Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Minerální výživa rostlin
Heterotrofní výživa rostlin
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Lišejníky v lese.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
TŘÍDĚNÍ PŘÍRODNIN 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Biologie 1.E
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_03.
Způsoby výživy rostlin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_224.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_378.
Zvláštnosti metabolismu rostlin
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Symbioza Mixotrofie Parazitismus Saprofytismus Mykorhiza
Vztahy mezi organismy.
1.Obecné zákonitosti živých soustav
Ekosystémy.
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
Buněčné soustavy prokaryotického typu
Metabolismus rostlin.
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Vzájemné vztahy organismů v přírodě
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
INTEGROVANÝ VĚDNÍ ZÁKLAD 2
Projevy života, třídění organismů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
KOŘEN.
Ch_054_Fotosyntéza ve dne Ch_054_Přírodní látky_Fotosyntéza ve dne Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Obecná charakteristika. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_02_TEMA.
Barbora Sedláčková, Oktáva 15/16. KVAŠENÍ = FERMENTACE Pivovarské kvasinky Katabolický proces opačný k fotosyntéze Probíhá za nepřítomnosti vzduchu ->
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Metabolismus Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
Fotosyntéza.
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Heterotrofie u rostlin
Vojta pouchlý Houby(fungi).
Fotosyntéza rostlinné pigmenty + světelná energie + oxid uhličitý + voda chemická energie + kyslík.
Třídění živých organismů
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Získávání energie pro život
INTEGROVANÝ VĚDNÍ ZÁKLAD II Vzdělávání pro udržitelný život, rozvoj a zdraví (dále VUR) ve 21. století BIOLOGIE Přednáška č.3 Jak fungují.
INTEGROVANÝ VĚDNÍ ZÁKLAD II Vzdělávání pro udržitelný život, rozvoj a zdraví (dále VUR) ve 21. století BIOLOGIE Přednáška č.3 Jak fungují.
Rostliny.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
HOUBY.
Parazitismus rostlin Rostliny čerpají potřebné minerální látky a fotosyntetické asimiláty částečně, nebo zcela z jiných rostlin druhů Rozdělení:
Z DRAVÁ VÝŽIVA Autor: Natálie Mrkvová Pro 6. Třídu.
výživa rostlin autotrofie heterotrofie saprofytismus parazitismus
Transkript prezentace:

Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa Uhlík je prvek obsažený ve všech organických látkách. Podle toho, z jakých látek organismus uhlík získává, dělíme organismy do dvou skupin AUTOTROFNÍ a HETEROTROFNÍ Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa Autotrofní – zdrojem uhlíku je CO₂ Fotoautotrofní – využívají sluneční energie v procesu fofosyntézy Chemoautotrofní ( u některých bakterií) – využívají energii redoxních reakcí ( oxidace železa..) Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa Heterotrofní výživa – zdrojem uhlíku jsou organické látky, jsou současně i zdrojem energie Heterotrofní jsou houby nezelené rostliny – kokotice pletiva zelených rostlin, která nemají chlorofyl Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa Podle toho, odkud čerpají látky, se dělí na SAPROFYTY a PARAZITY Saprofyté – živí se z odumřelých organismů - patří sem většina hub a bakterií Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa Parazité = parazitické rostliny Hemiparazité – zelené rostliny mají schopnost fotosyntézy, hostiteli odebírají vodu a minerální živiny – jmelí Holoparazité – nezelené rostliny, hostitel je pro ně jediným zdrojem vody, asimilátů i minerálních látek - kokotice Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa Doplň text Jmelí se pomocí ………. napojuje na …..…….. část cévního svazku hostitele na …………………… proud, ze kterého získává ………………látky Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa jmelí hemiparazit Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa kokotice holoparazit Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa Mixotrofie = hraniční, smíšený typ výživy - autotrofní výživa je doplňována heterotrofní Masožravé rostliny Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa Symbióza = oboustranně prospěšné soužití dvou organismů (zpravidla autotrofa a heterotrofa) Příklady symbiózy - lišejníky – houby + řasy nebo sinice Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa - hlízkové bakterie + bobovité rostliny - mykorhiza – symbioza mezi vyššími rostlinami + podhoubím hub Heterotrofní výživa

Heterotrofní výživa Heterotrofní výživa

Zdroje: použité zdroje viz. prezentace: „Zdroje a literatura“ Vegetativní orgány rostlin