Sdružení automobilového průmyslu je členem: - Mezinárodní organizace výrobců automobilů OICA - Evropské asociace výrobců automobilů ACEA - Mezinárodní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Ing. Antonín Šípek. ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu „ Šrotovné“ = časově omezené opatření, motivující občany k vyřazování starých.
Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
Kalkulace plných a variabilních nákladů
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Stav k 30. červnu Výměna řidičských průkazů Řidičské průkazy vydané od 1. července 1964 do 31. prosince 1993 jsou jejich držitelé povinni vyměnit.
Trendy finančních produktů ČLFA
Proč recyklovat vozidla s ukončenou životností - autovraky? Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
Solární systémy pro aktivní topení
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Auto ESA – pozice na trhu
Český statistický úřad, pracoviště České Budějovice
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
64. zasedání Rady ředitelů Sdružení automobilového průmyslu „Automobilový průmysl v ČR Základní údaje a fakta Aktualizace za rok 2006“ Aktualizace za rok.
První zkušenosti ze vstupu ČR do EÚ Dopady na energetiku a průmysl Pohled ERÚ konference AEM 14. a 15. září 2005 Praha Josef Fiřt - ERÚ.
Nástroj změny v místním prostředí
Členské příspěvky 2005 – 2010 Analýza struktury členské základny, výše členských poplatků a dopad na rozpočet ČSA.
(podpora ekologicko energeticky efektivních vozidel a zlepšení bezpečnosti vozového parku silničního provozu v České republice) Strategie obnovy vozového.
Integrovaný dopravní systém
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
Státní energetická koncepce – její sočasnost a budoucnost Ing. Drahomír Šelong oddělení energetické politiky Ministerstvo průmyslu a obchodu Listopad 2007.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Makroekonomie I ( Cvičení 7 – Nezaměstnanost)
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Charakteristika trhu práce v Jihomoravském kraji.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
(podpora ekologicko energeticky efektivních vozidel a zlepšení bezpečnosti vozového parku silničního provozu v České republice) Obnova vozového parku v.
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
Ministerstvo průmyslu a obchodu pro podporu technického vzdělávání – poslanecký návrh míří do dolní komory Parlamentu ČR MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU.
Chov zvířat a ekonomika Transformační změny Současný stav.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Obnova vozového parku v České republice
Výměna řidičských průkazů Tisková konference Ministerstvo dopravy České republiky Ing. Ivo Vykydal, náměstek ministra dopravy.
Kontakt, dotazy Dovozy ojetých osobních automobilů do ČR v roce 2014 Dovozy ojetých osobních automobilů do ČR v roce počty osobních automobilů ve.
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP Brno, 3. června 2010 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Automobilový průmysl v České republice Souhrnné výsledky za rok 2011 Automobilový průmysl.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
K současným trendům v rozvoji venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
Ruská federace x WTO a OECD
Brno, 2. června Sdružení automobilového průmyslu Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ Strategická.
Vývoj prvních registrací (prodejů) na evropském trhu osobních automobilů Trh osobních automobilů v Evropě naznačuje zlepšení Oproti rekordnímu roku 2007.
Modernizace přístrojového vybavení pro posílení prevence nozokomiálních nákaz na oddělení CS FN Brno Brno :00 Projekt „Modernizace přístrojového.
Výroba elektřiny z obnovitelných zdrojů v ČR v roce 2004 Ladislav Pazdera Ministerstvo průmyslu a obchodu Seminář AEM MSV Brno,
Společné zasedání Rad ředitelů ZAP SR a Sdružení AP „Postavení automobilového průmyslu v ČR a aktuální problematika jeho firem“ Ing. Pavel Juříček, Ph.D.
Současný stav a problematika plnění Státní energetické koncepce
AutoSAP v období AutoSAP v období Co se nám podařilo 2.Kde je nutné pokračovat, zintenzivnit aktivity 3.Priority AutoSAP předpokládané.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu TP „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ (stručná informace) Ing. Vladimír Volák, člen Představenstva.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Aktuální údaje o stavební výrobě a bytové výstavbě Tisková konference Stavebnictví.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Analýza a vyhodnocení zdravotního stavu obyvatel města TÁBOR MUDr. Stanislav Wasserbauer MUDr. Miloslav Kodl Hana Pokorná Zdravá Vysočina, o.s. ve spolupráci.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Jak se vyvíjely kraje v minulých letech ? Základní tendence demografického, sociálního.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Analýza sociálně vyloučených lokalit v ČR Tisková konference.
Sčítání lidu, domů a bytů 2011
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Sčítání lidu, domů a bytů 2011
POPULAČNÍ VÝVOJ V ČESKÉ REPUBLICE V ROCE & AKTUÁLNÍ ÚDAJE ZA ROK 2005
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
Migrační tendence v Moravskoslezském kraji
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Transkript prezentace:

