Ředitelka školy: Mgr. Marie Filipcová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce MATEMATIKA Kroužek matematických.
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Výstavba sportovního areálu 20
Kariérové poradenství
Dům dětí a mládeže Valašské Klobouky, okres Zlín.
Školní družina a internát „ÚSMĚV“ při ZŠ, Opava, Havlíčkova 1, p.o.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
ACPD Mazánek a ADSN Lvíček
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
MÉĎA – MINI ŠKOLKA NEMOCNICE TGM HODONÍN,p.o.
Odpovědnost školy v oblasti rizik. Druhy odpovědnosti odpovědnost za škodu –škoda na zdraví, jiná nemajetková újma, škoda na majetku odpovědnost za přestupek.
v 1. ročníku Praktické školy jednoleté
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Předškolka a hlídání dětí
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z Financování rozvoje, obměny a provozu ICT ve školách a školských zařízeních SIPVZ.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
Ročník Lenka Miketová ZSF OU v Ostravě
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Legislativa a ICT STRUČNÝ PŘEHLED PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ neboli právní východiska pro ICTK.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Mimoškolní aktivity zábava a povinnost.
Sdružení Podané ruce, o.s.
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
Minimální preventivní program školy
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Projekt dětská skupina MOTÝL
Školní rok 2015/2016 Mgr. Marie Filipcová, ředitelka školy
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Představujeme školní družinu ZŠ Hovorčovice
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace Školní rok 2016/2017 Vedoucí školní družiny: Mgr. Igor Malík Ředitelka.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
TVOŘIVĚ DO SVĚTA - vzdělávací program, který je alternativou klasickému pojetí vyučovacího procesu - Základní škola a mateřská škola Třinec, Kaštanová.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Stav svazkového školství k červnu Fyzické stavy dětí ve věku od 1 roku do 14 let v jednotlivých obcích Vernířovice, Rapotín, Sobotín, Petrov nad.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Organizační formy práce v tělesné výchově
9. Tvorba individuálního plánu
Hygienické požadavky na dětskou skupinu
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Bezpečnost ve škole a školském zařízení
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
9. Tvorba individuálního plánu
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Novinky v předškolním vzdělávání
S C H Ů Z K A R O D I Č Ů v úterý
Informace o projektu IKAP
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Ředitelka školy: Mgr. Marie Filipcová Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace školní rok 2014/2015 Ředitelka školy: Mgr. Marie Filipcová

Školní družina plní roli partnera rodiny a školy v oblasti zájmového vzdělávání. Podílí se na smysluplném využití volného času dětí a žáků. Rozvíjí specifické nadání dětí, jejich přirozený hudební, výtvarný a pohybový talent. Zájmové vzdělávání ve školní družině hraje důležitou roli v prevenci rizikového chování. Rozvíjí u dětí jejich osobní a sociální kompetence. Činnost ve školní družně organicky navazuje na výuku ve škole a rodinnou výchovou. ŠD není pokračováním školního vyučování, má svá specifika, která ji odlišují od školního vyučování. Hlavním posláním zájmového vzdělávání je zabezpečení zájmové činnosti, odpočinku a rekreace dětí, částečně zajištění pedagogického dohledu.

Provozní doba školní družiny a školního klubu ŠD ŠK pondělí 11:30 -15:30 pondělí 13:50 -14:50 úterý 11:30 -15:30 úterý 13:40 -14:40 středa 11:30 -15:30 středa 13:50 -14:50 čtvrtek 11:30 -15:30 čtvrtek 13:50 -14:50 pátek 11:30 -15:30 pátek 13:50 -14:50

Plán práce školní družiny byl zpracován na základě vzdělávacího programu pro školní družinu v souladu se školním vzdělávacím programem „S mojí školou mě baví svět“ a „Škola – místo porozumění“. Vyhlášky MŠMT ČR č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání ve znění pozdějších předpisů platné legislativy plánu práce školy

Personální zabezpečení Mgr. Igor Malík vychovatel I. oddělení Martina Dostálová vychovatelka II. oddělení Mgr. Milan Trunkát- vychovatel školního klubu

