Představení projektů KLACRu o.s. Moravskoslezského klastru cestovního ruchu Dovolená a Region, 11. – 12. 3. 2011 www.klacr.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Advertisements

Představení projektu: ROZVOJ West Bohemia – rozvoj partnerství v územní působnosti Ústeckého, Plzeňského a Karlovarského kraje 2. Expertní workshop k projektu.
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Představení projektů KLACRu o.s. Moravskoslezského klastru cestovního ruchu Mgr. Petra Volkmerová Dovolená a Region,
Bc. Pavla Kusáková1 Trojanovice Aktivity, úspěchy a projekty v TO Beskydy-Valašsko Konference MSK -Dovolená a region Ostrava.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Hospodářská komora hlavního města Prahy Partnerství je součást zdravého podnikání Prezentace pro Městskou část Praha 13.
Program Czechinvestu pro II. fázi rozvoji klastru v rámci Operačního programu průmysl a podnikání MPO plánované období dotace pro klastr 3 -
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje Miroslav Novák náměstek hejtmana kraje.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Destinační management TO Jeseníky-východ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
Regionální konference v MSK
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
A JEHO PROJEKTY. Sdružení CzechInno Součást systému inovačního podnikání ČR Součást systému inovačního podnikání ČR Sdružení CzechInno:  Je neziskovým.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Projekty CCRJM v oblasti internetových aplikací Brno Ing. Lukáš Bačík.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Beskydy pro všechny Pilotní projekt hodnocení objektů CR pro znevýhodněné skupiny Workshop Proč si pořídit certifikát aneb Otevřete své zařízení pro další.
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Kategorizace organizací destinačního managementu
Klíčové aktivity projektu
Transkript prezentace:

Představení projektů KLACRu o.s. Moravskoslezského klastru cestovního ruchu Dovolená a Region, 11. –

1 kraj, 4 destinace Co je to klastr? Cluster = přeloženo do českého jazyka - shluk, chomáč,hrozen Clustering = klastrování, neboli seskupování podniků a institucí do klastru „Klastr je geograficky blízké seskupení vzájemně provázaných firem, specializovaných dodavatelů, poskytovatelů služeb a souvisejících institucí v konkrétním oboru i firem v příbuzných oborech, které spolu soutěží, ale také spolupracují, mají společné znaky a také se doplňují“ (zdroj: Michael Porter (duchovní otec myšlenky, profesor Harvard Business School) Klastry jsou efektivním prostředkem pro rozvoj spolupráce firem, vysokých škol a regionálních institucí. Úspěšný klastr by měl obsahovat zapojení subjektů ze všech tří sfér: - komerční - veřejné - vzdělávací K – komunikace a informace L – lidské zdroje a jejich kvalita A – aktivní spolupráce S – snížení nákladů T – turistický potenciál a jeho využití v souladu s trendy R – reklama a propagace

1 kraj, 4 destinace Přínos klastru pro členy 1. Informace Člen klastru získává snadněji, rychleji a většinou zdarma informace od řídící jednotky klastru, podpůrných institucí a členů navzájem, které by jako izolovaná firma nezískal. 2. Komunikace Klastr je prostorem pro odstraňování komunikačních bariér, plní funkci facilitátora 3. Spolupráce Klastr je svou podstatou sítí, čímž je současně předurčen ke spolupráci. Povzbuzování spolupráce je jednou ze základních funkcí klastru se zachováním konkurence a rivality. 4. Vzdělávání V rámci regionálně působícího klastru lze rychle vysledovat, jaké vzdělávací potřeby firmy v klastru mají. Klastr přitahuje pozornost nositelů nových poznatků. 5. Poradenství a lobbying Každý člen klastru může těžit z koncentrace informací, osobností, kontaktů a příležitostí, které jsou neoddělitelnou součástí klastru. Vedení klastru úzce spolupracuje s regionálními vedoucími institucemi a společně vytvářejí prostor pro celou škálu podpůrných aktivit ve prospěch rozvoje klastru.

1 kraj, 4 destinace Přínos klastru pro členy II 6. Propagace a marketing Každý klastr se musí propagovat, aby přilákal nové členy a nastolil důvěru a pozitivní postoje vůči danému průmyslovému odvětví a celému regionu. Nejdůležitější však je vybudování společné identity firem v klastru. 7. Internacionalizace Klastr usnadňuje vznik mezinárodně konkurenceschopného podnikání. Internacionalizace znamená také propagaci klastru, firem a jejich výrobků v zahraničí, hledání partnerů pro společné podniky a podporu vzniku společných podniků. 8. Konkurenceschopnost Členové klastru sdílejí chápání konkurenceschopnosti jako výsledku produktivity a inovací, nikoliv nízkých mezd.

1 kraj, 4 destinace Území působnost KLACRu o.s.

1 kraj, 4 destinace Členská základna Zakládající členové AHOL – Vyšší odborná škola, o.p.s. BESKYDY-VALAŠSKO, racr. CK JUHÁSZ, a.s.. FAVORIT, a.s. IN AGENCY SERVICE, s.r.o Informační centrum Kravaře Ing.Miroslav Lysek Letiště Ostrava, a.s. OKD, a.s. Hornické muzeum Regionální rada rozvoje a spolupráce se sídlem v Třinci SEPETNÁ, v.o.s SLU v Opavě OPF v Karviné WACHAL MORAVIA,s.r.o Skladba členů V současnosti má KLACR o.s. 37 členů

