Výroční konference ROP JZ Informace o ITI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Integrovaný plán rozvoje města (IPRM) Integrovaný plán rozvoje města („IPRM“) Sekce regionální politiky a cestovního ruchu Integrovaný plán rozvoje města.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
Budoucnost strukturálních fondů Plzeň |Arnost Marks
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
I T I Plzeňské metropolitní oblasti
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Kancelář strategie města
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Krajské akční plány Základní východiska
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
PRAHA INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ KARLOVY VARY.
Regionální akční plán Jihočeského kraje Ing. Jaromír Slíva, MBA.
Nové programové období, rozvojové strategie území Regionální rozvoj ve vazbě na podporu EU David Koppitz ředitel Odboru regionální politiky Ministerstvo.
PRAHA INTEGROVANÉ NÁSTROJE. INTEGROVANÉ NÁSTROJE V OBDOBÍ 2007 – 2013 Integrované nástroje
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Obsah prezentace 1.Co to ITI přesně je? Stručné přiblížení. 2.Jak jsme připravovali strategický plán? 3.Jakou má Ostravsko strategii? 4.Jaké investice.
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI Jan HOLEČEK Kancelář strategie města Magistrát města Brna Regionální.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
____________________________ Praha, únor 2013 Územní dimenze RNDr. Josef Postránecký.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Aktuální stav přípravy programového období František Kubeš odbor regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj ČR RSK Pardubického.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Školení pro zaměstnance SSČ, v.v.i. Podpora ekonomických systémů na pracovištích AV ČR v oblasti projektového řízení Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI – aktuality, harmonogramy Regionální stálá konference Jihomoravského.
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Strategie ITI plzeňské metropolitní oblasti
Regionální akční plán Olomouckého kraje
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Transkript prezentace:

Výroční konference ROP JZ Informace o ITI Erich Beneš České Budějovice – Clarion Congress Hotel, sál Rožmberk, Pražská třída 14 16. 10. 2014

Co je ITI Integrovaná územní investice (dále jen "ITI") představuje realizaci integrované strategie rozvoje metropolitní oblasti, která zahrnuje klíčové investice řešící problémy daného území z více než jedné prioritní osy jednoho nebo více programů financovaných z Evropských strukturálních a investičních fondů. Počet těchto ITI je v ČR vymezen počtem metropolitních oblastí definovaných ve Strategii regionálního rozvoje ČR 2014-2020: pražská-středočeská brněnská ostravská plzeňská hradecko-pardubická ústecko-chomutovská aglomerace olomoucká

Co není ITI Komplexní rozvojový program pro město Plzeň ani pro PK Seznam všech dotovaných projektů v programovém období 2014 – 2020 pro Plzeň a související metropolitní oblast Konkurenční nástroj pro čerpání v regionu Nástroj jen města Plzně

Vymezení Plzeňské aglomerace Pro účely realizace ITI byla vymezena plzeňská metropolitní oblast prostřednictvím multikriteriální analýzy indikátorů s vysokou prostorovou validitou. Vymezení je v souladu se Strategií regionálního rozvoje ČR 2014 - 2020. Ukazatel Období Plzeňský kraj Plzeňská metropolitní oblast Podíl metropolitní oblasti na kraj v % Rozloha km2 1. 1. 2014 7 561 1 383 18,3% Počet obcí 501 118 23,6% Počet obyvatel 1. 1. 2013 572 687 310 051 54,1% Počet podnikatelských subjektů 146 342 86 771 59,3% Počet pracovních míst 25. 3. 2011 248 358 160 854 64,8%

Vymezení Plzeňské aglomerace

Informace o stavu zpracování programového dokumentu ITI Logika integrace a synergie Projednání s územními partnery Jak již bylo uvedeno v předchozích kapitolách, Strategie Plzeňské aglomerace se projednává v širokém kruhu partnerů působících na území Plzeňské aglomerace. Jedná se především o nositele Strategie, kterým je Statutární město Plzeň /Útvar koordinace evropských projektů města Plzně, p. o. Hlavními partnery jsou Plzeňský kraj, Západočeská univerzita. Při zpracováni je přizváno dalších 150 partnerů (Lékařská fakulta UK, Hospodářská komora, Svaz měst a obcí Plzeňského kraje, Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje o.p.s., BIC, Techmania Science Center o. p. s., platforma podniků a organizací spolupracujících v rámci RIS3 a další). Spolupracující partneři budou nadále přibývat při zpřesňování cílů a vlastní Strategie.

