DNY 2008 Webová výpověď o geografické distribuci evropského lázeňského trhu Arnošt Wahla – Jan Tesarčík Vyšší odborná škola v Havířově.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Karlovarská vrchovina okres Karlovy Vary
Jak budovat turistický potenciál města?. Známé destinace PÍSEK KARLOVY VARY ČESKÝ KRUMLOV BRANDÝS NAD LABEM Turisté nezůstávají přes noc. Průměrná délka.
Evropské vlajky 5. ročník
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Léčebné lázeňství v evropském kontextu
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Česká centrála cestovního ruchu
Sdružení cestovního ruchu Aktivity a činnost SM-SCR
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_18.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, cestovní,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nekvalifikovaní průvodci poškozují kvalitu českého cestovního ruchu – MMR ČR.
CULTIVATE: Evropská informační síť pro oblast kulturního dědictví Vít Richter Národní knihovna ČR Olomouc, listopad 2001.
Hydrologické poměry – podzemní vody

OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA.
Evropský den jazyků pohlednic pro Evropu.
Prodej a marketing chorvatských rezidenčních/rekreačních projektů 23. listopadu 2006.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H3A, 3.ročník
Lokalizační faktory (druhá část)
EVROPSKá UNIE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97.
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá.
Návrh databází POI pro oblast cestovního ruchu Návrh kategorizace databází POI pro oblast cestovního ruchu Vedoucí projektu: Vypracování: Mgr. Ivana Češková.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
K diskusi Rebranding Rebranding.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
Přírodní předpoklady cestovního ruchu
CESTOVNÍ RUCH Předpoklady cestovního ruchu Rozmístění cestovního ruchu
Hydrologické poměry - podzemní vody
VY_32_INOVACE_CER_13 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Lokalizace lázeňských středisek - řešení Jméno.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_10.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_14.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
HIT sezony Významný počin v cestovním ruchu Vyhlášení výsledků Vyhlašuje Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, záštita generálního ředitele Czechtourism.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008.
Evropa - obyvatelstvo, EU Tercie Řešení úkol.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-11 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Karta Toulavka 2017.
Zjišťování návštěvnosti
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Problémy trhu práce v České republice a Evropské Unii
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Najdi na mapě : Česko Rakousko Maďarsko Polsko Řecko Německo Švédsko
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
“Vývoj mezinárodního cestovního ruchu a jeho dopad na lázeňství“ MARTIN PLACHÝ President of the European Spas Association 2. října 2015.
Transkript prezentace:

DNY 2008 Webová výpověď o geografické distribuci evropského lázeňského trhu Arnošt Wahla – Jan Tesarčík Vyšší odborná škola v Havířově

 Evropský lázeňský trh  disponuje lázeňským potenciálem  - přírodními předpoklady  - doprovázané přírodními atraktivitami  - kvalifikovaným lékařským a zdravotním personálem  - lázeňskou infrastrukturou  - kvalifikovanými balneoterapeutickými a doprovodnými službami

 disponuje 36 státy s lázeňskými středisky  disponuje asi lázeňskými středisky a jejich potenciálem a kapacitami a kapacitami

 I. kategorie 50 + středisek: Německo (313:18 mil), Španělsko (128:1.1), Německo (313:18 mil), Španělsko (128:1.1), Francie, (96:0.5), Francie, (96:0.5),  II. kategorie 25 + středisek Rakousko (81:…), Srbsko (40:0.7), Česko (34:0.3) Rakousko (81:…), Srbsko (40:0.7), Česko (34:0.3) Portugalsko (34:0.09), Maďarsko (32:0.4), Portugalsko (34:0.09), Maďarsko (32:0.4), Bulharsko (25:…) Slovensko (21:0.13), Bulharsko (25:…) Slovensko (21:0.13),  III.kategorie 15 + středisek Řecko (50:0.1), Finsko (21:…), Itálie (17:..), Řecko (50:0.1), Finsko (21:…), Itálie (17:..), Rumunsko (16:o), Velká Británie (12:… ) Rumunsko (16:o), Velká Británie (12:… ) V závorkách počet středisek a návštěvníků.

