Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Advertisements

Národní program udržitelnosti I
Postupy ve zpracování žádosti k projektu ČŘB II v roce 2009  presentace projektu pracovníkům MŽP a SFŽP  vyhlášená 9. kontinuální.
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Centrum výzkumu a využití obnovitelných zdrojů energie (CVVOZE) Regionální výzkumné centrum.
Střední průmyslová škola, Karviná
Vliv konceptu zelených budov na provozní fázi výstavbového projektu Ing. Jiří Dobiáš LEED AP.
Technologická platforma Vozidla pro udržitelnou mobilitu
SUPERBEL Projekt elektromobilu Škoda Superb. Partneři projektu Škoda Auto a.s. Vysoké učení technické v Brně, FEKT, CVIS Sdružení Elektromobily EVC group.
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
CZ.1.07/2.3.00/ Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující evropskou vědecko-výzkumnou kariéru Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Energetická bezpečnost regionu Workshop v rámci projektu Energetický Inovační Portál CZ-PL.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Úloha transferu technologií v inovačním procesu Pavel Švejda CTT UTB ve Zlíně, 27. března 2014.
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
1 Proč OI ? Informatický program zaměrený na základy matematiky a algoritmizace, programování a počítačových věd Malý program s osobním přístupem odborníků.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
Činnost SC C6 – Distribuční systémy a rozptýlená výroba Ing. František Vybíralík, CSc.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
GX SOLUTIONS, a.s. Výrobce a dodavatel komplexních řešení pro monitorování a správu různých typů vozového a strojového parku v rozličných oblastech působení.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Technologické platformy a dopravní výzkum
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Zplyňování odpadů v cementárně Prachovice
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
„ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ“ 1 Spolupráce technických univerzit s podniky = významná podpora inovací Český národní komitét IMEKO Vladimír Haasz.
Česká energetika na rozcestí Návrh nové Státní energetické koncepce České republiky s výhledem do roku 2050 Ing. Tomáš Hüner náměstek ministra Ministerstvo.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
Krajský úřad Libereckého kraje SEMINÁŘ Možnosti spolufinancování projektů ze strukturálních fondů Evropské unie prostřednictvím operačních programů.
Smart cities Kde vzít peníze??. Jaké aktivity lze zahrnout do Smart cities? Např IBM říká:
Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Problémy a perspektivy středního školství Jan Kovařovic Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Dlouhodobé uchovávání a zpřístupňování dokumentů v digitální podobě
Cíle výzev Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI)
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Brno, 2. června Sdružení automobilového průmyslu Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ Strategická.
Ing. Pavel Šolc Náměstek ministra průmyslu a obchodu PREZENTACE WORLD ENERGY OUTLOOK Prezentace World Energy Outlook 2014 Čtvrtek ,
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Průhonice, 7.dubna Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu „Vozidla pro udržitelnou mobilitu (stručná informace o současném stavu.
Technologická platforma Vozidla pro udržitelnou mobilitu Vedoucí projektu: Ing. V. Volák, Ricardo Prague Vedoucí projektu: Ing. V. Volák, Ricardo Prague.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
CZ / /0012 Zavedení nových technologií a postupů do praxe Milan Havel ČVUT, SZZPLS Milan Havel, tel
Technologická platforma Vozidla pro udržitelnou mobilitu Vedoucí projektu: Ing. V. Volák, Ricardo Prague Odborný garant: Prof. Ing. J. Macek DrSc., ČVUT.
Zvýšení vědeckovýzkumného potenciálu pracovníků a studentů technických vysokých škol v oblasti dopravy a nových dopravních technologií Registrační číslo:
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu TP „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ (stručná informace) Ing. Vladimír Volák, člen Představenstva.
Efektivní využití energie ve vozidlech (32% nyní) – cesty a synergie
Česká asociace pro hydrauliku a pneumatiku (CAHP) Vybrané aplikace tekutinových mechanismů v automobilech 1. března 2016.
Centrum pro výzkum, vývoj a inovace Life for Science. Science for Life.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
PROJEKT: Hodnocení průmyslových rizik
Transkript prezentace:

Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka TA ČR TE01020020 a jeho souvislost se Strategickou výzkumnou agendou TP Vozidla udržitelné mobility (Sdružení automobilového průmyslu) Využití dlouhodobé spolupráce mezi akademickou a soukromou sférou v oblasti výzkumu i vývoje pro český automobilový průmysl

Obsahová náplň projektu a jeho řešitelský team Inovace v konstrukci vozidel a hnacích jednotek se spalovacími motory i elektromotory pro snížení spotřeby fosilních paliv a emisí zvyšováním účinnosti a použitím alternativních paliv, pro maximální bezpečnost, pohodlí a rozkoš z jízdy, přizpůsobení požadavkům legislativy i interakci s infrastrukturou a dalšími vozidly a konkurenceschopnost i na rozvojových trzích. Dvojí řád vyvíjených inovací pro bezprostředně aplikovatelný výstup nebo podklad pro následný vývoj. Využití znalostní databáze jako integrujícího prvku komplexního tématu, vytvářených nástrojů VaV a širokého týmu – ČVUT v Praze, VUT v Brně, TU v Liberci, VŠB-TU Ostrava, Ricardo, TÜV SÜD Czech, Škoda Auto, TATRA, Honeywell, ČZ, Motorpal, Brano, Aicta Design Work. 2