Informace o stavu zpracování programového dokumentu ITI Logika integrace a synergie Provázání jednotlivých OP a PO/SC Integrace záměrů je podpořena provázáním aktivit z různých OP a PO/SC. Právě tato provázanost dokáže realizovat záměry s vyšší přidanou hodnotou než by měly jednotlivé projekty a přispěje lépe k naplňování cílů Strategie i k naplňování cílů OP.

Informace o stavu zpracování programového dokumentu ITI Logika integrace a synergie Vytvoření specifických a dodatečných indikátorů Strategie Naplnění indikátorů jednotlivých OP je v rámci realizace jednotlivých projektů a aktivit samozřejmostí. Po realizaci jednotlivých aktivit naplánovaných a schválených v rámci Strategie bude ale možné naplnit ještě další specifické indikátory, kde budou konkrétně definovány dopady na území aglomerace. Tento záměr multiplikovat dopady intervencí je plně v souladu s politikou EU a strategií EU 2020.

Vize Plzeňská metropolitní oblast – silný konkurenceschopný region Globální cíl: Rozvoj konkurenceschopnosti plzeňské metropolitní oblasti prostřednictvím spolupráce výzkumných organizací včetně univerzit s podnikatelskou praxí, rozvoje lidských zdrojů především v technických oblastech a oborech s vysokou přidanou hodnotou, migrace perspektivní pracovní síly s vysokou kvalifikací a zvýšení celkové atraktivity plzeňské metropolitní oblasti pro život.

Strategické cíle: Plzeňská metropolitní oblast – Evropské centrum techniky zaměření na techniku je vzhledem k tradičním technickým odvětvím a vhodným podmínkám pro její rozvoj hlavním potenciálem rozvoje plzeňské metropolitní oblasti Plzeňská metropolitní oblast – Region bez rizik a bariér tento strategický cíl podporuje a podmiňuje první strategický cíl. Aby se plzeňská metropolitní oblast mohla stát Evropským centrem techniky, je třeba zde získat, vychovat a udržet odborníky v technických oborech. Proto je nutné zatraktivnění plzeňské metropolitní oblasti. K tomu největší mírou přispěje eliminace bariér a rizik

Informace o stavu zpracování programového dokumentu ITI Strom Problémů

Prioritní oblasti Strategický cíl „Plzeňská metropolitní oblast – Evropské centrum techniky“ synergicky naplňují tyto prioritní oblasti: PO1: Aplikovaný výzkum a technické obory Rozvoj aplikovaného výzkumu, technických oborů a oborů s vysokou přidanou hodnotou je základním předpokladem pro naplnění strategického cíle „Plzeňská metropolitní oblast – Evropské centrum techniky“. Rozvoj této oblasti je zaručen synergií zvýšení přínosů výzkumu pro společnost a zvýšení zájmu žáků a studentů o technické a přírodovědné obory a provázání vzdělání s výzkumem, vývojem a praxí. Dojde tak k poskytnutí podmínek pro nalákání a působení odborníků z technických a přírodovědných oborů a zároveň zajištění dostatku kvalifikované pracovní síly v dlouhodobém horizontu pro udržitelný rozvoj této oblasti výchovou nových, budoucích odborníků PO2: Mobilita Mobilita podporuje kromě odbourávání dopravních bariér a zvýšení dostupnosti veškerých služeb a funkcí v rámci metropolitní oblasti také naplnění vize evropského centra techniky tím, že zpřístupňuje metropolitní oblast kvalifikované pracovní síle a zefektivňuje export a import důležitý pro rozvoj technických oborů.

Prioritní oblasti Strategický cíl „Plzeňská metropolitní oblast – Region bez bariér a rizik“ synergicky naplňují tyto 3 prioritní oblasti: PO3: Vzdělávání a zaměstnávání, sociální a zdravotní služby V této oblasti povede plnění specifických cílů k odstranění rizik a bariér v oblasti zaměstnávání zajištěním vyváženosti nabídky a poptávky kvalifikované i nekvalifikované pracovní síly. V dlouhodobém měřítku podpoří tuto rovnováhu dosažení dobré dostupnosti a propustnosti vzdělávání, které zaručí poptávanou kvalifikovanou pracovní sílu uplatitelnou na trhu práce a zároveň zpřístupnění vzdělávání všem specifickým skupinám potenciálních žáků a studentů. Rozvoj sociálních a zdravotních služeb nezajistí pouze obecnou prospěšnost těchto služeb, ale povede k sociální inkluzi, eliminaci sociálně patologických jevů a tím i zatraktivnění celé metropolitní oblasti. Sociální inkluze je zároveň podpořena preventivním působením dostupnosti zaměstnání a vzdělání proti sociálnímu vyloučení. Pro efektivní plnění specifických cílů této oblasti je nutné, aby byla zajištěna dobrá dopravní dostupnost vzdělávání, zaměstnávání, sociálních a zdravotních služeb v rámci celé metropolitní oblasti. Z tohoto důvodu je nutné naplnit specifické cíle v PO2, obzvláště SC2.2 „Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy“.

