Role asistenta v Montessori pedagogice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Montessori Vlašim – cesta pro děti i jejich dospělé
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Strukturované učení PROJEKT EU
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Farní charita Litomyšl
Různé role zástupce ředitele školy
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Charakter, sexualita a zodpovědnost MUDr. Marcela Rozehnalová, CEVAP
Školní poradenské pracoviště
Vzájemná hospitační činnost
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014 Montessori na 1. stupni ZŠ – zkušenosti z praxe.
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Projekt Asistentky v předškolní péči Marcela Machačková Osobní výpověď o absolvování kurzu a praxi v obecních MŠ.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Výstupy z Úvodního semináře
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Zdravá škola.
Klíčová otázka č. 4 Jak uskutečňovat komplexní sociální, zdravotní a další služby lidem bez domova? Představení „balíčku služeb“ – co vše je třeba (tj.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Buchtová Eva, Staňková Barbora. „Pomoz mi, abych to dokázalo samo“ děti mají rozdílné učební schopnosti a nadání.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
Projekt dětská skupina MOTÝL
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
Studentská dobrovolnická praxe Chráněné bydlení sv. Michaela pro lidi s mentálním postižením a autismem.
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Počet odevzdaných dotazníků: 40.  Kvalitní pedagogický sbor – 2x  Netřeba cokoli měnit  Skvělá úroveň výuky  Pohodové prostředí školy,
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Organizace předškolního vzdělávání
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Pedie Co mají společné?.
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Teorie a metodika výchovy Lekce 2: Alternativní školství
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
Práce se selhávajícím žákem
Novinky v předškolním vzdělávání
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Druhý stupeň malotřídně
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Role asistenta v Montessori pedagogice Mgr. Hana Slabá Zástupkyně ředitelky Montessori MŠ a ZŠ Andílek

Montessori pedagogika Založena na studiu lidské podstaty Vědecké postupy práce Indukční metoda učení Pedocentrismus Děti sebetvůrci Dítě aktivním článkem ve svém vzdělávání Mysl dítěte ≠ mysl dospělého Jedinou překážkou ve vývoji dítěte je dospělý.

Připravené prostředí MŠ Prostředí, které podporuje svobodu, nezávislost, samostatnost a sociální uvědomění. PROSTŘEDÍ DOSPĚLÍ DÍTĚ

Dítě Lidské tendence (orientace, řád, zkoumání, komunikace, činnost, manipulace, práce, opakování, přesnost, abstrakce a sebezdokonalování)

Dítě 4 plány vývoje a psychologické charakteristiky

Prostředí Funkční, klíč ke světu Jednoduchost, estetika, krása Řád a pořádek Odpovídající dětem Heterogenní třída Bezpečné klima důvěry Počet dětí neomezen Zahrada a jiná místa Učitel a asistent

Denní řád v montessori třídě Individuální či skupinové ukázky Dvakrát 3 hodinový cyklus Strava Pobyt venku a venkovní aktivity Spánek Svoboda v rámci pravidel

Připravení dospělí Součást připraveného prostředí Představuje dítěti svět a motivuje k objevování Průvodce ≠ učitel Nutnost vnitřní proměny Prochází dlouhodobou duchovní, intelektuální, technickou a fyzickou přípravou

Jaký je Připravený dospělý? Světec: nestranná, bezpodmínečná a spravedlivá láska, nekonečná trpělivost, důvěra v potenciál dítěte, osobní vztah s dětmi Služebník dětského vývoje, podpora nezávislosti Skvělý vědec (scientist): vzdělávání, příprava prostředí, pozorování, vzor dětí

Role učitele ve třídě Představuje dítěti svět a motivuje k objevování Zodpovědnost za průchod kurikulem Zodpovědnost za prostředí Slouží vývoji dítěte Pozoruje a vede záznamy o dětech Spolupracuje s rodiči a vzdělává je Vzdělává se

Asistent Podporuje učitele Asistuje učiteli k dosažení cílů v práci s dětmi Pomáhá se zápisem poznámek Pomáhá při speciálních příležitostech Komunikuje s rodiči Přebírá a odevzdává děti Informuje je Má povědomí o vyhláškách (hygiena, první pomoc, požární ochrana, ohlašovací povinnost...)

Asistent podporuje děti S péčí o sebe Pobyt venku Pomoc dětem se speciálními potřebami Řešení konfliktu Dává menší prezentace Pomoc s přípravou svačiny Uvědomělým vzorem dětem Vede děti k nezávislosti

Asistent podporuje prostředí Pečuje o prostředí třídy: Zásoby a zásobování Výroba a oprava pomůcek Řád Pořádek

Rozvrh prací ASistenta

Montessori MŠ a ZŠ Andílek Děkuji za pozornost Mgr. Hana Slabá Montessori MŠ a ZŠ Andílek hanka.slaba@rcandilek.cz