Cena v pojetí marketingu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Firma a odvětví. Koncentrace odvětví
Advertisements

Tvorba cen.
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Trh a jeho zákonitosti.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Význam informací v podnikání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Příklady teorie všeobecné rovnováhy
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
A) Determinanty nabídky
Mikroekonomie I Nedokonalost konkurence
Základy ekonomie Téma č. 4: Nabídková strana trhu výstupu
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
DOKONALÁ KONKURENCE.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
MARKETING.
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Dokonalá konkurence (DK)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Nedokonalé konkurence
Celkový a mezní produkt
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Všeobecná rovnováha Téma 10 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
10 Cena. Cena  je vyjádřena sumou peněz, množstvím výrobků nebo objemem služeb, které kupující poskytuje prodávajícímu jako protihodnotu za určitý výrobek.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
TRH A JEHO FUNGOVÁNÍ Cíle: Vysvětlit fungování trhu jako interakce mezi poptávkou a nabídkou, vysvětlit pojem cenová elasticita. Anotace: Trh je způsobem.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Marketingový plán podniku
Stanovení ceny v marketingu
Cenová politika – klíčová slova
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketingový systém řízení
Marketingové strategie
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

Cena v pojetí marketingu Obsah Cena a její význam v marketingu Marketingový postup tvorby cen Metody tvorby cen Strategie stanovení ceny Otázky pro žáky

1. Cena a její význam v marketingu Co to je cena? Hodnota výrobku vyjádřená penězi. CENA Jaký význam má cena v marketingu? CENA Zajišťuje zisk Symbol kvality Ovlivňuje spotřebitele

2. Marketingový postup tvorby cen Jaký postup tvorby cen realizují firmy v praxi? 1. Určí se cenové cíle. 2. Zvolí se strategie. Postup tvorby cen 3. Vypočítá se výše nákladů. 4. Určí se výše ceny 1. výrobku. 5. Naplánují se cenové slevy.

3. Metody tvorby cen Jaké metody tvorby cen v marketingu používáme? 1. Ekonomické hledisko – CENA TRŽNÍ ROVNOVÁHY Je výsledkem střetu nabídky a poptávky. Platí na trhu dokonalé konkurence. V marketingu je pouze teoretickým východiskem.

2. Cena odvozená dle výše nákladů -NÁKLADOVÁ Jak zjistíme nákladovou cenu? NÁKLADOVÁCENA Sečteme všechny náklady na výrobu, prodej a propagaci. Připočítáme výši MARŽE – ZISK VÝROBCE. Stanovíme cenu KONEČNOU.

Průzkum trhu 3. Ceny odvozené od průzkumu trhu Ceny odvozené od průzkumu konkurence. Ceny zjištěné průzkumem spotřebitele. Ekonomických, technologických aj.faktorů. Průzkum trhu realizujeme průběžně.

Jaké druhy cen lze průzkumem trhu stanovit? Ceny odvozené od konkurence Získáme ceník konkurence. Fiktivní zákazník zakoupí výrobky konkurence. Veřejným míněním zjištěným průzkumem náhodných spotřebitelských segmentů. Porovnáme možnosti naší firmy a stanovíme CENU KONEČNOU.

Ceny zjištěné průzkumem spotřebitele Firma realizuje průzkum trhu. Spotřebitele rozdělí do skupin – segmentů. Pro každý výrobek určený do jednotlivých segmentů stanoví individuální cenu. DIFERENCOVANÉ CENY.

Co je psychologická cena? Výše ceny se sníží od cenového stropu o jednotku dolů např. místo 1500,- kč -- 1499,- kč. Cena má na spotřebitele působit dojmem nižším než ve skutečnosti je. PSYCHOLOGICKÁ CENA tzv. baťovská cena.

Jak určíme cenu podle užitku spotřebitele? Cena stanovená dle užitku spotřebitele Užitek Úspora času. Všestrannost využití výrobku. Prestiž spotřeby. Zákazník posoudí hodnotu výrobku dle užitku, který mu přináší.

Jak se tvoří dialogová cena cena? Prodávající stanoví cenu vysokou. Cenový strop. Kupující požaduje cenu nízkou. Cenový práh. Výsledná cena vzniká vzájemnou dohodou Prodávající cenu snížil. Kupující cenu zvýšil. DIALOGOVÁ CENA tzv. smluvní cena.

4. Strategie stanovení cen Jaké strategie stanovení cen v marketingu používáme? CENOVÉ STRATEGIE Strategie smetánkové ceny. Strategie proniknutí na trh. Strategie vlivu kvality na cenu.

Co znamená strategie smetánkové ceny? Smetánková cena Co znamená strategie smetánkové ceny? Vysoké kvality. Dlouhé životnosti. Firma má nový výrobek Vyrobený novou technologií. Jedinečného designu. Vysoké náklady. VYSOKÁ CENA Firma stanoví vysokou cenu MAXIMALIZACE ZISKU.

Co si představíte pod pojmem strategie proniknutí na trh? Cena proniknutí Co si představíte pod pojmem strategie proniknutí na trh? Firma má nový výrobek Je stanovena CENA NÍZKÁ tzv. zaváděcí cena. Nekryje všechny náklady výroby. Výrobce snižuje náklady výroby. Firma získá velký podíl trhu. Firma stanoví nízkou cenu VÝHODA PŘED KONKURENCÍ.

Cena odvozená od kvality Co znamená strategie vztahu cena/ kvalita? Firma má nový výrobek Firma vychází z předpokladu: Vysoká kvalita VYSOKÁ CENA Nízká kvalita NÍZKÁ CENA Cena výrobku by vždy měla odpovídat kvalitě výrobku.

5. Otázky pro žáky 1. Vyjmenujte marketingový postup firem při tvorbě cen. 1. Určí se cenové cíle. 2. Zvolí se strategie. Postup tvorby cen 3. Vypočítá se výše nákladů. 4. Určí se výše ceny 1. výrobku. 5. Naplánují se cenové slevy.

2. Jak určíme cenu podle užitku spotřebitele? Cena stanovená dle užitku spotřebitele Užitek Úspora času. Všestrannost využití výrobku. Prestiž spotřeby. Zákazník posoudí hodnotu výrobku dle užitku, který mu přináší.