V souladu s usnesením zákona č V souladu s usnesením zákona č. 262/2006 Sb; zákoníku práce vydaného s účinnosti od 1. 1. 2007 v platném znění vydávám jako statutární orgán školy tuto směrnici. Směrnice je součástí č. 17 organizačního řádu školy. Směrnice se řídí: § 123 odst. 4, § 165 odst. 2 písm. i a § 183 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb; o předškolním, základním, středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů § 11 – 14 vyhlášky MŠMT ČR č. 74/2005 Sb; o zájmovém vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů Výše poplatku S účinnosti od 1. 9. 2011 stanovuji úplatu za zájmové vzdělávání takto: úplata za přihlášeného ţáka – 50,-Kč/ měsíc. V Karviné, 31. 9. 2011 Mgr. Marie Filipcová, ředitelka školy Obecná ustanovení

Technické vybavení ŠD využívá pro svou činnost vlastní prostory. Tvoří ji 3 samostatné místnosti, kabinet a šatna. ŠD je součástí školy se samostatným vchodem. Oddělení a herna svým vybavením a uspořádáním odpovídají potřebám dětí mladšího školního věku. Umožňují příležitost k odpočinku, samostatné intelektuální aktivitě i k různým zájmovým činnostem. Do vybavení školní družiny patří stolní hry, stavebnice, sportovní náčiní, hračky, dětské časopisy, jednoduché hudební nástroje, televizor, audiovizuální technika. ŠD využívá ke své zájmové činnosti hřiště, tělocvičnu, posilovnu, učebna PC, cvičnou kuchyňku a jiné odborné učebny. Naplňuje se do počtu 28 žáků denně přítomných a školní klub v počtu 10 žáků. Technické vybavení

Organizace činnosti zájmového vzdělávání Odpočinkové činnosti se podílí na odstranění únavy, proto se zařazují nejčastěji po obědě a dále dle potřeby kdykoliv. Jde o odpočinek na pohovce či lehátku, klidové hry a klidné zájmové činnosti, poslechové činnosti atd. Rekreační činnosti slouží k regeneraci sil, převařuje v nich aktivní odpočinek s náročnějšími pohybovými prvky. Hry a spontánní činnosti mohou být rušnější. Zájmové činnosti rozvíjejí osobnost dítěte, umožňuje jeho seberealizaci, kompenzaci možných školských neúspěchů, dále rozvoj pohybových dovedností a poznání. Jedná se o řízenou kolektivní nebo individuální činnost, a to organizovanou nebo aktivitu spontánní. Činnost může být organizována pro vybrané žáky z různých oddělení. Příprava na vyučování zahrnuje okruh činností souvisejících s plněním školních povinností., není to však povinná činnost ŠD. Může jít o vypracování domácích úkolů (pouze se souhlasem rodičů, nikoliv před 15. hodinou, vychovatel však žákům úkoly neopravuje), nebo zábavné procvičování učiva formou didaktických her, ověřování a upevňování školních poznatků v praxi při vycházkách, exkurzích a dalších činnostech; získávání dalších doplňujících poznatků při běžné činnosti ŠD.

Zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a žáků (BOZ ) Dítěti ve ŠD je zajištěna péče o jeho bezpečnost a zdraví v souladu s platnou legislativou. Pokud ŠD pro svoji činnost využívá odborné učebny, řídí se jejich řády. Žáci přihlášení do ŠD jsou poučeni o BOZ a záznam o poučení je uveden v třídních knihách jednotlivých oddělení. Do ŠD děti nenosí cenné předměty nebo větší obnos peněz. Ve výjimečném případě nebo na požádání je uloží vychovatel do bezpečné úschovy. Pokud dítě nebo žák není schopen mít pod osobní kontrolou například mobil, vychovatel předem nabídne možnost jeho bezpečné úschovy. V případě, že nebude tato nabídka využita, škola nezodpovídá za ztrátu (ztráta není hrazena pojišťovnou).

Naše prostory

Společně na výletě – horská chata Filipka

Společné workshopy s rodiči

Kubík při práci s keramickou hlínou

Plné ruce práce s keramickou hlínou