Sdružení automobilového průmyslu je členem: - Mezinárodní organizace výrobců automobilů OICA - Evropské asociace výrobců automobilů ACEA - Mezinárodní organizace výrobců motocyklů IMMA -Mezinárodní organizace pro elektronickou výměnu dat v automobilovém průmyslu ODETTE dat v automobilovém průmyslu ODETTE - Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) - Hospodářské komory ČR (HK ČR) Automobilový trh ČR po vstupu do EU - Systém nakládání s autovraky (3. ročník odborné konference, Praha, 30. listopadu 2005) „Složení a vývoj vozového parku osobních automobilů v ČR“ (Ing. Antonín Šípek, ředitel Sdružení AP)

Kolik jich bylo a kolik jich bude Před 40 lety byla v ČR registrována oproti současnosti pouhá desetina počtu osobních automobilů. Silniční síť se však téměř nezměnila, přibylo pouze cca 600 km dálnic. Na počátku 50. let bylo registrováno méně osobních automobilů, než kolik se jich nyní registruje za 1 rok.

Kolik jich bylo a kolik jich bude Nárůst motorizace v ČR byl nastartován v polovině 60. let (zahájením výroby Škoda 1000 MB v novém závodě v Mladé Boleslavi).

Kolik jich bylo a kolik jich bude Růst pokračoval i v letech 1980 až 1992, byť poněkud mírnějším tempem. Zajímavá je stagnace počtu registrací v letech 1998 – 2000, což bylo dáno přechodem na povinně smluvní pojištění (došlo k vyššímu vyřazování starých vozidel z provozu). Lze předpokládat, že ke konci roku 2005 bude v ČR registrováno kolem 4 milionů osobních automobilů!

Jak jsou mladá nebo spíše stará Průměrný věk osobních automobilů se téměř nemění a pohybuje se nad hranicí 13,5 roku. Zmíněné vyšší vyřazování starých vozidel z provozu v letech 1998 – 2000 (vlivem přechodu na povinně smluvní pojištění) se kladně projevilo na snížení průměrného věku parku osobních automobilů.

Jak jsou mladá nebo spíše stará

Podíl vozidel starších než 10 let stále překračuje hranici 50 % (a více než 35 % je starších 15 let) (a více než 35 % je starších 15 let) Novější údaje nemáme bohužel k dispozici.

Jak se mění vozový park

V konci roku 1992 bylo v ČR registrováno: ks osobních automobilů ks osobních automobilů K bylo v ČR registrováno: ks osobních automobilů ks osobních automobilů Z výše uvedeného vyplývá, že v letech 1993 až 2005 bylo „obmě- něno“ přes ¾ stávajícího vozového parku osobních automobilů.

Jak se mění vozový park Zjednodušená struktura parku osobních automobilů v ČR k je pak následující: Průměrný věk ………13,57 roku

Jak se mění vozový park Pokud by dovozy ojetin v období let 1993 až 2005 byly jen o třetinu nižší (a prodej nových o tuto třetinu vyšší) : Průměrný věk ………12,66 roku

Jak se mění vozový park A kdyby dovozy ojetin v období let 1993 až 2005 byly poloviční (a prodej nových o tuto polovinu vyšší) : Průměrný věk ………12,20 roku Tento průměrný věk se blíží průměrnému věku parku osobních automobilů v Praze a okresech Praha-západ, Mladá Boleslav a Brno-město, kde je průměrné stáří vozidel nejnižší.