Prioritní oblasti Strategický cíl „Plzeňská metropolitní oblast – Region bez bariér a rizik“ synergicky naplňují tyto 3 prioritní oblasti: PO4: Technická infrastruktura a životní prostředí Nedostatečný stav a kapacita technické infrastruktury omezuje udržitelný rozvoj území a ohrožuje životní prostředí. Kromě nedostatečné dopravní infrastruktury řešené v PO2, je nejvíce limitující současný stav vodohospodářské infrastruktury, tedy systém zajišťování pitné vody a systém likvidace odpadu šetrný k životnímu prostředí. Odstranění určitých rizik v oblasti protipovodňových opatření je nutnou podmínkou pro rozšiřování páteřní sítě komunikací, tedy pro zlepšení dostupnosti metropolitní oblasti a jejího centra a tím i pro celou PO2: Mobilita. PO2: Mobilita Rozvoj a zefektivnění mobility povede k eliminaci rizik a bariér v dopravě. Bude zajištěna eliminace bariér a rizik v mobilitě a zároveň dobrá dostupnost plzeňské metropolitní oblasti a jejího centra, která podpoří eliminaci bariér v oblasti vzdělávání, zaměstnávání a sociálních a zdravotních služeb zlepšením dostupnosti Plzně pro celou metropolitní oblast.

Informace o stavu zpracování programového dokumentu ITI

Finanční plán programového dokumentu ITI ITI SC Operační program Specifický cíl Alokace v mil. Kč   OPŽP celkem 1 500 SC: 4.1, 4.2 1.1 1 200 SC: 4.1 1.2 150 SC: 4.3 1.3 OPZ 100 SC: 3.2, 3.3 2.1 40 SC: 3.2 2.4 60 OPPIK 400 SC:1.1 2.2 SC:1.2 OPD 1 000 SC: 2.2 1.4 IROP 2 000 SC: 2.1 1500 SC: 3.3 2.3 50 SC: 3.1 OPVVV 1.1(IP 1) 500 SC: 1.1 1.2(IP 1) 350 SC: 1.2 2.5(IP 1) SC:3.1 3.1(IP 1) 20 SC: 1.2, 3.1 3.2(IP 2) 3.4(IP 2) 10 3.5(IP 2) 30 OPPha  0 Celkem 6 000

Informace o stavu zpracování programového dokumentu ITI

Spolupráce s ostatními partnery v regionu Na základě usnesení vlády ČR ze dne 15. 5. 2013 č. 344 bylo Ministerstvu pro místní rozvoj (dále též „MMR“) uloženo, aby předložilo akční plán, jakým bude naplňována Strategie regionálního rozvoje ČR 2014-2020 coby zásadní rozvojový dokument určující podobu regionální politiky ČR v daném období Akční plán realizace SRR 2014 – 2020 bude kromě aktivit na národní úrovni vycházet rovněž z Regionálních akčních plánů Na implementaci územní dimenze a naplňování akčního plánu realizace Strategie regionálního rozvoje ČR 2014-2020 se podílí mimo jiné Regionální stálá konference RSK je dobrovolné regionální uskupení územních partnerů v oblasti místního a regionálního rozvoje, jež je zastoupené představiteli členských institucí včetně orgánů veřejné správy. RSK je založena a řízena na principu partnerství.

OP D OP IROP OP Z OP PIK OP VVV OP ŽP Informace o stávajícím stavu vyjednávání a stavu přípravy Operačních programů OP D OP IROP OP Z OP PIK OP VVV OP ŽP

Implementační struktura IROP Součástí implementační struktury IROP jsou: Řídicí orgán: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Zprostředkující subjekty: Centrum pro regionální rozvoj ČR, Regionální rada regionu soudržnosti Severozápad, Regionální rada regionu soudržnosti Střední Čechy, Regionální rada regionu soudržnosti Jihozápad, Regionální rada regionu soudržnosti Jihovýchod, Regionální rada regionu soudržnosti Severovýchod, Regionální rada regionu soudržnosti Střední Morava, Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko. Nositelé integrovaných strategií pro integrované teritoriální investice Národní orgán pro koordinaci: Ministerstvo pro místní rozvoj Platební a certifikační orgán: Ministerstvo financí ČR Auditní orgán: Správce finančního nástroje bude vybrán podle postupů stanovených v zákoně č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách ve znění pozdějších předpisů

Implementační struktura IROP

Realizační struktura IROP

Děkuji za pozornost