Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Advertisements

Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Optimalizace tramvajové dopravy s cílem redukce dopravních výkonů metodou preference nízkého počtu frekventovaných linek (Jeden z původních návrhů, nyní.
Příprava nové dopravní politiky ČR
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Přepravní výkony na železniční síti ČR v roce 2010 Ing. Richard Baxa.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Charakteristické znaky MHD
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Dopravní charakteristiky
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Úspory energie v osvětlování ve veřejném sektoru Juraj Krivošík SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s , Magistrát hl.m. Prahy.
D OPRAVNÍ DOSTUPNOST Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal.
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
© 2010 IBM Corporation Chytré řešení pro úspory při poskytování veřejných služeb Ivo Kramoliš – ředitel IBM Global Business Services Česká republika 03/12/2010.
Jan Máca, SPŠ-JIA.  Student čtvrtého ročníku  obor Informační technologie  Zájmy:  Doprava Železniční osobní vozy  Programování Jazyky C, Java, HTML+PHP.
Silniční doprava.
Provozní a přepravní ukazatele městské dopravy
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Plánování a organizace veřejné dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu.
Přístupnost IDS pro OOSPO
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Tramvajová vozidla.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Návrh dopravního řešení Jižního Města
MHD a její základní znaky
Technologická integrace tramvaje se železnicí ve městě Kassel
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Transkript prezentace:

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Limity konkurenceschopnosti konvenční regionální veřejné dopravy a perspektivy jejích překonání automatizovanými systémy přepravy osob Harald Buschbacher

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Omezení konkurenceschopnosti veřejné dopravy na venkově dlouhé intervaly chybijecí přípoje neúspokující jízdní doby (zejména bus) příliš vzdálené zastávky (zejména vlak)  vzájemně vyměnitelné, avšak neřešitelné bez řádové zvýšení provozních výkonů

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam intervalů a přípojů Teoreticky optimální řešení: Integrovaný taktový grafikon

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam intervalů a přípojů Problémy v praxi: příliš dlouhé intervaly pro přípoje v regionálním měřítku Sídelní struktura málo ovlivnitelná

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam intervalů a přípojů Řešení: Zkrácení intervalů Kratší vzdálenost mezi taktovými uzly Kratší čekací doba mimo uzly

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam časově a prostorově ucelené nabídky veřejné dopravy Veřejná doprava je nejúspěšnější: - ve velkých městech - na hlavních linkách příměstské dopravy - o časových špičkách ale...

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam časově a prostorově ucelené nabídky veřejné dopravy doprava za zaměstnaním se rozptyluje na větší počet menších relací rostoucí význam a průměrné délky jiných cest  Rostoucí význam relací, které jsou příliš dlouhé pro nemotorizovanou a spíše nevhodné pro veřejnou dopravu

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam časově a prostorově ucelené nabídky veřejné dopravy chybijecí nabídky veřejné dopravy zvýšují motorizace bez řešení pro venkovní regiony nelze do žádoucí míry docílit: snížení emisi a spotřeby energie zvýšení dopravní bezpečnosti zajištění mobility obyvatelstva

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Žádoucí vlastnosti inovativního venkovního dopravního prostředku dobré přípoje a krátké intervaly (~ 15 min) průměrná rychlost podobná jako v IAD hustá a sídelní struktuře přízpůsobená sít snesitelné celkové náklady  Relativně malá, automatizovaná vozidla  Nová, mimoúrovňová traťová infrastruktura  Náročné vozidlo, jednoduchá trať

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Dráha podpěrných bodů

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Dráha podpěrných bodů Minimalistická dopravní cesta z podpěrných bodů Mimoúrovňové tratě jednodušší proveditelné Jednoduché zastávky

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Délka vozidla: 15 m (variantně 25 m) Vzdálenost mezi podpěrnými body: 5 m (10 m) Výška podpěrných bodů: nad silnicemi: 4,5 m v intravilanu a v blízkosti zastávby: 2,25 m v extravilanu: 1 m Šířka vozidla: 2,4 m Hmotnost vozidla: prázdné 16 t (28 t), plné 21 t (36 t)

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Počet míst: 65 (100), z toho 40% na stání a 20% sklopní sedadla

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Max. rychlost: ~ 100 km/h Výkon 15 kW/t, max. akcelerace 1,3 m/s² Max. stoupání 20% Elektrický pohon s napájením přes podpěrné body (variantně hybridní pohon) Spotřeba energie srovnatelná s 7-18 l nafty / 100 km (dlouhá varianta l / 100 km, v horských podmínkách l /100 km)

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Řešení oblouků: velké poloměry: ohybné vedoucí prvky

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Řešení oblouků: malé poloměry: točny

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad Marchfeld

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad Mühlviertel

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad jižní Štýrsko

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad Waldviertel

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Atraktivnost Průměrná rychlost:

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Atraktivnost Dostupnost zastávek:

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Atraktivnost Ve srovnání s autem: většinou ještě o něco pomalější za to možnost užitečně výužití cestovní doby sídelní struktura a situace na silnicích ? Ve srovnání s konvenční veřejnou dopravou: kratší jízdní doby (kromě některých příměstských železničních tratí) výrazné kratší intervaly a lepší přípoje atraktivní spojení pro všechný relace po celý den

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Prognóza poptávky

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Prognóza poptávky ve většině případů nutné zesílovací spoje o špičkách průměrné vytížení míst k sezení 25% - 60% průměrná spotřeba energie odpovídá 0,4 – 2,5 l nafty na 100 osobo-km

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Celkové náklady

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Náklady na provozní výkon

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Náklady na přepravní výkon

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Náklady na obyvatelstvo

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Děkuji za pozornost! dálší informace na stránce