 Lázeňský trh v ČR a sousedních státech Počet Lázní % hostůpřenocování ČR SK A D PL

 Lázeňská střediska jsou lokalizována ve  městech a obcích  - v hlavních městech – Budapešť, Reykjavík  - ve městech s vyšší administrativní funkcí – Karlovy Vary, Teplice  - v ostatních městech - Luhačovice  - ve venkovských obcích – Ostrožská Nová Ves  Lázeňská střediska nabízejí: procedury, péči, služby  Lázeňská střediska mají podobu termálních, klimatických, mořských/přímořských a horských lázní

 Každé lázeňské středisko je reprezentováno parametry  - geografickými – poloha, rozloha, nadmořská výška, klima, vegetace  - geomorfologickými - tvářností reliéfu  - hydrologicky – povodím, povrchovými a podzemními vodami  - sídelně – sídelní struktura  - komunikačně – komunikační dostupnost  - gravitačně – gravitační dosah (spádovost)

 Každé lázeňské středisko je destinací CR  Má  - svoji strategii  - svůj marketing (marketingovou strategii)  - svoji image  - svoji „značku“  - svoji propagaci a prezentaci

 Každé lázeňské středisko působí v konkurenčním prostředí. působí v konkurenčním prostředí.  Každé prosperující lázeňské středisko je ekonomickým přínosem pro obec/město a stát. je ekonomickým přínosem pro obec/město a stát.

 Některá lázeňská střediska již ve svém názvu vypovídají o své lázeňské funkci:  ČR – lázně – Františkovy Lázně, Mariánské Lázně,  SK – teplice - Trenčianské Teplice, Turčianské Teplice  SLO – ťoplice - Moravske Ťoplice  PL – zdroj – Kudowa Zdroj, Krynica Zdroj  BL – banya – Banja  SR – banja –  D, A - Bad - Bad, Baden, Wiesbaden, Baden- Baden, Bad Gastein  F – bains – Evian- les Bains, Bride-les Bains  UK – spa, bath  I – terme – Abano Terme  H – fürdö – Török Fürdö, Szeleste Fürdö  R – baile –Baile Herculanum  P – caldas – Caldas do Rainho

 Lázeňská střediska podle nadmořské výšky  - na pobřeží (mořská, přímořská) -Kolobrazeg (PL),Schveningen (NL), Sylt (D), Sanremo (I)  v nížině - Hajdúszoboszló (H), Třeboň  v pahorkatině – Dudince (SK),  ve vrchovině – Mariánské Lázně, Lipová Lázně  v hornatině – Karlovca Studánka, Lázně Jeseník  ve velehorách – Bad Gastein (A), Leukerbad (CH)

Evropské lázeňské webové zdroje informací 1. EUROPEAN SPAS ASSOCIATION (  Reprezentativní evropská lázeňská asociace. ČR je jejím členem.

2. VISIT EUROPEAN SPAS (  Jak je z úvodní obrazovky patrné sděluje o sobě, že je oficiálním portálem Evropské lázeňské asociace. Uvádí do následujícího zdroje:

3. EUROPEAN SPAS & HEALTH RESORTS  Portál na vstupní obrazovce přináší mapku Evropy u níž jsou umístěny dvě roletky umožňující výběr státu výběr indikace a tím i konkrétních lázní. Mapky zobrazí rozmístění lázní v dané zemi. Neuvádějí však u konkrétní mapové značky jejich název. Lázeňství ČR je relativně dobře zastoupeno, je uvedeno 10 lázeňských míst, mezi nimi i Lázně Jeseník

4. DISCOVER SPAS (  Rovněž rozsáhlý informační zdroj. Mimo jiné uvádí, že na území USA je 9000 lázní, rozlišuje kategorii globálních lázní, nejlepší lázně, romantické lázně a lázně ekologicky příznivé. V Evropě registruje 23 států a regionů.

 5. EUROPE – SPA (

 Úvodní obrazovka uvádí, že je lázeňským průvodcem. Reprezentuje, s výhradami, lázeňská střediska v evropských zemích.  Výběr konkrétních lázeňských středisek se provádí kliknutím na stát na mapce Evropy. Mapky lokalizují určitý počet lázeňských míst v daném státe. ČR je dobře zpracována.  Lázně Jeseník jsou přístupny.