1 kraj, 4 destinace Projekt Cestovní ruch bez bariér Tento projekt je spolufinancován z rozpočtu Moravskoslezského kraje Cestovní ruch bez bariér - Registrační číslo: CZ.1.10/2.2.00/ Harmonogram projektu: 11/10 – 7/12 Celkové náklady projektu: cca 7 mil. Kč Dotace ROP NUTS II Moravskoslezsko: 6,475 mil. Kč; dotace MSK: 500 tis. Kč Obsah projektu: Globálním záměrem projektu je využití a rozvoj existujícího potenciálu MSK v cestovním ruchu a propagace bezbariérového cestování na základě široké spolupráce rozhodujících aktérů v oblasti cestovního ruchu. Aktivity projektu: Metodika a průzkum – provedení a vyhodnocení průzkumu uživatelů služeb bezbariérového cestovního ruchu (BC) a zpracování metodiky pro hodnocení přístupnosti turistické infrastruktury a turistických cílů vč. ověření metodiky na vzorku turistických cílů. Provedení a vyhodnocení průzkumu poskytovatelů služeb BC, realizace pracovních setkání zástupců klíčových subjektů v oblasti cestovního ruchu v MSK ve všech turistických oblastech kraje. Účelem setkání bude hledání nových forem spolupráce při nabídce služeb pro oblast BC. Propagace a image – Uspořádání mezinárodní konference na téma BC (sdílení zkušeností s přilehlými regiony Polska a Slovenska), uskutečněním marketingových akcí (eventů) směrem k veřejnosti (doprovodný program vybrané významné regionální akce - workshop II), k médiím (famtrip) a k organizacím sdružujícím uživatele BC tj. osoby se zdravotním postižením, senioři, rodiče s dětmi apod. (happening).

1 kraj, 4 destinace Projekt Společně správným směrem Společně správným směrem - Registrační číslo: CZ.1.10/2.2.00/ Harmonogram projektu: 2/2011 – 4/12 Celkové náklady projektu: 9,9 mil. Kč Dotace ROP NUTS II Moravskoslezsko: 9,2 mil. Kč Obsah projektu: Hlavním cílem projektu je dosáhnout komplexnější a širší turistické nabídky v MS regionu. Jedná se o podkladovou část k rezervačnímu systému Moravskoslezského kraje. Aktivity projektu: - Oslovení poskytovatelů služeb v CR k zapojení do databáze TourPoint - Sběr potřebných informací a naplnění databáze TourPoint - Pořízení a instalace potřebné technologie a vytvoření software databáze TourPoint -Přizpůsobení databáze TourPoint pro Informační centra a propojení databáze TourPoint s CallCentrem - Pracovní a vzdělávací workshopy – např. pracovníci MIC - Navržení formy, podoby, obsahu a redakčního systému internetového zpravodaje - Marketingová a internetová kampaň – google, seznam, FB provázání výstupů projektu se stránkami

1 kraj, 4 destinace Interaktivní mapový informační a rezervační systém (IMIRS) Interaktivní mapový informační a rezervační systém Přepokládaný harmonogram projektu: 1/2012 – 7/2012 Odhadované celkové náklady: 8 mil. Kč Obsah projektu: Obsahem projektu je vývoj, implementace a spuštění webového portálu poskytujícího informace v oblasti cestovního ruchu Severní Moravy a Slezska v podobě interaktivního mapového informačního a rezervačního systému. Bude se jednat o výraznou nástavbu stránek Regionální pokrytí – 6 TO + přesahy Rozhraní rezervačního systému umožní prodej následujících produktů: ubytovací služby (rezervace pokojů, lůžek v hotelích, penzionech, následně chatách a chalupách, apod.) vstupenky na kulturní, sportovní, společenské a jiné akce balíčky služeb zahrnující více služeb cestovního ruchu a další…..

1 kraj, 4 destinace Projekt Spoločne do prihraničia Spoločne do prihraničia – č. projektu Z Přepokládaný harmonogram projektu: 02/2011 – 07/2012 Odhadované celkové náklady: 6,6 mil. Kč (z toho 2,7 mil Kč ČR) Obsah projektu: Vytvoření stabilní přeshraniční sítě partnerů v rámci které se realizuje vzájemná přeshraniční spolupráce v oblasti profesionálního řízení a marketingu cestovního ruchu destinace, podpořená společnou kampaní „Navštivte susedov“. Regiony: Moravskoslezský kraj a region Liptov – Žilinský kraj. Realizuje: KLACR (CZ) – hlavní partner a Klaster Liptov (SK) Aktivity: výměna zkušeností klastrů CR - workshopy branding – budování značky destinace cestovního ruchu – MS region internetová prezentace destinace přeshraniční marketingová kampaň „Navštivte susedov“ Vzdělávání a informování IC oblastí Odborná konference

1 kraj, 4 destinace Vzdělávací projekt ESF Zvyšování kvalifikace zaměstnanů v CR MSK- CZ.1.04/1.1.06/ Harmonogram projektu: 02/2011 – 12/2013 Celkové náklady: 12,3 mil. Kč Obsah projektu: Jedná se o komplexní vzdělávací projekt. Je navržen pro 17 členů – poskytovatelů služeb v CR. Podpořeni budou jak členové klastru, jejich zaměstnanci, tak odvětví cestovního ruchu jako takové. Cílová skupina: 293 zaměstnanců ze 17 firem v různých pracovních pozicích – top management, střední management, vedoucí oddělení, technický personál, administrativa, personál restaurace, propagace, obchod, recepce, letištní personál. Výstupy projektu budou aplikovatelné a využitelné pro školení dalších zaměstnanců dalších členů. Vzdělávání bude probíhat v těchto oblastech:

Děkuji Vám za pozornost RNDr. Kamila Krečmerová, MBA KLACR o.s