřeby – interview nabídka a prezentace produktu vyžádání objednávky poprodejní služby

(Key) Account management udržování dobrých vztahů s významnými (všemi) zákazníky patří k novějším trendům v oblasti prodeje vznik praxe account managementu má své příčiny vývoj v obchodě (vývoj potřeb a požadavků klientů) snaha o zefektivnění obchodních procesů (i komunikačních) zohlednění plánu zákazníka v plánech dodavatele Key Account management Projevuje se ve všech aspektech vztahu „společnost – klient“ Důraz na péči o zákazníka Snaha poskytnout zákazníkovi hodnoty v průběhu celého životního cyklu Cílem není tvorba zisku za každou cenu Důležitým kritériem je porovnání užitku a úsilí

(Key) Account management Zákazníci, kteří přinášejí společnosti: Významný obrat Významné reference Prestiž Rozhodující kritéria pro přidělení KAM: obrat, který klient přináší význam klienta v daném segmentu prestiž / reference možnost dlouhodobé spolupráce tušení marketingových příležitostí

(Key) Account management Role KAM Interní vedení projektového týmu schopnost hájit zájmy klienta vůči projektovému týmu Externí spolupráce s klientem při tvorbě briefu projektového zadání koordinace cílů klienta vzhledem k možnostem agentury prezentace směrem ke klientovi směřování klienta v průběhu realizace

Account management Plán vztahu k významným zákazníkům Sestavení profilu zákazníka Analýza trhu zákazníka a jeho tržní pozice Formulace cílů zákazníka Sestavení operativního plánu vztahu k zákazníkovi Monitorování zákazníka