 Příklady dalších webových zdrojů:  Top 15 Destinations Spas, Spa Guide, the European Spa  Best Spas By Speciality (Best Spas For Hiking, Best Spas With Lakes, Best Spas For HikingBest Spas With LakesBest Spas For HikingBest Spas With Lakes  Best Romantic Spas, Best Destination Spas, Best Cheap Destination Spas) Best Romantic SpasBest Destination SpasBest Cheap Destination Spas Best Romantic SpasBest Destination SpasBest Cheap Destination Spas

Národní/české lázeňské webové zdroje  Národní/české lázeňské webové zdroje  1. CZECH TOURISM (Česká centrála cestovního ruchu)  (  Na vstupní obrazovce lázeňství zaujímá třetí pozici. Otevření této kategorie informací poskytne zájemcům spektrum informací o lázních v ČR (lázeňská zařízení v ČR, lázeňské hotely, lázeňské statistiky). o lázních v ČR (lázeňská zařízení v ČR, lázeňské hotely, lázeňské statistiky).

2. VISIT CZECHIA (

 Zdroj určený pro potenciální návštěvníky ČR, který nabízí informace o ČR, mapy ČR, informace o regionech, památkách, o lázeňské dovolené a doprovází nabídku pobytu v ČR fotogalerií. Lázeňská dovolená vyjmenovává 10 důvodů pro strávení dovolené v českých lázních (přírodní léčivé zdroje, tradice, procedury, vysoká úroveň medicínské péče, atd.).

 3. CZ COT (

 Turistický portál ČR. Na vstupní liště má na druhé pozici Lázně. K dispozici je stručná charakteristika, 2 fotografie, mapka s lokalizací a názvy lázeňských středisek. Zájemce má možnost vyhledat lázeňská zařízení podle indikací a zvolit si konkrétní lázeňské/wellnes zařízení.

4. Sdružení lázeňských míst ČR (

  Sdružení zahrnuje kvalifikované informace o 24 lázeňských střediscích, které do sdružení vstoupily. Pro zájemce o informace o těchto lázních je k dispozici mapka s lokalizací lázní (mapka není klikací), výběr lázní s následnými informacemi o lázeňském místě a o lázních. Částečným informačním omezením je však registrovaný vstup.

5. Relaxos (

 Podle záhlaví, kde je uvedeno „ostrov vášho relaxu˝ lze usuzovat, že jde o slovenský portál, struktura informací na vstupní obrazovce je však v českém jazyce. Jde o kategorii destinace (ČR, Maďarsko, Polsko, Slovensko), kategorii lázeňské/léčebné pobyty a kategorii relaxační pobyty. Portál obsahuje i strukturovaný systém vyhledávání lázeňských pobytů (podle regionů, lokalit, typů a podtypů a doby/délky pobytu. Lázně Jeseník jsou zastoupeny

6. Webové zdroje jednotlivých lázní Absence webových lázeňských zdrojů o konkrétních lázních je prakticky nemyslitelná a lázně si to plně uvědomují. Zájemcům o konkrétní lázeňské středisko se prostřednictvím internetu dostávají velmi kvalifikované a strukturované informace. Webové prezentace mají různou kvalitativní úroveň, nicméně obsahují rozhodující informace prostorové (lokalizační, kartografické), informace o indikacích, o cenách za pobyty/procedury. Zdroje informací jsou přístupné v několika jazykových mutacích. o konkrétních lázních je prakticky nemyslitelná a lázně si to plně uvědomují. Zájemcům o konkrétní lázeňské středisko se prostřednictvím internetu dostávají velmi kvalifikované a strukturované informace. Webové prezentace mají různou kvalitativní úroveň, nicméně obsahují rozhodující informace prostorové (lokalizační, kartografické), informace o indikacích, o cenách za pobyty/procedury. Zdroje informací jsou přístupné v několika jazykových mutacích.

7. Informace o lázních na oficiálních webových stránkách lázeňských měst a na webových stránkách jejich informačních středisek  Tyto zdroje je třeba pokládat za doplňující a za zdroje informací pro národní klientelu.