Harmonizováno s Horizon 2020 Socioekonomické priority Struktura Strategické výzkumné agendy – k ní přiřazeny pracovní balíčky WP CK APJB Harmonizováno s Horizon 2020 Udržitelnost - energie a prostředí Bezpečnost proti náhodě i zlé vůli Procesy a technologie Konkurenceschopnost a zaměstnanost Bezpečnostní technologie Infrastruktura a mobilita w Materiál a výroba Vozidla – karoserie a podvozky Simulace a virtuální realita Elektrika a elektronika Výrobky a komponenty Hnací jednotky 3 3

Cíle Cílem je zlepšení vozidel po stránce užitné hodnoty pro zákazníka i společnost snížení spotřeby fosilních paliv a emisí CO2 - o 5%/5 let s následným dalším snižováním pro pohon spalovacími motory a o 50% pro spalovací motory na obnovitelná paliva nebo elektromobily (ve smyslu WTW) do r. 2017, emisní parametry (EURO 6+) do r. 2015, maximální bezpečnost, pohodlí a rozkoš z jízdy pro zákazníky různého věku a zvyklostí, zajišťující prodejnost v etapách do r. 2015 a do r. 2017 pružné přizpůsobení proměnlivým požadavkům legislativy i interakci s infrastrukturou a dalšími vozidly s ohledem na reálnou spotřebu TTW, emise a integrovanou bezpečnost do r. 2017 konkurenceschopnost i na rozvojových trzích (vhodný poměr cena/užitná hodnota) do r. 2017.

Výstupy a nástroje Cílem jsou inovace v konstrukci vozidel, hnacích jednotek a prvotních výkonových zdrojů jakožto bezprostředně aplikovatelný výstup nebo podklad pro následný experimentální vývoj: : Základem rychlého a účinného řešení těchto problémů je výzkum prostředků pro integrované použití modelování simulacemi a experimenty spojenými se systematickým využitím předešlých zkušeností WP 1. Proto jsou dalšími dílčími cíli vytváření VaV nástrojů (metod simulace o různé úrovni i experimentů a metod ukládání dat i znalostí – 2015 a 2017), jejich ověřování při krátkodobě orientovaném experimentálním vývoji, přinášejícím kromě toho okamžitě realizace výrobků (první 2014), a jejich aplikace pro strategický aplikovaný výzkum inovativních konceptů budoucích vozidel (2017).

Téma: užití virtuální reality a simulací Technický vývoj – virtuální realita Výroba Výzkum výrobku – simulace WP 01, 05, 07 Výroba nářadí 6

Téma: Hnací jednotky Downsizing – přeplňování WP 06, 08, 12, 14 Kontrola plnění projektu Výzkumné centrum Josefa Božka II Téma: Hnací jednotky Downsizing – přeplňování WP 06, 08, 12, 14 Optimalizovaná paliva a emisní vybavení WP 02, 03, 04, 09, 10, 11 Hybridní a elektrické pohony WP 16, 17, 18, 19, 25 7

Téma: Vozidla – podvozky a karoserie Modelový výzkum WP 13, 22 Komponenty a chlazení Dynamika, jízdní vlastnosti, vibrační pohodlí WP 15, 21 Aplikace a zkoušky Integrace WP 15, 21, 23, 25 Hmotnost a pasivní bezpečnost WP 23 8

Téma: Elektrická a elektronická zařízení vozidel Kontrola plnění projektu Výzkumné centrum Josefa Božka II Téma: Elektrická a elektronická zařízení vozidel Integrace WP20, 21, 24, 26 Koncepce Aplikace v hardwaru i softwaru Modelový výzkum vozidlových sítí a integrace do infrastrukturních systémů Realizace WP 20, 26 Komponenty – snímače, aktuátory, procesory, ... Integrace WP 26 9

Výstupy Výstupem jsou konkrétní inovace v konstrukci vozidel, hnacích jednotek a prvotních výkonových zdrojů jakožto bezprostředně aplikovatelný výstup nebo podklad pro následný experimentální vývoj: : zvyšování kompaktnosti hnacích jednotek (podle stupně inovace 2015 a 2017) – WP9-WP11, WP 13, WP16 a 17 lehkou stavbu karosérií (2017) WP23, použití alternativních paliv obnovitelných i nekonvenčních pro spalovací motory (2015) WP3, WP12 elektrické pohony včetně hybridních (2017) WP 18 a 19, integrované prediktivní a adaptivní řízení vozidel (podle stupně inovace 2015 a 2017) WP20 a 21, větší podíl informačních technologií v levných vozech WP 26 zlepšenou bezpečnost vozidel (2017) WP 23.

Závěr Projekt CK AP JB pokrývá především výstupy, které vyplynuly z SVA jako aktuální a aplikovatelné v krátkém časovém horizontu. Zúčastňuje se jej část společností působících ve výzkumu a vývoji – ČVUT v Praze, VUT v Brně, TU v Liberci, VŠB-TU Ostrava, Ricardo, TÜV SÜD Czech, Honeywell, Škoda Auto, TATRA, ČZ, Motorpal, Brano, Aicta Design Work. K výstupům projekt produkuje celkem 185 aplikačních výsledků v oblasti konkrétních výrobků (z části chráněných obchodním tajemstvím) i nástrojů a know-how budoucího vývoje. Nemůže však pokrýt zdaleka veškeré výzkumné potřeby oboru s daným časovým a hlavně finančním rámcem (odhadovaný podíl projektu je cca1% na výzkumných a vývojových nákladech oboru). I když zakládá i strategický výzkum, nemůže být jediným zdrojem veřejné podpory pro tento rozhodující průmyslový obor. 11