Jaký je věk aut v okresech

Kolik obyvatel připadá na 1 auto

Na jaké palivo se jezdí Počet registrovaných osobních automobilů = stav k

Jaká ojetá se nejvíce dovážejí

Jak to je a mělo by být … Nová vozidla V motoristicky vyspělých evropských zemích se novými osobními automobily ročně obměňuje % z celk. počtu registrovaných vozidel. V ČR by to znamenalo ročně zaregistrovat zhruba nových osobních automobilů ročně. Současná skutečnost je zhruba poloviční a tendence za uplynulé roky není příznivá. … podíl meziročně klesá

Jak to je a mělo by být … Ojetá vozidla … podíl meziročně roste

Jak to je a mělo by být … Nová a ojetá celkem … ani v součtu nových a ojetých nedosahuje podíl obnovy „evropských“ 8 %

Jak to je a mělo by být … (deformace českého trhu = odpočet DPH u kat. N1) Nová a ojetá celkem (včetně kat. N1) … ani v součtu nových a ojetých OA a LUV nedosahuje podíl obnovy „evropských“ 8 %

Pokud by vývoj pokračoval ve stávajícím trendu, to je: - meziroční růst registrací nových o cca 3 %; - registrace ojetých z dovozu by se snížila na úroveň max ks / rok; - vyřazení z provozu cca starých osobních automobilů / rok byl by vývoj do roku 2010 následující: Jak to je a mělo by být … Nová a ojetá celkem (opět jen osobní) K by v ČR bylo registrováno osobních automobilů a jejich průměrný věk by činil 13,84 roku (tedy více než nyní).

Bude-li nastartována rychlejší obměna parku, to je: - registrace nových by postupně rostly až na hodnotu ks osobních automobilů v roce registrace ojetých z dovozu by se do roku 2010 postup- ně snižovaly až na úroveň cca ks / rok - vyřazování starých vozidel z provozu by se do roku téměř zdvojnásobilo (na ks rok) byl by vývoj do roku 2010 následující: Jak by to mělo být … Nová a ojetá celkem K by v ČR bylo registrováno osobních automobilů a jejich průměrný věk by činil 12,07 roku (o 1,5 roku nižší než nyní).

A ještě jeden aspekt Jaký bude CELKOVÝ PROBĚH km osobních automobilů a CELKOVÁ HMOTNOST EMISÍ daná jejich provozem při současném vývoji. ********************************* Při ročním úbytku osobních aut bez katalyzátoru a ročním přírůstku osobních aut s funkčním katalyzátorem (což je zhruba stávající stav), by do roku 2010 nastal tento vývoj:

A ještě jeden aspekt Jaký bude CELKOVÝ PROBĚH km osobních automobilů a CELKOVÁ HMOTNOST EMISÍ daná jejich provozem při rychlejší obnově. ********************************* Při ročním úbytku osobních aut bez katalyzátoru a ročním přírůstku osobních aut s funkčním katalyzátorem (což je naznačený žádoucí stav), by do roku 2010 nastal tento vývoj:

A ještě jeden aspekt

Závěry z výše uvedeného obnova vozového parku osobních automobilů v ČR je nedostatečná; nevyhovující stav obnovy má řadu příčin, jednou z nich je i nezájem státu na řešení daného stavu; dovoz ojetých osobních automo- bilů do ČR přispívá pouze ke kon- zervaci stávajícího stavu.

Co by mohl stát udělat? podpořit prodej nových automobilů; ALE JAK ? Například: Jiným rozdělením daní a poplatků (DPH, silniční daň a další) placených uživateli osobních aut, založeným na principu šetrnosti nových automobilů k životnímu prostředí (při zachování stávajících celkových příjmů rozpočtu).

Co by mohl stát udělat? zvýšit tlak na trvalé vyřazování sta- rých osobních aut z provozu JAK ? Důslednou kontrolou výkonu stanic technické kontroly (STK) a stanic měření emisí (SME), zlepšením čin- nosti Dopravních úřadů v pověřených obcích a umožněním kontrol technic- kého stavu vozidel přímo v provozu.

Co by mohl stát udělat? nepodléhat Evropské komisi ve věci vyšší liberalizace dovozů ojetin; A PROČ ? V některých zemích EU (Německo) se připravuje 2. etapa obměny vozového parku (s podporou státu). Jedná se o ná- hradu vozidel plnících pouze EURO I. KAM BUDOU TYTO VOZY SMĚŘOVAT? Lobby velkých zemí EU je v tomto jasné.

Přehledy o registracích vozidel v ČR, údaje o čes- kém automobilovém průmyslu a další informace jsou pravidelně zveřejňovány na internetových stránkách Sdružení automobilového průmyslu

Děkuji Vám za pozornost. Kontakty: Sdružení automobilového průmyslu Opletalova PRAHA 1